Jump to content

MINI 4X4?


Midisti

Recommended Posts

Onko kellään rekisterissä erilliselle rungolle rakennettua miniä? Olisi kova halu kokeilla yhdistää esim. Suzuki SJ runko ja minin kori. Lupa käytäntö ja prosentti asiat on tuttu juttu mutta lähinnä tekniselle puolelle kaipaan vastauksia jos jollain vain on. Konttorilla olen jo käynyt ja ohje oli, että voisi olla mahdollista mutta kysy AKE:sta.  :-?

 

Ps. Pohjoisen kokoontumisessa on ollut kuvien mukaan vanin kori jonkun rungon päällä, minkä ja oliko kilvissä (Suomen)?

Onko tietoo? ::) KIITOS!

Link to comment
Share on other sites

Se oranssi Vani on muistaakseni jonkun Suzuki maasturin alustalle tehty ja V8:lla (letukan?) varustettu. Hieno peli! Mutta ei ole kyllä kilvissä.

Pojat taisi siirtokilvillä joitain reissuja ajella.

Ministähän on tehty 4X4 versio jo tehtaan toimesta 60-luvulla! Kahdella moottorilla varustettu CooperS, joka piti tietääkseni luokitella johonkin ralliin.

Sellainen on vieläkin olemassa jossain päin maailmaa.

Link to comment
Share on other sites

Mitenkähän Lada Nivan akseliväli sopis Minin korille? Oishan se aika vinkee ilmestys kun ois Min näköinen Lada Niva. Autohan ka on myös rekisterissä sen merkkinen, minkä osuus lopputuotteessa on suurin. Eli, jos jonkun nelivetoauton korin vaihtaa toisesta autosta, niin eihän se auto vielä sillä muutu toisenmerkkiseksi.

 

Edit: Minissä akseliväli 2035 mm ja 3-ovisessa Nivassa vm. -83 on 2197 mm. Travellerissa näyttäis olevan 2138 mm, joten saattais olla kohtuu helposti sovitettavissa mittojen puolesta.

 

Totta puhutte! Suzukin (SJ 410) akseliväli on 2030mm joten siksi Suzuki kiinnostaa enemmän. Kanta autoksi jää Suzuki mutta kori olisi auton näköinen ;D

Link to comment
Share on other sites

Subaru Domingo vois myös sopia kanta-autoks...ja sattumoisin multa löytyis yksi raiskattu -88 papereineen josta haluaisin päästä eroon  ;).

Akseliväli on n.185cm ja raideleveys n.135cm. Moottori muistaakseni 3sylinterinen 1,2L takana ja kyljellään.

Bonuksena näissä on nappi vaihdekepissä jolla voi vauhdissa siirtyä takavedosta nelivetoon  8-).

Link to comment
Share on other sites

Juu tarkoitus ei ole ihan noin perusteellista tehdä. Taitaa tuo Suzuki SJ olla helpoin vaihtoehto. Tarkoitus ei ole saada pakolla neliveto vaan hieman maavaraa ;D Kokeilla voi ja jos sitä ei luvalla saa niin ajetaan metsässä ;)

 

Oikee asenne...Jos ei muuten ni tarralapuilla sitten...

 

tarra.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 5 kuukautta myöhemmin...
Subaru Domingo vois myös sopia kanta-autoks...ja sattumoisin multa löytyis yksi raiskattu -88 papereineen josta haluaisin päästä eroon  ;).

Akseliväli on n.185cm ja raideleveys n.135cm. Moottori muistaakseni 3sylinterinen 1,2L takana ja kyljellään.

Bonuksena näissä on nappi vaihdekepissä jolla voi vauhdissa siirtyä takavedosta nelivetoon  8-).

 

 

 

Lainaan nyt tässä itteäni  , mutta kokeillaanpa täällä ensin lahjoittaa kyseistä tekniikkaa/rekisteriote  ennenku vien paalitettavaks... :(

 

Romuhan tää olis , mutta 4wd/2wd toimi nätisti ku n.5vuotta sitten ajoin liiterin taakse piiloon (aika karmeen näkönen puol metrii lyhennetyllä fiat 127 kopalla  ;D).

Voisin ottaa kuvia jos joku oikeesti innostuis hakemaan pois Hangosta.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...