an-racing Posted January 27, 2023 Report Posted January 27, 2023 Huomenta. Auttakaa pikaisesti. Mikäköhän mahtoi hajota kun aamulla töihin lähdön jälkeen, parin risteyksen jälkeen alkoi ihan yhtäkkiä kytkin "luistamaan" niin paljon ettei meinaa kulkea minnekään eikä vaihteetkaan mene päälle. Minkäänlaisia ongelmia ei ole ennen ollut. Voiko työsylinteri hajota tuolla tavalla?? Mini siis 1.4 koneella ja vm.2008
Turbo 69 Posted January 27, 2023 Report Posted January 27, 2023 Ei tuo ainakaan työsylinteriltä vaikuta, kun luistaa ja ei irrotakaan. Ja harvoin kytkinkään noin oireilee.
an-racing Posted January 27, 2023 Author Report Posted January 27, 2023 no mikä ihme tuollaisen voi tehdä kun tuli tosiaan ihan yhtäkkiä eikä mitään oireita ole ollut ennen. Kytkin poljinkin tuntuu erilaiselta kun ennen.
Turbo 69 Posted January 27, 2023 Report Posted January 27, 2023 Kytkimeenhän tuo kyllä viittais, on vaan oudot nuo oireet. Kytkin yleensä hajoo niin, ettei irrota tai luistaa, harvemmin molemmat yhtä aikaa.
an-racing Posted January 27, 2023 Author Report Posted January 27, 2023 niin, sehän tässä itseäkin ihmetyttää. Pikaisesti kun katsoin niin polkimen päästä oli pieni jousi poikki mutta eipä se nyt tuollaista vikaa luulisi aiheuttavan.
next Posted January 27, 2023 Report Posted January 27, 2023 Painelaakeri meni läpi asetelmasta ja väänsi jouset sinne väliin. Jää kantamaan nyt sen takia.
Turbo 69 Posted January 27, 2023 Report Posted January 27, 2023 Onko noin joskus käyny? Omalle kohalle ei koskaan moista sattunu, painelaakerin oon nähny 'hävinneen' kokonaan.
MikaJ Posted January 28, 2023 Report Posted January 28, 2023 Kyllähän noita välillä tulee vastaan, joskus painelaakerin kiinnileikkaamisen johdosta ja joskus ihan vaan kilometrien takia. Kytkinlevyt kun nykyään on ikuisia normaalikäytössä niin painejouset voi olla ekana heikompi lenkki. Kilsoja kyllä sitten on yleensä ollut yli 300tkm takan.
next Posted January 28, 2023 Report Posted January 28, 2023 27.1.2023 klo 17.35, Turbo 69 kirjoitti: Onko noin joskus käyny? Omalle kohalle ei koskaan moista sattunu, painelaakerin oon nähny 'hävinneen' kokonaan. Opel vivaro 2005 mallia ajettu joku 300tkm niin painelaakeri paino läpi läpi ja repi asetelman palasiksi. Autolla pystyi ajamaan mutta irrotti helvetin huonosti, välillä toimi ihan normisti. Ehdin viikon päivät ajella niin pistin hallissa osiksi niin sieltä oli jo asetelma mennyt kahtia kun se oli repinyt osan niiteistä osuessaan auki. Putosi siis moneen osaan kun avasi asetelman pultit. Se oli suhti ehja päällepäin, ne jouset oli sieltä sisältä mutkilla enemmän. Turbo 69 1
Turbo 69 Posted January 30, 2023 Report Posted January 30, 2023 Järkevä selitys, ei vaan ole kohalle sattunu.
Turbo 69 Posted January 30, 2023 Report Posted January 30, 2023 Eli paha paikka, auto pajalle ja laatikko irti.. next 1
next Posted January 30, 2023 Report Posted January 30, 2023 Sanoisin myös että jos ei perusilmauksella ja silmämääräisellä tutkimuksella mikään näytä risalta(pääsylinteri lähinnä) niin laatikkoa alas vaan.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now