Jump to content

J_a_n_n_e

Jäsenet
  • Viestit

    11
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

J_a_n_n_e's Achievements

  1. Nyt tarvitaan apuja tuon ”rakkineen” kanssa. Kyseessa 2007 cooper r55, n12 koneella. Vikavalo palaa, koodi istalla luettuna 283d ja geneerinen koodi p00014. Vanokseen viittaava juttu. Vanos sopeutus ei mennyt onnistuneesti läpi istalla tehtynä, aiemmin auto comilla kyllä. pakopuoli ei mene raja-arvoihin. Vanos solenoidit on vaihdettu, kaikki anturit vaihdettu, jakopääremppa tehty, kaikkine pyörineen ja ohjureineen, alipainepumppu vaihdettu.. Kysymys kuuluukin, mistä oikeasti kannattaa kysyä apuja tähän vaivaan? Auto on keski suomessa Jämsässä, eli jyväskylä / tampere akselilta jos löytyisi asiansa osaava paikka, sellainen jossa oikeasti olisi joku käry mistä seuraavaksi vikaa metsästetään. Vai onko koko Suomessa ylipäätään paikkaa jossa oikeasti tunnetaan nämä vehkeet? Foorumeita selanneena huomasin vaivan kyllä yleiseksi jakopäärempan jälkeenkin , ja useasti jako onkin tsekattu pian jakopäärempan jälkeen. Nyt vain rempan tehnyt korjaamo ei näe tarkistusta aiheelliseksi... -j-
  2. Moro.

    pakko kysyä, kuinka tämä moduulikuusi punaisena tilanne todettiin? 
    ja onko mahdollista muilla softilla kuin istalla? 

     kävin auttamassa Mini-harrastajaa ongelman kanssa, ista d lukemaan, ja yllätys! "Modulikuusessa FRM punaisena, "ecu not responsing". Näytti myös faulteja muissa moduleissa vaan ei päässyt lukemaan, kun tuo FRM jyräsi omat ongelmat tauluun. Kirjoittelen tätä sen vuoksi, jotta kun aikasemmin on tullut tuo kyseinen näkymä Istaan, tietää se ongelmia! Nimittäin menee FRM kyykkyyn! Vaihtoehdot on ostaa Marmorilta uusi moduli ja asennuksen yhteydessä ohjelmoida se ko.auton tiedoilla. Toinen vaihtoehto on etsiä vanhalle yksikölle korjaaja. Kyseinen vaiva on tuttu bemari-harrastajille, E-sarjan bemujen vaiva. No, mulle on tosiaan tullut vastaan tämä aikaisemmin ja tiedä ko.ongelmaan ratkaisun, Jakiltech tuusulassa. Empä tahtoisi täällä mainostella, mitään sidettä ko.yritykseen ei tosiaan ole, mutta kun keskiviikko iltana FRM kyykkäsi, kaveri ajoi valtakunnan sisärajan yli pääkaupungille töihin, toimitti purkin Jakiltechiin ja toi torstaina tullessaan mulle, ei purkin korjaus voisi juuri paremmin hoitua! Tietenkin harmitti "kuumaelmon" puolesta ylimääräinen rahan meno, mutta kun korjauksesta selviää 120€ , ei voi pitää pahana! Joo, kuulemma hajoaa usein juuri vikakoodien luvun tai akun vaihton yhteydessä...ihan vaan tiedoksi foorumin väelle , jos näin sattuu käymään....ai joo, alkuperäinen vika Istalla luettuna näytti pakonokan actuatorin(vanos) ongelmaa, pakonokka ei pysy halutussa asteluvussa...

    omassa r55:ssa on samankaltainen tilanne.  Tampereella olisi lähin ista ja sikäläinen harrastaja lupautunut lukemaan auton istalla kyllä. Tällä hetkellä en vaan saa autoa tampereelle, johtuen pienimuotoisesta öljyvuodosta nähtävästi kampiakselin stefasta.. 
    auto-com on kyllämsaatavilla, voidaanko tilanne todeta sillä?  Boxi olisi diagnoosin jälkeen suht helppo autosta irroittaa ja toimittaa vaikka jakiltechille hoitoon. En viitsisi kuitenkaan huvikseen boxia korjauttaa,ennenkuin joku varmuus olisi vian paikasta.

     

    Janne 

     

    1. holkki

      holkki

      Moro!

      -Sorry, kun vastaus kesti! Joo, en ole Minejä enään lukenut muilla kuin Ista D:llä, sillä näkyy vikakoodien luvun yhteydessä kaikki modulit, eli siinä sen viallisen havaitsee punaisena. Mutta, jos oireet on niitä "ei toimi" valot, ikkunan nostimet soitin/radio, ei välttämättä sähköinen ohjaustehostin, joskus vilkut sekaisin yms. et tarvitse Istaa FMR modulin vian määritykseen. Moduli irti kuskin jalkatilasta ja lähettelet sen Kilpiön Jukalle Tuusulaan, kannattaa soitella etukäteen.

      Terveisin Mika Puttonen

      0400654840

  3. Jep. Jäi mainitsematta tuo pumppu. Tsekattu jakopäärempan yhteydessä. Otettu irti ja käsin pyöritellen hyväksi havaittu. paikallisessa korjaamossa tosin.. mistä näitä tietää, osaavatko todentaa viallisesti pyörivän alipainepumpun
  4. Samankaltaista ongelmaa on. Tampereelta löytyisi inpa jolla lukea. Ilmeisesti tällä ei kuitenkaan pääse yhtä pitkälle kuin istalla. Eli, kysymys kuuluu löytyykö keltään jyväskylä- tampere akselilta istaa, ja halua lukea auton tiedot ja auttaa hommassa eteenpäin? auto comilla nuo on luettu jo useaan kertaan, ei siinä mitään, mutta tarttis päästä koodeista eteenpäinkin, ja saada vikavalo sammumaan. 283d ja 2845 Sieltä tulee. Tai p0014 ja p0015. jakopää tehty, vanos solenoidit vaihdettu, forte pesu tehty, pakonokan sensori, kampiakselin sensori.. ketju oli venynyt ja ilmeisesti laukaisi vikavalon, mutta millä siitä päästään nyt eroon? -j-
  5. Kuinkas tuo o-rengasvammaisuus todetaan? Mulla on uudet solenoidit ja valo vaan perkules tulee nollauksen jälkeen takaisin. Jakopäärempassa vaihdettiin myös säätöpyörät -> vanos pyörät? Tarvii ny vielä irrotella solenoidit ja putsata ne kokeeks jos olis likaantunu kuitenkin taas. Kampiakselin anturia ei ole vielä vaihdettu myöskään..
  6. Moro. Aikaa on kulunut, mutta kuinka tämä selvisi? Vai selvisikö vika ollenkaan? Muistuttaa kovasti omaa tapausta. Jakopää tehty, vanokset vaihdettu; alipainepumppu tarkastettu, vikavalo vaan olla möllöttää. nimimerkillä ”poltan auton kohta”...
  7. Moro. Vieläkö telineet myymättä? Ymmärsinkö oikein näiden käyvän myös 08 clubmaniin?
×
×
  • Luo uusi...