Jump to content

R 50 03v.


musta mini

Recommended Posts

  • 11 kuukautta myöhemmin...

Moi! Olen uusi täällä ja myös uusi vanhan Minin ( -02 Cooper) omistaja. Pieniä vikoja mistä ajattelin kysyä jos joku osaa vastata. En löytänyt parempaa ketjua, että varmaan ok kirjoittaa tähän kaikki.

Täällä olikin jossain juttua takaluukun lukosta, kun se monella on jäänyt lukkoon, mulla puolestaan auki. Mitään hajua?

Keskuslukitus. Onko yleistä, että siinä on hieman ongelmia. Eli kaukosäätö ei toimi, avaimesta kun aukaisee niin toinen ovi ei aukea, lukkoon kyllä menee. Kuuluu myös outo ääni avattaessa bensatankinluukun kohdalta.

Alkuperäinen soitin on siinä, mutta sammuu itsellään noin vartin välein. Ihan kuin olisi joku unikytkin päällä, eikä mitään hajua mikä siinäkin on. Kiitos paljon jos joku tietäjä osaa ja jaksaa joihinkin kysymyksiin vastata.

Link to comment
Share on other sites

Oveen auttaa actuatorin vaihto eli keskuslukko on sen moottori paketin yhteydessä. Se ovi rikki mikä ei aukea. Tai voi siellä olla vaijerikin irti/poikki. Kannattaa avata ovipahvi ja tarkistaa.

Takaluukun lukossa mikrokytkin. Jos se rikki niin voi pitää koko ajan solenoidia auki.

Auki ja tutkittava. Helppo homma mutta voi vaatia uusintaa koko takakahvapaketille.

Tankinluukun lukko surisee kun lukitsee ja jos se kuuluu oikein kovaa on se rikki jo tai menossa rikki. Lähinnä ei lukitse sitten keskuslukolla luukkua kun menee rikki.

 

Soittimesta en osaa sanoa mutta äkkiseltään itse soitin rikki. Ei kuuluisi sammua kuin sammuttamalla koko auto/soittimen virtanapista.

 

Link to comment
Share on other sites

Takaluukussa vika on ilmeisesti siinä lukossa. Vaihdoin sen mikrokytkimen ja tutkein sisältäpäin kun menee lukkoon. Joku muoviosa ottaa hieman vastaan miksi se ei tahdo mennä lukkoon / aueta. 

Onko sillä keskuslukolla vain yksi moottori? Mikä siinä kauko-ohjauksessa mahtaisi olla, liittynee siihen?

 

Kiitos paljon avusta, Next.

Link to comment
Share on other sites

19 tuntia sitten, Maspala kirjoitti:

Takaluukussa vika on ilmeisesti siinä lukossa. Vaihdoin sen mikrokytkimen ja tutkein sisältäpäin kun menee lukkoon. Joku muoviosa ottaa hieman vastaan miksi se ei tahdo mennä lukkoon / aueta. 

Onko sillä keskuslukolla vain yksi moottori? Mikä siinä kauko-ohjauksessa mahtaisi olla, liittynee siihen?

 

Kiitos paljon avusta, Next.

Takaluukun lukon kanssa en ole tapellut, oletan että sieltä sitten mekaanisesti jotain kulunut liikaa ja se on vaan hankittava uusi romikselta tms.

Mulla ollut aina ongelmana se itse kahva/rekisterikilven valopaneeli josta hajoaa osia niin että luukkua ei saa auki tai että se pitää lukkoa auki koko ajan. 

 

Jos meinaat keskuslukolla ovia niin muistaakseni kaksi eri moottoria on sen actuatorin sisällä sekä taisi olla kaksi mikrokytkintä. Voi olla että kytkimiä oli peräti kolmekin mutta en nyt muista. Näitä on siis yksi per ovi ja se ovi tosiaan mikä ei toimi niin sen actuator on rikki.

Solenoidit pelkästään on takaluukussa ja bensatankissa.

Kuitenkin jos kaikki muut menee lukkoon ja yksi ovi ei esim aukea on se siinä actuatorissa vika tai siltä lähtevässä kaapelissa joka ei lukkoa sitten avaa. Siellä ihan perus sähkömoottori jonka päässä ratas ja se sitten kääntää auki ja kiinni sen mukaan lukon mitä kaukkari käskee.

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...