Arsk Posted March 22, 2019 Report Share Posted March 22, 2019 Morjes, onko minin kaasarin (HS4) mitään viilennysvirityksiä olemassa/kukaan tehnyt? Viime kesän helteillä kun kuumalla koneella hetkeksi pysähtyi esim. huoltoasemalle sumpille, niin sieltä ei sit ihan heti päässytkään jatkamaan matkaa kun kone ei halunnut käynnistyä. Vaikuttaa siis polttoaineen kaasuuntumiselta liian kuumassa, kun muutenkin mentiin kiehumisen rajoilla. Vaikka on imu/pakosarjan ja kaasarin välissä pakeliitit paikallaan ja ainakin jonkinlainen peltilevy (aika pieni tosin) estämässä säteilylämpöä, niin ei juuri auta. Ainoo mikä nopeutti oli pysäköidä varjoon ja nostaa pelti pystyyn, sit pääsi vartissa jatkamaan matkaa. Kylmänä lähtee tosi kevyesti ja helposti tulille ja kuumanakin käynti ok vaikka H on jo neulan vasemmalla puolella. Kysymykseni kuului siis kuten alussa, onko kaasarille olemassa joku isompi peltinen hässäkkä (ja auttaako se edes mitään) tai kenties joku toimivaksi todettu taukopuhallin viritys tms. mikä vaan häkkäys liian kuuman konetilan viilennykseksi? Sähköflekti tietysti viilentäisi jos se jäis pyörimään, ei vaan ny millään juuri nyt sellasta jaksais lähtee vaihtamaan... toki jos se oikeesti käytännössä poistaa ilmiön niin sitten. Vai onko ko. ominaisuuden syy jotain ihan muuta kun tuo polttoaineen kaasuuntuminen? t: Ari Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmro85 Posted March 22, 2019 Report Share Posted March 22, 2019 Veikkaan että vika on nyt muualla. Meillä ei ollut viimekesänä mitään ongelmaa vaikka kuuma oli. Hyvä että ehti avaimeen koskea kun hörähti tulille. Vuotaako neulaventtiili tai onko syttyvehkeet lopussa.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arsk Posted March 22, 2019 Author Report Share Posted March 22, 2019 Niin joo, neula ja suutin on kyllä vanhoja, vois hyvinkin olla että vuotaa. Eikö neulan vuotaminen aiheuta muita oireita? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted March 25, 2019 Report Share Posted March 25, 2019 Kannattaa tarkistaa sytkä vehkeetkin.Puola,konkka ja tulpat.Onko kärjellinen sytkä? Puola voi tehdä tuota kuumana,on kuolemassa.Samoin tulpat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now