Jump to content

Recommended Posts

Posted

Siltä suunnalta tasaista raksutusta/sirrausta kuuluu,tietyillä ringeillä reilussa 2000rpm ehkä eniten.

Tyhjäkäynnillä oikein alhaisilla ringeillä ei ollenkaan.

 

Jakoketjua epäilen,ajattelin vaan kysellä että voisko olla joku muu....

kone on yksirivisellä ketjulla.

 

Yritetän vielä tarkentaa ääntä....:) kuulostaa vähän kuin joku pelti tms resonois ,niinkuin jäähdyttäjän suojapellit olisi ollut löysällä(jota ensin luulin)sellainen jatkuva sirinä......

Posted

Mun mielestä kyllä on jakoketju. Onko tietoa onko alkuperäinen/paljon ajettu? Varsinkin toi yksirivinen pakkaa pitämään ääntä.

Posted

ei sitä varmaan oo koskaan vaihdettu.täytyy tilata minitronilta uusi jakopää.

 

sen varmaan saa vaihdettua ku otta vaan syylarin pois ja jotain muuta pientä.....

Posted

Melkein. Alarattaan takana on kaksi 1/4" kierteellä olevaa pulttia, jotka pitää vaihtaa uppokantaisiin ruuveihin. Jakopään taustalevyyn pitää hipaista upotusterällä senkkaukset noita ruuveja varten. Muuten menee yksirivisen tilalle. Suosittelen näkemään tuon vaivan ja vaihtamaan kaksiriviseksi.

Posted

Kannattaa tuo 2 riviseks vaihto ja on helppo. Muistaakseni itelleni kun tein niin otin smirkelillä vaan pultinpäistä pois ja mahtui silti olemaan siellä hyvin. Mut niinku minorv8 kirjotti ni ei kyllä mee aikaa juur tuohonkaan toimenpiteeseen kauaa. Itellä ei sillon ollu noita ruuveja eikä kehannu lähtee niitä kaukaa kaupungista ostamaan joten tein ton toimenpiteen.

Posted

Kyllähän sellaset ruuvit olis hyvä olla jostakin moottoristä jääneenä... Kun nehän on tuumaisia ruuveja ja tänäpäivänä tuntuu aikast harvassa ruuvikaupassa olevan tuumasia uppokanta ruuveja... :o ::)

Posted

Toisaalta kun ajetteloo niin onhan se 1rivinen jakopää siellä pyöriny sirraamatta yhden 60tkm että jos kesäs nyt ajaa sen 2tkm niin voin kyllä 30vuoden päästä tehdä uuden jakopääremontin :)

Posted

Itse olen itselle uskotellut näin :D: Jos siviili moottori ja siellä on yks rivinen asennan sinne silloin yksi rivisen jos siviili ja 2 rivinen, asennan 2 rivisen.

Tiukemmalla nokka-akselilla asennan 2 rivisen tai hihna jakopään ja nekin sitten säädettävinä. 8-) 1 rivistä on siirtokiilalla käytetty kilpurissakin tiheämmällä vaihtovälillä (1vuosi).

Ne kaks ruuvia oikeaoppisesti juuri senkattuina (minorv8) mutta menee todellakin kantoja laskemallakin(tgamini).

Jakopään vaihto paikoillaan jäähdyttäjän pois otolla onnistuu mutta en kyllä kovin helpolla viitsi itse tehdä ottamatta moottoria irti :o

Posted

no niin,vaihdettu on.ja 1 rivinen,varmaan riittä tuolle virityskapasiteetille. :) Jos kesän jälkeen ääntä niin sitte voin laittaa 2 rivisen ;D onhan ne niin halpoja  ;D

 

Niin ja hullu se on joka konetta irti repii jakopään vaihdos. ;D

 

Kuudelta illalla aloitin.maski irti laturi ja syylari pois,nii ja ropelli.jakopää vaihtoon ja puoli ysiltä auto kävi ja kaikki oli kasattuna.Välis kerkes juara viälä äiteen keittämät kaffit. :)

Posted

Se oli sit sellanen mukava iltapuuhde vain. ::)

Ja ei sirkuta enää?

Posted

joo,ihimeen äkkiä vaihtui näin kokemattomankin mini ruuvaajan toimesta..... :)

 

Jep,sirkutus loppui,vanha ketju oli himpun verran venähtänyt..... :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...