Jump to content

ABS häiriö


4minis

Recommended Posts

Osaako joku kertoa mistä etsin seuraavaksi syytä ongelmaan. Olen vaihtanut molempien etupyörien abs-anturit. Siitä huolimatta pyörimissignaalia ei tule kummastakaan

etupyörästä. Obd-lukija kertoo kyllä nopeuden takapyöristä. Kun nettiä selailee syitä on : vajaa nestesäiliö,väljä laakeri,ilmaa jarruissa, ja maadoitushäiriö tai muu rikkoutunut

johto.  Sähköön tuo minusta viittaa kun kuitenkin takapää toimii. Voiko olla niin huono tuuri että Autodockilta tulleet anturit temppuilevat. Olivat kyllä halvimmasta päästä ja

valmistaja on Stark automotive. En ole vielä kurkkinut näkyvätkö päät vetarin yläpuolelta ja kuinka kaukana . Kertokaa!!      t.jp

ps. nimimerkki on nykyään väärä pitäisi olla 6minis

 

Link to comment
Share on other sites

Ei ole vielä mitattu. Pitänee avata miksi anturit on vaihdettu. Katsastuksessa viime vuoden helmikuussa kaikki oli ok. Raidetangon oikea pää piti vaihtaa. Se oli tosi tiukassa raidetangon puolelta ja käytettiin monenlaisia työkaluja. Lopuksi vain pään avaaminen dremelillä vapautti. Epäilimme että olimme jotenkin vaurioittaneet johtoa. Heti koeajolla syttyi abs. valo. Se kuitenkin sammui mutta konttorille näytölle lähtiessäni syttyi eikä sen jälkeen sammunut. Oletimme että ongelma olisi oikealla puolella ja anturi vaihdettiin. Testeri kuitenkin kertoi edelleen ongelmasta molemmin puolin. Sitten vaihdoin vasemmankin. Siinä kaikki. 

Link to comment
Share on other sites

2 tuntia sitten, rodgee kirjoitti:

Painin pitkään saman ongelman kanssa, kun sain motonetistä valmiiksi viallisen anturin. Viimein koleilin toisella anturilla niin lähti valot viimein taulusta.

Netissä on paljon varoiteltu tarvikeantureista. Paljon olisi tupakkia säästynyt jos olisi oem-anturin heti hommannut

Sama täällä. Vähän jokaisen anturin (HALL-tyyppisen), jonka oon Miniin ostanu tarvikkeena, on joutunu vaihtaan aika pian OEM-anturiin.

Link to comment
Share on other sites

2 minuuttia sitten, Micke kirjoitti:

Pari Febi-Bilstein anturia olen itse laittanut ja ovat toimineet ongelmitta, hyvä tuuri?

Sama täällä. Nokka- ja kampiakselin antureita en enää osta tarvikkeena, mutta muissa kohteissa tarvikeanturit ovat pelanneet hyvin. 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...