Jump to content

Käynnistys kuumana


Arsk

Recommended Posts

Morjes, onko minin kaasarin (HS4) mitään viilennysvirityksiä olemassa/kukaan tehnyt?

Viime kesän helteillä kun kuumalla koneella hetkeksi pysähtyi esim. huoltoasemalle sumpille, niin sieltä ei sit ihan heti päässytkään jatkamaan matkaa kun kone ei halunnut käynnistyä. Vaikuttaa siis polttoaineen kaasuuntumiselta liian kuumassa, kun muutenkin mentiin kiehumisen rajoilla. Vaikka on imu/pakosarjan ja kaasarin välissä pakeliitit paikallaan ja ainakin jonkinlainen peltilevy (aika pieni tosin) estämässä säteilylämpöä, niin ei juuri auta. Ainoo mikä nopeutti oli pysäköidä varjoon ja nostaa pelti pystyyn, sit pääsi vartissa jatkamaan matkaa. Kylmänä lähtee tosi kevyesti ja helposti tulille ja kuumanakin käynti ok vaikka H on jo neulan vasemmalla puolella.

Kysymykseni kuului siis kuten alussa, onko kaasarille olemassa joku isompi peltinen hässäkkä (ja auttaako se edes mitään) tai kenties joku toimivaksi todettu taukopuhallin viritys tms. mikä vaan häkkäys liian kuuman konetilan viilennykseksi? Sähköflekti tietysti viilentäisi jos se jäis pyörimään, ei vaan ny millään juuri nyt sellasta jaksais lähtee vaihtamaan... toki jos se oikeesti käytännössä poistaa ilmiön niin sitten.

Vai onko ko. ominaisuuden syy jotain ihan muuta kun tuo polttoaineen kaasuuntuminen?

t: Ari

 

Link to comment
Share on other sites

Kannattaa tarkistaa sytkä vehkeetkin.Puola,konkka ja tulpat.Onko kärjellinen sytkä?

Puola voi tehdä tuota kuumana,on kuolemassa.Samoin tulpat.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...