Jump to content

Recommended Posts

Posted

Onko kokemuksia miten tämmönen sinkkipitoinen liemi toimii minissä? Jos käytät niin miksi ja jos et niin miksi?

Posted

Olen käyttänyt just tota öljyä pikkiksessä. Toimii siinä missä muutkin. Sama öljy myös Minorissa. Turbo-Minissä on sitten ollut 10W-60 liemet. Ko. öljy oli mulla uudella nokalla sisäänajoöljynä mutta olen sitä käyttänyt sen jälkeenkin kun tuli ostettua muutama tonkka...

Posted

En käytä ja siksi että Miniin kuuluu 20w-50 ölppä ja Valvolinen VR1:ssä on ZDDP:n määrä passeli Minille.

Posted

Ehkä peruskorjattuun moottoriin vois ajatella laittaa, mutta kyllä mä käyttäisin Minissä kuitenkin 20W-50!

Posted

Eli makuasioita. Pesu ominaisuudet noissa "diesel öljyissä" tuskin haittaa vähäisillä ajoilla.

Posted

Osittain makuasioita. Liitteenä kuvatus tehtaan manuaalista, jossa suositukset öljyn viskositeetille käyttölämpötilan suhteen. Turbolle vielä erityisesti synteettinen öljy. Urbaani legendahan kertoo ettei Miniin saa missään nimessä laittaa synteettisiä öljyjä...

MPi Minin Saksan manuaali antaa öljyksi 10W-30, en tiedä mitä brittimanuaali asiasta sanoo.

Vanhaan kulahtaneeseen koneeseen 10W-30 takuulla liian notkeaa, vanhoihin masiinoihin paksumpaa. Turbossa käytin 10W-50, 20W-50 ja 10W-60 öljyjä. Eri merkit pelitti eri tavoin. Mobil 1 öljystä kun siirtyi Castrolin RS öljyyn (sittemmin tais olla TWS tai jotain) niin öljynpaineet kuumana nousi lähes 1 bar korkeammaksi.

Öljyn valinta on vähän kuin kusiaispesä, sitä kun sohaisee niin takuulla saa äksöniä aikaiseksi 🙂 Oleellisinta on että jotain öljyä koneesta löytyisi.

Mini öljyt.jpg

Posted

Mielipiteitä teboil 20w50 classic gt-s?

Viime kesänä oli motox20w50 ja tänäkesänä tuo teboil käytössä. ainakin öljyn määrä tallin lattialla kasvanut.

Posted

Tuskimpa tuota Teboilia parempaa mikään on, hintakin on kohdallaan. Viskositeettikin on pussihousujen mielestä se "oikea", millä nyt niin tarkasti mitään väliä ole kunhan pysyy kohtuudessa. Kyllä kunnossa oleva Minin moottori toimii ihan SAE40 kuumapään öljyilläkin täydellisesti, radalla virikone vaatii vähän lisäjäähdytystä öljyille. Muistetaan nyt kuitenkin että 0W-50, 5W-50, 10W-50, 15W-50 ja 20W-50 ovat identtisiä viskositeeltiltaan lämpimässä koneessa.

 

Sinkkihän ei ole ainut, eikä edes paras pintapaineenkestoa lisäävä lisäaine, se on vain halvin.

 

Se että öljyä on lattialla ei ole öljyn vika, vaan moottorin tiivisteiden 😄

Posted

Niin jostain kumman syystä hyvin monissa Spi ja Mpi Mineissä on 1 ja 2 synkat pskana jo kohtuu pienilläkin kilometreillä, asettuu vaan aika hyvin siihen aikaan kun Rover keksi että 5W-40 on hyvä öljy näille 🙂

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...