Jump to content

Jousitus


Olli Pylsy

Recommended Posts

Omassa R53 on tällä hetkellä Eibachin pro-kit -30 ja tarkoitus olisi laittaa vakio alusta, koska en missään radalla aio autolla ajaa ja nyt tuntuu et ajaisi kivireellä. Onko R53 matalemmat jouset vakiona kuin esim. R50 vai onko ne samat? Onko jotain hyväksi todettuja tarvike jousia vai oletteko suoraan joltain maahantuojalta hakenut? Mietin myös että kauan tuollaisessa projektissa menee aikaa kun vaihtaa joka kulmaa pelkät jouset? Mitä tuossa katselin niin mikään amerikan temppu se ei tosiaan ole mutta aikaa varmasti kuluu, kun iskareista pitää nykyiset jouset irroittaa pois ja laittaa uudet. 

 

PS. mikäli joku haluaa ostaa Eibachin pro-kit -30 jouset niin nakatkaa viestiä 😄

Link to comment
Share on other sites

2 minuuttia sitten, next kirjoitti:

Olisko menny joku 4 tuntia kaikkiaan mulla enkä pitänyt kiirettä.

 

Multa löytyy vakiojouset muistaakseni jostain. Ajettu 64 tonnia.

 

Eibachin jouset voin ottaa vaihdossa jos niihin on tuv paperit.

Joo no en kovin väärässä sitten ajan suhteen ollut, mitä itse ajattelin. Vaihdan siis mieluummin itse kun vien johonkin pajalle.

TUV pahvit löytyy Eibachin sivuilta käsittääkseni.  

Link to comment
Share on other sites

Ei mutta todistus pitää olla jolla sen voi todistaa sopivan ko. Autoon ja katsastaa.

 

Ainoa josta se tieto löytyy inssille kelpaavasti on mamasanin lappu omasta br racing alustasta tai muilla merkeillä tuv lappu/todistus että se kuuluu siihen malliin.

 

Paperit pitää silti olla mistä selviää että kuuluu kyseiseen autoon.

Edited by next
Kirotusvireet
Link to comment
Share on other sites

Trafin rakennemuutosmääräyksen soveltamisohjeen mukaan alustasarjan valmistajan todistus riittää. TÜV-lappu on toinen vaihtoehto. Pyöränkulmista tietty pitää olla selvitys.

Quote

Akselistoon vaihdettavien osien tai osakokonaisuuksien soveltuvuudesta ajoneuvomalliin tulee muutoskatsastuksessa esittää selvitys (esim. ajoneuvon tai osavalmistajan edustajan antama lausunto tai riippumattoman tutkimuslaitoksen antama dokumentti soveltuvuudesta).

https://www.trafi.fi/filebank/a/1464955077/3ee2bebc461ef7693ac4d5455c14156f/21676-Rakennemuutosmaarays_soveltamisohje_(kevyt_kalusto)_Versio_2_0.pdf

 

 

Link to comment
Share on other sites

Joo, ei tarvi välttämättä TUV lappua , "osavalmistajan" edustajan lausunto, että kyseinen jousituksen komponentti on soveltuva kyseiseen automalliin. Oman Eibachin Pro-Kitin ostin Race.fi puodista ja he toimittivat tarvittavan dokumentin kasuria varten.Tuosta "riippumattoman tutkimuslaitoksen" dokumenteista oli aikanaan kokemusta BC-racing alustasarjan kanssa, kun kasurille ei kelvannut TUV nordic laput vaan piti olla TUV saksa....onneksi se pelleily loppui ja nyt tosiaan valmistaja/edustajan laput kelpaa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...