Jump to content

Käynnistysongelmia Mini 1000 - 79


Viiskytkuus

Recommended Posts

Outo juttu? Onko kansi ehjä?

Eipä ole omalle kohdalle koskaan moista ongelmaa tullut

Ei ainakaan siinä mittakaavassa että jotain haittaa olisi ollut

Link to comment
Share on other sites

Kaksi uutta virranjakajan kantta. Kun ei käynnisty niin vaihdan kannen niin käynnistyy. Kesällä ei ollut ongelmaa muulloin kun pitkän sadeviikon jälkeen, silloinkin auto oli katoksessa. Olen kuullut että jotkut ovat tehneet kaksi reikää kannen alaosaan, eli on ollut samaa ongelmaa. Mistähän siihen sais sopivan kumisuojan kannen päälle, niitäkin oon nähnyt? 

Link to comment
Share on other sites

Halpa vanha konsti jonka olen ekana 60-luvulla Ratti - Mäkelän kakstahti Saabissa jäärata-ajoissa nähnyt ei ehkä kovin esteettinen mutta toimiva:

tiskihankat saa halvalla, sormista johdot ulos ja nippusiteillä kiinni sitten hanska vaan jakajan päälle.

Toimi ainakin hyvin Saabissa jossa jakaja on heti maskin takana.

Saabissa jäi vielä yksi sormi vapaaksi.

Link to comment
Share on other sites

No ei sinne nyt kuivassa tilassa seistessä mitenkään voi kosteutta muodostua.
Ei ole koskaan moista ongelmaa ollut.

tuon ikäisessä Minissä pitäisi olla maskin takana muovinen roiskesuoja estämässä ajonaikaista vesisumua.

Link to comment
Share on other sites

Minulla oli Minejä vuosia talvet säilössä kylmässä ladossa, eikä koskaan kyllä tuollaista ongelmaa

Vaikka talvellakin joskus käynnisteltiin ja ajettiin

Ja joskus seisoi talvella pihallakin

Kumisuoja jakajan kannen päällä ei kyllä tuollaiseen ongelmaan auta yhtään. Ehkäpä jopa päinvastoin

Autot äkkiä pois tuollaisesta paikasta 😉

 

Link to comment
Share on other sites

16 tuntia sitten, Viiskytkuus kirjoitti:

Suuret säätilavaihtelut aiheutti ainakin sen että kaikki samassa tilassa olevien ajoneuvojen ikkunat olivat välillä aivan märkiä..

Ei se tila sitten kovin kuiva voi olla, tuuletusta/ ilmanvaihtoa lisättävä..

Link to comment
Share on other sites

5 tuntia sitten, FD100L kirjoitti:

Ei se tila sitten kovin kuiva voi olla, tuuletusta/ ilmanvaihtoa lisättävä..

Kyllä se on kuiva ja hyvin tuulettuva, seinissä vasta tuulensuojalevyt ja räystäänaluset auki, ovien ja ikkunan rajoja ei oo tiivistetty. Talli on ollut käytössä vasta muutaman viikon. Sattui vaan niin että kahen pakkasjakson jäläkeen nopea lauhtuminen aiheutti ikkunoiden huurtumisen ja nämä käynnistysyritykset on tehty juuri lauhtumisen jäläkeen. Kesällä taas näin tapahtui pidemmän sadekauden jäläkeen ja silloinkin auto oli hyvin tuulettuvassa katoksessa, joten tuuletuksen ja vaihtuvan ilman puutetta ei oo. Mutta minä en asukaan tasalämpöisessä etelässä... 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...