Jump to content

R53 2002


Valtteri Järveläinen

Recommended Posts

Morjens eli seuraavanlainen probleema 

Ei puhalla juurikaan jaloille ilmaa laittaa esimerkiksi puhaltimen täysille niin samanaikaisesti tulee myös tuulilasille ja jaloille mutta jaloille tulee pieni hönkäys vaan. Saako jotenkin että puhaltaamaan pelkästään jaloille nappia painamalla tulee tuulilasi sekä jalat pieni hönkäys, Ja sama jos laittaa naamalle ja jaloille niin pelkkä hönkäys jalkatilaan. Tälläi talvella perseestä kun ei pysy lattiamatto edes sulana😏

Link to comment
Share on other sites

Ei tuo normaalilta kuulosta. Onkos kyseessä automaatti- vai manuaali-ilmastointi?

Manuaalisessa taitaa olla vaijerisysteemi ohjaamassa puhallusta, automaattisessa taas sähköiset aktuaattorit. Niiden ja ohjaimen toimintaa voisi diagnosoida testerillä, joka kertoisi myös mahdolliset vikakoodit.

Link to comment
Share on other sites

Automaattisesti säätyvä pitää kysyä testeriä varmaa jostain lainaan että saa luettua. Tosiaankaan jos laittaa puhaltimen täysille ja käden jalkatilan läpän eteen niin tuntee kyllä ilma virran mutta kumi mattossa sellanen sentin kerros lunta vaikka ajais useemman tunnin puhallin täysillä. 

Link to comment
Share on other sites

Kyllä tuossa jotain häikkää on. Hätäapuna voi kokeilla laittaa niitä naamalle puhaltavia suuttimia ihan käsipelillä kiinni kääntämällä sitä suuttimen keskellä olevaa nuppia. Josko sitten riittäisi hönkää myös varpaille.

Itse kun olen ajellut talven tuolla 90-luvun alun pikkupatongilla, niin olen oppinut kopistelemaan jalat huolella ennen autoon astumista. Sitten kun lämpöä alkaa löytymään sinne jalkatilaan, se kosteus nousee aika nopeasti huuruksi sivuikkunoihin. 😄 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...