Jump to content

Mini F60 Hybrid akun lataustaso


Mikael Kivelä

Recommended Posts

Ilmeisesti autossa on esi-ilmastointi päällä kello 7:30 joka aamu joka syö tuon akun. Mistään kohtaa sitä ei kuitenkaan saa kytkettyä pois päältä vaan kaikki aiheeseen liittyvät säädöt ovat harmaana. Onko hajua miten auton softan saisi resetoitua tai päivitettyä?

Link to comment
Share on other sites

Itsellä on auto latauksessa joka yö, mutta joskus on ollut ilmankin eikä varaustaso laske. Tuo esi-ilmastointi luonnollisesti syö ihan kunnolla akkua etenkin talvella jos ei ole samalla latauksessa. Itse veisin tuollaisen resetointiin tai vianetsintään johonkin merkkiliikkeeseen - onhan tuossa varmaan takuukin voimassa. Osaavia BMW korjaamoita on muitakin, mutta vaikea heitellä mitään ehdokkaita kun et ole laittanut mitään ilmansuuntia.

Link to comment
Share on other sites

On 06/07/2019 at 17:37, Mikael Kivelä said:

Homma selvisi. Oli appin kautta ilmastointi jäänyt päälle ruotsalaisella serverillä josta auto oli haettu. Piti rekisteröidä auto suomen serverille ja muuttaa lähtöaika ja ilmastointi pois päältä sitä kautta.

Pilvipalvelut 😍

Link to comment
Share on other sites

3 tuntia sitten, Igor kirjoitti:

Pilvipalvelut 😍

On muuten hilpeitä harrastepelinä nämä nykyautot 25v kuluttua, kun pilvistä ja app:sta ei ole kuin muisto.

Link to comment
Share on other sites

Ei mikään ongelma, aina joku tekee korvaavan palvelun mikäli sellaiselle on oikea tarve. Tesla on hyvä esimerkki, täysin ulkopuolisilta suljettu järjetestelmä tehtaalta lähtiessään, omistaja tai ulkopuolinen korjaamo ei pysty tekemään mitään. Noh, lähetät modulit oikealle pajalle niin ne tulee sieltä takaisin custom ohjelmilla jonka jälkeen huoltotilat ovat omistajan käytettävissä.

 

Ihan samaa mutinaa taisi tulla kun autoon ekan kerran asennettiin kumipyörät, miten näitä kukaan pitää kunnossa kun ei voi puusta veistää uusia...

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, MikaJ kirjoitti:

Ei mikään ongelma, aina joku tekee korvaavan palvelun mikäli sellaiselle on oikea tarve. Tesla on hyvä esimerkki, täysin ulkopuolisilta suljettu järjetestelmä tehtaalta lähtiessään, omistaja tai ulkopuolinen korjaamo ei pysty tekemään mitään. Noh, lähetät modulit oikealle pajalle niin ne tulee sieltä takaisin custom ohjelmilla jonka jälkeen huoltotilat ovat omistajan käytettävissä.

 

Ihan samaa mutinaa taisi tulla kun autoon ekan kerran asennettiin kumipyörät, miten näitä kukaan pitää kunnossa kun ei voi puusta veistää uusia...

Esimerkkisi on täysin epärelevantti, mutta turhapä tästä on väitellä, katsotaan 25v kuluttua. 

Pahoitteluni, että vein keskustelun viereen aiheesta. 

Link to comment
Share on other sites

Miten niin epärelevantti? Mikäli tulevaisuudessa alkuperäinen pilvipalvelu ei enää toimi, muutetaan koodia niin että ottaa yhteyden korvaavaan palveluun ja appiin. Ei nää asiat ole niin monimutkaisia, ihmiset ne on tehnyt...

 

Ei se nykyinenkään museoauto parkkiin jää jos ei merkkitiskiltä enää saa kärkiä jakajaan. Laitetaan tarvikkeena vastaava tai sovelletaan jotain muuta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 6.7.2019 at 17.37, Mikael Kivelä kirjoitti:

Homma selvisi. Oli appin kautta ilmastointi jäänyt päälle ruotsalaisella serverillä josta auto oli haettu. Piti rekisteröidä auto suomen serverille ja muuttaa lähtöaika ja ilmastointi pois päältä sitä kautta.

Mullakin tuore Ruotsin tuonti.

Miten tämä suomen serverille rekisteröinti tapahtui ?

Saitko Mini connected  Apppiin lisättyä autosi ? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...