Jump to content

O: R50 MFSW (Vakionopeudensäädin vm. 2006 Miniin)


Sähköjänis

Recommended Posts

Etsinnässä kaksipuolaisella ratilla varustettuun Miniin vakionopeudensäädin, ilmeisesti tämä on ollut tarjolla osanumerolla 65710029494 mutta sitä ei enää ole saatavilla. Hankittiin Mini sillä ehdolla että siihen saadaan vakkari ja asian piti olla selvä, mutta eipä tuota osaa sitten löytynytkään.

Nyt jos jollakin sattuisi olemaan sopiva Mini menossa vaikka purkuun, olisin kiinnostunut tarvittavista osista käytettynäkin että päästäisi asiassa eteenpäin ilman kaupan purkua ja uutta auton vaihtoa!

Tällaista osalistaa tarjosi Internet - itse ratteja tuntuu löytyvän mutta tuo johtosarja lienee nyt se hankalin saalistettava, ja tässä olisi varmaankin hyvä purkuvaiheessa olla tieto tarpeesta:

 

https://www.northamericanmotoring.com/forums/r50-r53-hatch-talk-2002-2006/26408-new-mini-aftermarket-cruise-control-available-3.html

1.Sensor plate 35 31 6 765 622 
2. Steering wheel,leather,for multifunction 32 33 6 770 428
3. Stick-on label 01 29 0 017 969
4. 16 Clip 51 43 7 048 911 
5. Retrofit cable set,multi-funct.strng whl 61 12 0 136 522 
6. 25 Cable strap 61 13 0 148 794 L=200MM;B=3,6MM     
7. Connection piece (2 each) 61 13 0 391 722
8. Module, clutch switch 61 31 0 141 210 
9. Stop light switch 61 31 0 398 202
10. Switch, radio 61 31 1 172 233 
11. Radio/telephone switch 61 31 1 172 234
12. Switch, cruise control right 61 31 6 800 897
13. Switch, cruise control left 61 31 6 800 898
14. Slip ring 61 31 6 800 997
15. Installation instructions 01 29 0 138 901

Link to comment
Share on other sites

Johtosarja voi olla hankala löytää, mutta sen kytkis on mukana MFSW-asennusohjeessa, joten sen voi toki näppäräsorminen tehdä itsekin.

Itse olen suunnitellut toteuttavani cruise ilman ratin vaihtoa sijoittamalla napit jonnekin kojelautaan. Ratin vaihto kun nostaa hintaa aika tylysti. Ehtisi vain noilta muilta projekteilta ...

Link to comment
Share on other sites

Ei tässä vielä mitään osia ole löydetty, mutta itse rattia ainakin näyttää olevan tarjolla niin purkamoista kuin ebaystakin. Tavoitteena on siis löytää tarvittavat osat jotta saadaan korjaamo tekemään tuo asennus. Laakkoselta ja Helsinkimotor.comista tätä on tässä vaiheessa asennuksen osalta ymmärtääkseni kyselty niin omasta kuin myyjäliikkeen toimesta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

No niin, nyt on cruisen nappulat paikallaan - ratti on joku muotoillumpi kuin peruspyörylä eikä siihen saanut takapuolelle tulevia radion nappuloita kiinni, mutta koska ratti on käytettyä peruspyörylää mukavampi ja tavoite on nimenomaan cruisen puolella, tyydymme elämään ilman. Seuraavaksi pitäisi saada auto tietoiseksi uudesta toiminnallisuudestaan -- mikä tässä mahtaa olla Oikea Tie, onko käynti Laakkosella ainoa vaihtehto?

Link to comment
Share on other sites

18 tuntia sitten, Sähköjänis kirjoitti:

No niin, nyt on cruisen nappulat paikallaan - ratti on joku muotoillumpi kuin peruspyörylä eikä siihen saanut takapuolelle tulevia radion nappuloita kiinni, mutta koska ratti on käytettyä peruspyörylää mukavampi ja tavoite on nimenomaan cruisen puolella, tyydymme elämään ilman. Seuraavaksi pitäisi saada auto tietoiseksi uudesta toiminnallisuudestaan -- mikä tässä mahtaa olla Oikea Tie, onko käynti Laakkosella ainoa vaihtehto?

No, koodausta se vain kaipaa jos johdot on kaikki asennettu. Sinulla kun on maksaja tiedossa, niin ei kun vaan merkkiliikkeeseen. 

Link to comment
Share on other sites

16 tuntia sitten, Sähköjänis kirjoitti:

Maksaja olen tässä kohtaa minä itse kun ei tuota kokonaisvastuuta saatu yhdestä paikasta, mutta annan itseni ymmärtää että Laakkosta tämä kutsuu. 

Ok. Toki myös joku näppärä harrastaja voisi auttaa, ja voisi olla jopa parempi vaihtoehto kuin merkkari, jos kerran menee omasta pussista. Merkkiliike kun alkaa heti laskuttaa tuntihintaa jos kaikki ei menekään niin sanotusti putkeen. Kysele oman alueesi NCSExpert-osaajia BMW ja Mini -piireistä.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Itsehän nämä hommat näköjään on tehtävä kun ei merkkihuollosta osaamista löydy - näin vastasi paikallinen merkkihuolto Autotalo Laakkonen kun tiedustelin aikaa cruisen käyttöönotolle:

Lainaa

Tein vähän tausta työtä ja selvittelin asiaa. Suoraa ohjetta en löytänyt kyseiselle toimenpiteelle mutta voimme varata ajan ja koittaa koodata vakionopeussäädin toimintaan. Jos saamme onnistuneesti ohjelmoitua sen toimintaan niin silloin veloitus auton ohjelmoinnista on 213€ mutta jos ei jostain syystä onnistukkaan niin sitten ohjelmoinnin yrittämisen kustannus menee meidän piikkiin.

 

Link to comment
Share on other sites

No tuohan on helppo ja riskitön juttu. Itseasiassa aika yllättävän höyli vastaus. 

Veikkaan, että Laakkonen tekee ISTA/P MFSW retrofittauksen, ja samalla varmaan päivittyy auton kaikki softat. 

Jos homma epäonnistuu, niin aina voit itse yrittää ncsexpertillä tehdä päivityksen vaikka purkki kerrallaan. Laakkosella ei ole ncsexperttiä joten he eivät siihen pysty. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Vastaanpa tännekin kun asian sain maaliin, jos vielä tulevaisuudessa joku tarvitsee samaa tietoa: Retrofitatun MFSW:n eli jälkeenpäin asennetun vakionopeudensäätimen ohjauspyöränappien käyttöönotto R50 Minissä onnistuu NCS Expertillä koskettelemalla EMS-ecuun CRUISE_CONTROL aktiv ja BC:hen MIT_MFL aktiv . 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...