Jump to content

F56 Cooper S moottorilämmitin


Samman

Recommended Posts

Käytiin hakemassa R50 korvaajaksi F56 Cooper S ympärivuotiseen käyttöön. Nyt on kovan pohdinnan alla, että millainen moottorilämmitin autoon asennetaan. Defalta näyttää saavan valmista säteilylämmitintä mutta sen tehokkuus arveluttaa? Webasto ja eber unohdetaan hinnan puolesta. Letkulämmitin olisi ehkäpä se toivotuin vaihtoehto, siispä kysynkin, että onko täälä kokemuksia letkulämppäreistä kyseiseen moottoriin(B48) ja korimalliin? Tuntuu kaikissa pumpullisissa olevan jotain moitteita ja itselläni ei ole kokemusta kuin Owlheizer lämmittimestä, joka antautui yhden talven jälkeen. Ylipäätään olisi myös mukava saada mielipit eitä erilaisista lämmittimistä. 

20190902_201316.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Ainakin Mini R55 Clubmanissa ollut säteilylämmitin oli ihan toimiva ratkaisu.

Tehokkuudesta vrt. letkulämmitun en osaa sanoa.

Nykyisessä R60 Countrymanissa on letkulämmitin, mutta pitäisi olla kiertovesipumpullinen lämmitin että lämmennyt vesi kiertäisi paremmin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Mulla on samanlaisessa(malli,väri ja vanteet!) vm. 2014 autossa Calixin letkulämmitin, ei ole pahaa sanottavaa.

Oli ainoa mitä merkkiliike tuolloin myi ja asensi, sitäkin piti odottaa tammikuulle 2015 ennen kuin joku lämmitin valmistaja sai aikaiseksi suosituksen ja asennusohjeet.

Muokattu: , käyttäjä: Ping
syyt
Link to comment
Share on other sites

Minulla on R50:ssä perinteinen lohkolämmitin, ja se on kyllä tehokas. Sellaista tuskin saa enää uudempiin. 

Lisäksi yhdessä autoistani on TT-Thermo ja toisessa tehtaan Webasto.TT-Thermo on kyllä verraton peli. Itse pidän siitä enemmän kuin webastosta, jonka ongelma on lähinnä lyhyt lämmitysaika (30min) ja lyhyt ajo, jonka seurauksena akku ei ehdi latautua.

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...