Jump to content

R53 ahtimen ääni


Valtteri Järveläinen

Recommended Posts

Eli tosiaan omasta mielestä koventunut ahtimen ääni, auton olen omistanu sellaiset 2kk ja ajettu 196 tuhatta 2002 cooper S kyseessä.

Ääninäyte alapuolella niin 0-7sek 1000-2000 RPM 10-15Sek 2000-3500RPM.

Tiedän että aika epätoivoinen yritys välittää äänimaailmaa teille mutta jollakin se on kokeiltava :). Viimestään kesällä olisi tarkoitus purkaa keula ja tehdä hihnalinjastoon tarvittavat korjaukset

0-5 1000-2000 5-10 2000-3000.aac

Link to comment
Share on other sites

En käyttäisi yhtään enempää.

 

Äkkiseltään ääni on hiukan liian tiukalla olevan hihnan ääni mutta sen lisäksi metallinen lisänä. Vesipumpun rattaita veikkaan ilman että pääsee paikanpäällä stetoskoopilla kuuntelemaan.

 

Missä tää auto on sulla? Siis lähinnä mietin jos tulis vilasemaan apuna....

Link to comment
Share on other sites

Kun aikoinaan mun ex-R53:n vaihdettiin pienempi ahtimen rulla, niin hihnankiristin (tai siinä oleva kaasujousi) sanoi samassa remontissa sopimuksensa irti. Kävin hakemassa marmoritiskiltä uuden kiristimen ja vein pajalle. Kun hain valmiin auton seuraavana päivänä takaisin, oli asentajan terveiset muistaakseni seuraavat: "Oli sit vittu viimenen MINI mihin kosken".

Et kai se on jotenkin ärsyttävää hommaa 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Joo kannattaa hakea Mini BMW erikoistuneita korjaamoita. Jotkut eivät vain osaa. Jos olet Etelä-Suomesta niin voin suositella 

Helsinki Motor Company Oy
 
Lauri siellä on todella asiallinen tyyppi, otti jopa kuvia kun oli ollut öljyvuotoa joka liittyi siihen kun perinteinein öljytikun katkeaminen oli tapahtunut ja olin ilmeisesti laittanut liikaa öljyä. Vaihtoivat myös tarpeellisen stefan pyytämättä. Kohtuuhintaan. Tämä ei ole mainospuhe, palvelu oli loistavaa.
Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...