4minis Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Jaa Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2018 Kertokaapa viisaammat voiko vika olla jossain muualla kuin ohjaustehostimen pumpussa. Pumppu on TRW ja ollut vuoden paikoillaan ja ajettu ehkä 1-2 tkm. Viikko sitten talliin ajaessa kaikki ok. Ei tyhjentänyt akkua ei ole nestevuotoa. Tuntuu,että ajaessa vähän tehostaisi mutta paikallaan mitään surinaa ei kuulu ja on raskas. Liittimet tarkistin pumpulta ja vähän koputtelinkin. Akkukin oli irti tunnin verran. Auto on Cooper Cabrio 2005. t.jp Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
timot Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Jaa Kirjoitettu 2. Heinäkuuta, 2018 Minulla sama vika aikoinaan , vika löytyi kuluneesta rättinivelestä, joka alkaa hammastangosta rattia kohti mentäessä. Nätti homma vaihtaa. Autolla oli ajettu silloin jopa 59 tkm. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
4minis Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2018 Hei ja kiitos vinkistä. Ei varmaan ole kuitenkaan kyse samasta kun pyörät ilmassa ratti kääntyy kevyesti puolelta toiselle. Ketjuissa joku puhuu sulakken tarkastamisesta. Missä se on? Alkuperäisen pumpun pöly aiheutti oikosulun ja poltti jopa muovia hiilien välistä eikä mikään sulake palanut. Monella on ollut hetkellisiä toimintahäiriöitä johtuen hiilipölystä mutta ei tuolla voi olla sekään syynä kun ei ole juuri ajettukaan. Mistä pumppu saa herätteen,että tietää toimia.Jostain rattiakselitahan sen pitää lähteä, mistä? Vihjeitä ja tietoa Kiitos! jp Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Heinäkuuta, 2018 Oletko mitannut että auto lataa kunolla? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
4minis Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2018 Nyt olen mitannut. Kyllä lataa14,4v. Yritin mitata pumpulle tulevasta liittimestä jossa on kolme johtoa tuleeko sinne mitään. En saanut kuin yhdestä välistä 0,1v koneen käydessä ja rattia käännettäessä .En tosin tiennyt mitä johdot olivat, vihreävalkeaa epäilin maaksi. Minnehän se johtonippu mahtaa mennä kun ei näe. Mistähän löytyis kuva kun nyt en löydä vaikka ennen olen katsellut,muisti varmaan pätkii. Lisäapuja kaivataan, pumpun osaan nyt ottaa helposti pois mutta en vielä viitsisi. t.jp Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
karvalakki Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2018 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2018 2 hours ago, 4minis said: Nyt olen mitannut. Kyllä lataa14,4v. Yritin mitata pumpulle tulevasta liittimestä jossa on kolme johtoa tuleeko sinne mitään. En saanut kuin yhdestä välistä 0,1v koneen käydessä ja rattia käännettäessä .En tosin tiennyt mitä johdot olivat, vihreävalkeaa epäilin maaksi. Minnehän se johtonippu mahtaa mennä kun ei näe. Mistähän löytyis kuva kun nyt en löydä vaikka ennen olen katsellut,muisti varmaan pätkii. Lisäapuja kaivataan, pumpun osaan nyt ottaa helposti pois mutta en vielä viitsisi. t.jp Tuossa vähän selitystä: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r52-cooper-cab/wiring-functional-info/chassis-suspension/steering-ehps/WzPpOiZ ja kytkis: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r52-cooper-cab/wiring-functional-info/chassis-suspension/steering-ehps/u35J2Wb Siis kaksijohtoiseen liittimeen tulee moottorin käyttöjännite. Ruskea on maa, kuten yleensä, ja punainen on +12V sulakeboksilta. Kolmejohtoisen pinniin 1 kai pitäisi tulla +12V virtojen ollessa päällä, pinniin 2 lataussignaali laturilta, ja pinniin 3 ohjaus. Jos mä nyt tuon oikein ymmärsin. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
4minis Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Heinäkuuta, 2018 Kiitos tiedosta,pitääpä mittailla uudelleen ennenkuin otan pumpun pois. jp Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
4minis Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2018 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 5. Heinäkuuta, 2018 No niin uusintamittaus on tehty. Jokunen sulakekin sinnesuuntaan viittava löytyi mutta ehjiä olivat. Yhteen pinniin tuli akkujännite 12+v virtojen ollessa poiskäännetty. Virrat päällä myös toiseen ja koneen käydessä myös kolmanteen ja kaikkiin silloin yli 14v. Sain myös ohjeet miten takuu (2v) pitäisi hoitaa. Lomake pääasiassa edellyttää ammattitaitoisella korjaamolla asennusta/purkua ja mahd. vian toteamista. Myös itse tehtynä voi mennä läpi jos osittaa koulutusta tai työkokemusta riittävästi. Riittäisköhän tuo tekun auto/kulj. inssin paperi kopiona. Täytyypä ottaa pumppu pois kun viitsin ja katsoa mikä sitä vaivaa. Jos se on täynnä pölyä niin ei se ainakaan uusi ole ollut niinkuin piti. Riippuu viasta jätänkö sen ja tilaan uuden (max.450,-panttia n.83,- palauttamatta halvin zf:n valmistama) vai rupeanko leikkimään takuun kanssa. Kerronpa sitten joskus. Toistaiseksi taidan kasvattaa vain käsivoimia ja ajella kauniilla ilmalla pääosin maantiellä. Kiitos vielä vinkeistä. Juha P. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
4minis Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Helmikuuta, 2019 Kyllä se pumppu oli viallinen. Kesti se TRW:n pumppu melkein 2000km. Meni takuuseen mutta siitä prosessista ja kestosta kerron kun pumppu viimein on kotona. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään