Jump to content

Murrosnivelten vaihto ...


karvalakki

Recommended Posts

Olettekos vaihtaneet murrosniveliä R50 Miniin? Oliko paha projekti? Lähinnä kiinnostaa saako nivelen irti kotikostein. Erityisesti oikeanpuoleinen sisempi nivel kaipaa rakkautta.

Yleispätevä ratkaisu näyttää olevan koko vetoakselin vaihto, mutta harrastustoiminnan mielessä murroksen vaihto voisi olla mielenkiintoinen projekti.

Toisaalta, jos päätyy vaihtamaan koko vetarin, niin onko laakerinkannattimen irroittaminen ja siirto uuteen vetariin hankala homma? Onko tiukassa, vaatiiko prässin tms.? Osa myytävistä vetareista kun näyttää tulevan ilman kyseistä kannatinta. 

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se kannatin niissä kuuluu olla. Väärä kuva jos ei ole tai muuten vaan väärään autoon koko osa.

Niveliä ei saa erikseen ellei ota jotain kiinakuraa joka ei kyllä kauaa kestä(ainakaan vaggilaisissa).

Saa irti ja pystyy purkamaan jne mutta onko järkeä?

Jos itse vetarin kaikkineen vaihtaa kolmeen tuntiin( se pidempi) niin kyllä mä väitän että maksa vaivaa käyttää useampaa päivää kaikkine hommineen(tukilaakerin vaihto vaatii aika paljon kikkailua mutta onnistuu kyllä jos löydät itse laakerin jostain).

Link to comment
Share on other sites

Noo, R56 MCS pitemmän vetarin vaihto ei ole paha homma, tukilaakerin pultit irti, napamuuteri irti , napa alapallosta ja taisi irroittaa raidepään navasta ja löysäsin tolpan  yläpään kolme kiinnityspulttia jotta sai tarpeeksi käännettyä sivuun. Seuraavaksi terävä nyppäsy ja vetari lähtee irti lootasta, öljyt tulee aika pitkälti ulos joten hyvä paikka vaihtaa myös ne. Suosittelen myös samalla vaihtamaan sen lootan läpivienti stefan..Ja tosiaan tukilaakeri tulee vetarin mukana, ei edes käynnyt mielessä yrittää iroitella sitä...vinkkinä, jotta jos irroittaa napamutterin pulttikoneella,kannattaa ehkä kaverin painaa jarrua saman aikaisesti, kerran tuli tuhottua ulompi murros eräästä japsista,kun paukuttelin nuoruuden innolla isolla pulttikoneella napamutteria voiman tunnossa, ei mennyt kuin hetken, kun jäi taipaleelle murroksen kuulahäkin pettäessä...

Link to comment
Share on other sites

Kiitti kommenteista ja vinkeistä. Taidan tällä perusteella pitäytyä suositellussa korjausmenetelmässä ja vaihtaa koko akselin. 

Tuo läpivienti-stefa: se lienee osa numero 5 tässä kuvassa?  http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=RC31-EUR-02-2002-R50-Mini-Cooper&diagId=23_0905

 

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...