Midisti Posted February 22, 2009 Report Share Posted February 22, 2009 Onko kellään rekisterissä erilliselle rungolle rakennettua miniä? Olisi kova halu kokeilla yhdistää esim. Suzuki SJ runko ja minin kori. Lupa käytäntö ja prosentti asiat on tuttu juttu mutta lähinnä tekniselle puolelle kaipaan vastauksia jos jollain vain on. Konttorilla olen jo käynyt ja ohje oli, että voisi olla mahdollista mutta kysy AKE:sta. :-? Ps. Pohjoisen kokoontumisessa on ollut kuvien mukaan vanin kori jonkun rungon päällä, minkä ja oliko kilvissä (Suomen)? Onko tietoo? ::) KIITOS! Link to comment Share on other sites More sharing options...
minizz Posted February 22, 2009 Report Share Posted February 22, 2009 Olishan tollanen melkonen vehjes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midisti Posted February 22, 2009 Author Report Share Posted February 22, 2009 Juuri noin mutta rekisteriin ;D. Katsotaan miten homma etenee... Eihän se enää sinänsä mikään mini ole mutta onhan noita vaikka mihin malliin rakennettu (raiskattu) rakennettu. ::) Link to comment Share on other sites More sharing options...
koirankoppi Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 Se oranssi Vani on muistaakseni jonkun Suzuki maasturin alustalle tehty ja V8:lla (letukan?) varustettu. Hieno peli! Mutta ei ole kyllä kilvissä. Pojat taisi siirtokilvillä joitain reissuja ajella. Ministähän on tehty 4X4 versio jo tehtaan toimesta 60-luvulla! Kahdella moottorilla varustettu CooperS, joka piti tietääkseni luokitella johonkin ralliin. Sellainen on vieläkin olemassa jossain päin maailmaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midisti Posted February 23, 2009 Author Report Share Posted February 23, 2009 Mitenkähän Lada Nivan akseliväli sopis Minin korille? Oishan se aika vinkee ilmestys kun ois Min näköinen Lada Niva. Autohan ka on myös rekisterissä sen merkkinen, minkä osuus lopputuotteessa on suurin. Eli, jos jonkun nelivetoauton korin vaihtaa toisesta autosta, niin eihän se auto vielä sillä muutu toisenmerkkiseksi. Edit: Minissä akseliväli 2035 mm ja 3-ovisessa Nivassa vm. -83 on 2197 mm. Travellerissa näyttäis olevan 2138 mm, joten saattais olla kohtuu helposti sovitettavissa mittojen puolesta. Totta puhutte! Suzukin (SJ 410) akseliväli on 2030mm joten siksi Suzuki kiinnostaa enemmän. Kanta autoksi jää Suzuki mutta kori olisi auton näköinen ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
jn Posted February 23, 2009 Report Share Posted February 23, 2009 Subaru Domingo vois myös sopia kanta-autoks...ja sattumoisin multa löytyis yksi raiskattu -88 papereineen josta haluaisin päästä eroon ;). Akseliväli on n.185cm ja raideleveys n.135cm. Moottori muistaakseni 3sylinterinen 1,2L takana ja kyljellään. Bonuksena näissä on nappi vaihdekepissä jolla voi vauhdissa siirtyä takavedosta nelivetoon 8-). Link to comment Share on other sites More sharing options...
tailke Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 Se oranssi Vani on muistaakseni jonkun Suzuki maasturin alustalle tehty ja V8:lla (letukan?) varustettu. Hieno peli! Mutta ei ole kyllä kilvissä.Pojat taisi siirtokilvillä joitain reissuja ajella. Toukokuu 2001 Ahvenanmaa ja tämä kulki trailerilla perässä Link to comment Share on other sites More sharing options...
minizz Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 mites olis suparu justy kantapeliks ;D "vähä peltiä vaan muokkais" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Purtsi Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 mites olis suparu justy kantapeliks ;D "vähä peltiä vaan muokkais" Tuolla on kyseinen rakennelma työn alla brittein saarilla ;) http://www.16vminiclub.com/forums/viewtopic.php?t=13626 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Purtsi Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 No mutta vanin koppahan tuossa on laitettu justyn päälle eikä siinä akselivälissä näemmä niin paljoa sitä eroa ole. älytön homma tuossa on joka tapauksessa. Onnea vaan yritykselle saada tuollainen viritys suomessa katsastuksesta läpi ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Purtsi Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 No tolla jantterilla on noita minejä enemmänkin ja on kyllä rakentanut aikamoisia hybridejä. kannattaa lukea tuota hieman pidemmälle sillä myöhemmin tuossa istutetaan se vanin koppa päälle ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midisti Posted February 24, 2009 Author Report Share Posted February 24, 2009 Juu tarkoitus ei ole ihan noin perusteellista tehdä. Taitaa tuo Suzuki SJ olla helpoin vaihtoehto. Tarkoitus ei ole saada pakolla neliveto vaan hieman maavaraa ;D Kokeilla voi ja jos sitä ei luvalla saa niin ajetaan metsässä ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
minizz Posted February 24, 2009 Report Share Posted February 24, 2009 Juu tarkoitus ei ole ihan noin perusteellista tehdä. Taitaa tuo Suzuki SJ olla helpoin vaihtoehto. Tarkoitus ei ole saada pakolla neliveto vaan hieman maavaraa ;D Kokeilla voi ja jos sitä ei luvalla saa niin ajetaan metsässä ;) Oikee asenne...Jos ei muuten ni tarralapuilla sitten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Purtsi Posted March 5, 2009 Report Share Posted March 5, 2009 Tälläistä lätäkön tuolla puolen rakennellaan: http://www.youtube.com/user/SUPERFASTMINIS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Purtsi Posted March 17, 2009 Report Share Posted March 17, 2009 http://superfastminis.com/AWD_MINI.htm nyt kuvien kera.. vois olla kyllä aika hauska peli talvella(kin) 8-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jn Posted August 20, 2009 Report Share Posted August 20, 2009 Subaru Domingo vois myös sopia kanta-autoks...ja sattumoisin multa löytyis yksi raiskattu -88 papereineen josta haluaisin päästä eroon ;).Akseliväli on n.185cm ja raideleveys n.135cm. Moottori muistaakseni 3sylinterinen 1,2L takana ja kyljellään. Bonuksena näissä on nappi vaihdekepissä jolla voi vauhdissa siirtyä takavedosta nelivetoon 8-). Lainaan nyt tässä itteäni , mutta kokeillaanpa täällä ensin lahjoittaa kyseistä tekniikkaa/rekisteriote ennenku vien paalitettavaks... :( Romuhan tää olis , mutta 4wd/2wd toimi nätisti ku n.5vuotta sitten ajoin liiterin taakse piiloon (aika karmeen näkönen puol metrii lyhennetyllä fiat 127 kopalla ;D). Voisin ottaa kuvia jos joku oikeesti innostuis hakemaan pois Hangosta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now