Jump to content

6-vaihteinen 5-vaihteisen tilalle?


karvalakki

Recommended Posts

No niin, nythän taisi käydä niin, että Miss Cooperin vaihdelaatikko tai perä sanoi sopimuksen irti. Kytkin pelaa, vaihteet napsahtavat päälle nätisti, vetoakselit näyttävät olevan kunnossa mutta moottorista ei ole yhteyttä etupyöriin. Kytkimen nosto ja jopa hinaaminen aiheuttavat hirmuisen kolina-rutinan. 

Jos tämä nyt menee vaihteiston vaihtamiseksi, niin millainen homma olisi 6-pykäläiseen siirtyminen? Ulkomaan foorumeilta löysin 10v vanhoja tarinoita, joissa ei kuitenkaan linkit eikä liitetiedostot toimineet, joten homman laajuudesta ei oikein saanut tolkkua.

Onko forumilaisilla kokemusta aiheesta?

Link to comment
Share on other sites

Nettiselaimella ei näköjään pystynyt kirjoittamaan foorumille, mutta ehkä kännykän Tapatalkilla onnistuu...

Vaihteiston lisäksi pitää vaihtaa myös vetoakselit R53:sta. Niin ja vaihdevaijerit ja -keppi varmaan myös. Vakionopeussäädin saattaa lakkata toimimasta, jos autossa on sellainen.

Link to comment
Share on other sites

Katohan tällä tapatalkilla pääsee näköjään.

Joo siis vaatii itse laatikon lisäksi vaihdevaijerit/siirtäjät joiltakin osin.
Sitten vetarit tosiaan ja mulla olis sellainen muistikuva kun itse moista vaimon autoon suunnittelin niin että vaatisi myös navat siitä 6 lovisesta mallista tai vähintäänkin sen keskiön jossa mun mittauksien mukaan olisi ollut eri paksuinen vetari myös ulkopäässä.

Totesin liian työlääksi ja tilasin Ruotsista purkaamolta 38 tonnia ajetun uuden getragin viislovisen.
Mulla siis meni perän pikkurattaista pinnat rikki. Loota itse oli ehjä.

Lähetetty minun ONEPLUS A6013 laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...