Jump to content

R56: Nokka-akselin asentotunnistimen vian kuittaus?


Lieminen

Recommended Posts

Kiinan OBD-mallilla nollattu moottorihäiriön koodi p00014 ansiokkaasti. Parin kilometrin ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen pukkasi kuitenkin saman vian uudelleen. Pitääköhän tuo ajoituksen korjaus käydä jotenkin kuittaamassa liikkeessä tai paremmilla vehkeillä? 

Nokka-akselin asentotunnistimet ja koko jakopää on laitettu uusiksi, eli vikaa ei pitäisi enää olla. Myös käynti tasaantui, ei nyi eikä rämise. Jotenkin nuhainen tuo silti on ja se pirun valo häikäisee pimeässä.

Link to comment
Share on other sites

Tuntematta tuota konetta sen paremmin, voi olla että joku adaptaatioiden nollaus voisi olla tarpeen. Myös vikakoodien luku BMW-diagnoosilaitteilla olisi hyödyllistä, koska toisinaan nuo geneeriset koodit ovat epätarkkoja tai harhaanjohtavia.

Missä päin asustelet? Tunnetko niiltä seuduilta ketään jolla olisi INPA, DIS tai ISTA/D käytettävissä?

Link to comment
Share on other sites

Eli jonkunmoisessa vikamoodissa tässä mennään ja siksi hiukan nuhaisemmin?

Keski-Suomessahan tässä. Eiköhän tuolta lähiseudun huolloista löydy mokoma. 

Torissa oli jotain myynnissä ja Kiinastahan saisi ainakin myyntitekstien mukaan kaikki mahdolliset. Mutta-mutta. Lueskelin tuota toista topiccia R56:n osalta ja ei taida onnistua kovin kätevästi kotikonstein tuo 2009 R56 mallin rassehtiminen.

Link to comment
Share on other sites

Taatusti kunnollinen systeemi on K+DCAN kaapeli (USB) läppärille ja softaksi ISTA-D, niin et muuta enää ikinä kaipaa. eBaysta löytyy. Saa Ministä kaiken mahdollisen diagnostiikan irti.

Mitään semmoisia ”Bmw koodinlukijoita” joita netti on pullollaan ei kannata ostaa.

Link to comment
Share on other sites

No, kurkkaa ne Vanos solenoidit varuiksi,ei oo paha irroitella ja putsata,voi olla myös sökönä...yleensä sekoittaa tyhjäkäynnin,mutta ajoitustahan ne ohjailee....tietty,jos pääsee nyppäämään kampiakselin takapään anturi pistokkeen irti,näkee tuleeko siitä herja normaalisti, ecu antaa sen ajoitus herjan kampiakseli-nokkaakseli antureiden välisestä erosta, jos ajoitus on varmasti mekaanisesti ok ja nokkien anturit uusia/ehjiä ,taitaa mahdolliset muuttujat olla ed.maimittuja...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tämä. Tilanne on ennallaan.

Auto on päivittäisessä ajossa ja toimii, mutta moottorihäiriö valo vaan möllöttää. Tyhjäkäynti "vouvaa" välillä, mutta ei pahemmin ja ei haittaa menoa.

Auton tarve on vähentynyt ja olen tässä kauppaa pohtinut, mutta hankala on selvittää, että tuo merkkivalo ei todellisuudessa vaikuta ajamiseen.

Jotain tarttis tehdä..

Link to comment
Share on other sites

Vanhaan palatakseni, puhdistitko/vaihdoitko ne Vanoksen ohjaus solenoidit? Turha niitä Vanos pyöriä on vaihdella, jos ne ohjaukset ei toimi....Täällä kymenlaaksossa oli eräs ajoitus-vammainen, missä epäiltiin o-renkaan, joka tiivistää nokasta vanokselle oljynpaineen, vialliseksi...

Link to comment
Share on other sites

Kuinkas tuo o-rengasvammaisuus todetaan?  Mulla on uudet solenoidit ja valo vaan perkules tulee nollauksen jälkeen takaisin.    Jakopäärempassa vaihdettiin myös säätöpyörät -> vanos pyörät?  Tarvii ny vielä irrotella solenoidit ja putsata ne kokeeks jos olis likaantunu kuitenkin taas. Kampiakselin anturia ei ole vielä vaihdettu myöskään..

Link to comment
Share on other sites

On 7.9.2020 at 19.48, holkki kirjoitti:

Vanhaan palatakseni, puhdistitko/vaihdoitko ne Vanoksen ohjaus solenoidit? Turha niitä Vanos pyöriä on vaihdella, jos ne ohjaukset ei toimi....Täällä kymenlaaksossa oli eräs ajoitus-vammainen, missä epäiltiin o-renkaan, joka tiivistää nokasta vanokselle oljynpaineen, vialliseksi...

Vanosanturit on putsattu ja pitäs toimia.

O-rengas pitäs olla kunnossa. Vuotais kait ulospäinkin, jos vuotaa.

 

Pitäsköhän vielä tilata uudet? Kokeillaanpa jos ottaa yks kerrallaan piuhan irti ja kattos mitä tekee käynnille.

Link to comment
Share on other sites

Vastaan on tullut pari vanos-vikaista, yleensä toimii kylmänä aivan hetken hyvin, lämmettyään alkaa tyhjäkäynnillä humppaamaan voimakkaasti, pysyy väkisin juuri käynnissä ja yleisesti hieman tehottoman oloinen.Testerillä pystyy toteamaan vanoksien toiminnan seuraamalla ajossa ajoituksen muutoksen astelukuja.Näin  N14 moottorissa, jossa imupuolella vanos...voisit tietty kokeilla muutuuko,jos vaihtaa solenoidit ristiin imu/pako.helppo  homma!

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...