Jump to content

Sähkö ongelmia


Olli Pylsy

Recommended Posts

2003 R53 on muutamia sähköisiä vikoja jotka on jo ollut vissiin pidempään mutta haluaisin päästä niistäkin pikku hiljaa eroon.

- Eli vasen etu ksenon ei toimi aina tai välillä aamuisin saat kääntää valoja useampaan kertaan päälle ja pois että se syttyy. Välillä syttyy ihan normaalisti. 

- Flekti on jollain erillisellä katkaisijalla ratin vasemmalla puolella ja pitää aivan jäätävää ääntä. En sitten tiedä onko sinne vaihdettu joku tehokkaampi Flekti vai mitä, tuskin normaali Flekti tuollaista meteliä pitää. 

- Kuskin penkin penkinlämmitin ei pysy päällä. Joskus valo vain vilahtaa ja joskus pysyy minuutin tai kaks päällä mut ei loputtomasti. 

Onko muille vastaavia tullut vastaan ja/tai osaako joku kertoa näihin syyt? Ei mitään maailmanlopun vikoja mutta hyvä se olisi pistää kuntoon 👍

Link to comment
Share on other sites

Valon suhteen veikkaisin joko polttimoa tai ballastia. Tuossahan taitaa olla polttimona D2-R, joka ei maksa melkein mitään, joten halpa testi.

Link to comment
Share on other sites

Ja tietty voisi vaihtaa vaikka polttimot ristiin, jos oikein rupeaa nuukaksi. Ja sitten vaikka ballastit ristiin, ja katsoo vaihtaako vika puolta.

Link to comment
Share on other sites

Itse xenonia veikkaan itse. 90% tapauksista polttimo entinen ja kohta on ballasti kun leikit valoja päälle ja pois ....

 

Flektin voi vaihtaa vakioon ja ohjaus takaisin anturilla ja eculta. Riittää vakio aika pitkälle kuitenkin jäähdyttämään.

 

Penkilämmittimestä on vastusmatto rikki. Kallis korjata ellet tee itse.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, next said:

Jeps, ainakin bemareissa menee lanka poikki ja se on siinä. Tinaamalla saa pelaamaan taas joksikin aikaa mutta työ niin iso purkaa penkkiä jne että itse tilaisin uuden maton ja vaihtaisin sen uuteen.

Mittaa ensiksi nyt että se matto on rikki eikä niin että olisi kytkin viallinen tai piuha vaan irti.

Mahtaneeko näissä olla edes irrallista mattoa vai onko integroitu verhoiluun?

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, next kirjoitti:

Jeps, ainakin bemareissa menee lanka poikki ja se on siinä. Tinaamalla saa pelaamaan taas joksikin aikaa mutta työ niin iso purkaa penkkiä jne että itse tilaisin uuden maton ja vaihtaisin sen uuteen.

Mittaa ensiksi nyt että se matto on rikki eikä niin että olisi kytkin viallinen tai piuha vaan irti.

Täytyy testata. Mielestäni sen aikaa kun se kerkeää olla päällä (joskus jopa minuutin) niin penkki alkaa lämpenemään että tätä epäilen. Toki voi olla et sen verran persekin lämmittää et tuntuu vaa. Täytyy tutkia. 

Link to comment
Share on other sites

Pitäs olla erillinen,joudui kerran etsimään Airbagin maton näkyviin.Ei mikään paha rasti,penkki irti ja pikku purkamis hommia alakautta.Kangasta vähän raottamalla pääsi käsiksi.Siellä oli pari mattoa erillään.Tein sen vielä talvella,kotona.

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Olli Pylsy said:

Täytyy testata. Mielestäni sen aikaa kun se kerkeää olla päällä (joskus jopa minuutin) niin penkki alkaa lämpenemään että tätä epäilen. Toki voi olla et sen verran persekin lämmittää et tuntuu vaa. Täytyy tutkia. 

Toimivana se lempeää kyllä niin kuumaksi ettei epäilylle jää sijaa.

41 minutes ago, Turbo 69 said:

Pitäs olla erillinen,joudui kerran etsimään Airbagin maton näkyviin.Ei mikään paha rasti,penkki irti ja pikku purkamis hommia alakautta.Kangasta vähän raottamalla pääsi käsiksi.Siellä oli pari mattoa erillään.Tein sen vielä talvella,kotona.

Tutkin tätä, ja näyttäisi siltä, että R50 on päälliseen integroidut vastukset ja R56 erilliset matot.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Turbo 69 said:

Okei,entäs R53:n?Oma oli R56,-08.

Näyttäisi siltä että R53 = R50 tässäkin suhteessa. 

15 minutes ago, next said:

Ainakin omassa R53 korisessa 2003 mallissa oli erillinen selän lämmittimen osalta. Perseen en tiedä kun sitä ei tarvinnut korjata.

 Mielenkiintoista. Virallisen varaosaluettelon mukaan kaikissa R53 ja R50 pitäisi olla integroidut vastukset. 

Link to comment
Share on other sites

Toivotaan,että vika löytys sit vaikka huonoista liitoksista.Jos kerran vähän aikaa toimii.

Onkos tuossa pelkästään yksi asento,vai useampi?Siis lämmitys tehossa?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Turbo 69 said:

Toivotaan,että vika löytys sit vaikka huonoista liitoksista.Jos kerran vähän aikaa toimii.

Onkos tuossa pelkästään yksi asento,vai useampi?Siis lämmitys tehossa?

Kyllä siinä on kaksi asentoa, joista se miedompikin on niin kuuma että persuus grillautuu 🙂 Täysteho on sitten se well-done asento 🙂

Napissa syttyy yksi tai kaksi lediä tarpeen mukaan. 

Link to comment
Share on other sites

11 tuntia sitten, karvalakki kirjoitti:

Näyttäisi siltä että R53 = R50 tässäkin suhteessa. 

 Mielenkiintoista. Virallisen varaosaluettelon mukaan kaikissa R53 ja R50 pitäisi olla integroidut vastukset. 

Joo siis mullahan oli sellainen koosta ite R53 joten penkit voi olla uudemmastakin kun sisusta ei mun mielestä ollut se mikä sinne kuuluu.

Muuten ei ole muistikuvaa kuin että takapuolelta tinasin yhden katkenneen kaapelin kasaan.

Niin iso työ oli johtuen siitä sivu bägistä etten tekisi uudestaan ainakaan selkänojalle.

Ne on kyllä niin surkeat lämmittimet että tosiaan kun pitää viis minsaa päälle niin pallit hikoaa ja minuuttia myöhemmin ne jo palaa.

Link to comment
Share on other sites

On 26.11.2018 at 18.23, Turbo 69 kirjoitti:

Toivotaan,että vika löytys sit vaikka huonoista liitoksista.Jos kerran vähän aikaa toimii.

Irrotin liittimet ja putsailin ja kerkesin jo seuraavalla reissulla tuuletella että vika korjaantui mutta ei se ihan kokonaan kadonnut. Huomasin myös että kiihdyttäessä se pistää lämmityksen pois päältä. Matka-ajossa pysyy hyvin päällä ja lämmittää. 

Link to comment
Share on other sites

17 tuntia sitten, Olli Pylsy kirjoitti:

Irrotin liittimet ja putsailin ja kerkesin jo seuraavalla reissulla tuuletella että vika korjaantui mutta ei se ihan kokonaan kadonnut. Huomasin myös että kiihdyttäessä se pistää lämmityksen pois päältä. Matka-ajossa pysyy hyvin päällä ja lämmittää. 

Mutta jos se lämmittää tosiaan eikä polta esim farkkujen läpi niin ei ole silloin vastus kunnossa. 

Viittaa toi kiihdytyskin siihen kun penkissä langat venyy kun massa liikkuu vedon mukana siinä päällä kuitenkin aina vähän.

R53 lämmitin tosiaan polttaa niin että kyllä pitää olla kova kaveri että sitä voi pitää yli viis minsaa päällä tai housujen on oltava paksut ettei polta.

Link to comment
Share on other sites

Joo,tuota mietin miekii.Kangas ja matto liikkuu kiihdytyksessä.Eli kosketus vika penkin sisä-osissa.Penkki irti ja pura sitä osittain,jotta pääset näkemään piuhat lämmitys matolle asti.Muutama koukku auki alta ja verhoilu alkaa rullautua pois,ei ollu paha.

Link to comment
Share on other sites

On 29.11.2018 at 15.22, next kirjoitti:

Mutta jos se lämmittää tosiaan eikä polta esim farkkujen läpi niin ei ole silloin vastus kunnossa. 

Viittaa toi kiihdytyskin siihen kun penkissä langat venyy kun massa liikkuu vedon mukana siinä päällä kuitenkin aina vähän.

R53 lämmitin tosiaan polttaa niin että kyllä pitää olla kova kaveri että sitä voi pitää yli viis minsaa päällä tai housujen on oltava paksut ettei polta.

Joo siis ilmaisin väärin, kyllä se polttaa ihan riittävästi eli matto kyllä toimii. Veikkaan tuota et jossain penkissä jokin liitin on melko hepposesti kiinni tai jotain. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...