Jump to content

Cooper S (2010) - vaihteet ei mene päälle?


Recommended Posts

Kirjoitettu

Mitään eroa en huomannut kaksoismassavauhtipyörän vaihtuessa singleksi (tuo Valeon paketti). Tai on se kevyempi operoida kuin orkkis, eli mukavampi ruuhkassa/kaupunkiliikenteessä. Valeossahan se värinää poistava komponentti on kytkinlevyssä eikä vauhtipyörässä. Orkkiksessa toisinpäin. Makuasia. 

Mikään kisa-/tuuninkikytkin toi Valeon setti ei siis ole, ei kestä juurikaan enempää vääntöä kuin vakiokytkin. R53:een ei onneksi saa vääntöä ellei siihen laita turboa, joten Valeolla pärjää isommillakin tehoilla. :)

Kirjoitettu

Hmmm...okei, olen aina olettanut ,jotta kytkinlevyn jousien tarkoitus on pehmentää kytkimen tarttumista vauhtipyörän pintaan(vrt. Kiinteä sintteripala levy) ja vauhtipyörän massan tasaavan käynnin(vrt esim. kevennetty alu-vauhtis).Ja kaksoismassavauhtipyörän olevan erityisen  hyvä vaimentamaan värinöitä tyhjäkäynti kierroksilla "kelluvan" rakenteen ansiosta.Mutta oppia ikä kaikki,kiitos!

 

 

Kirjoitettu

elieli.. jos ajelee umpiraudalla niin joutuu ehkä joskus vaihtamaan kampuran hihnapyörän, maksaa jonkun kympin? jos taas haluat pitää sen ehjänä, käytät kaksoismassaa ja vaihtelet sitä sopivin väliajoin. ; ) 

Kirjoitettu

Siitä voi lueskella hiukan aiheesta. Kone siinä ei juurikaan rasitu lisää mutta laatikko saattaa hiukan lisää rasittua jos tykkää ajella liian alhaisilla kierroksilla.

https://www.kytkinkauppa.fi/page/6/tietoa-vauhtipyorista

http://www.kytkinkauppa.fi/files/ASENNUSOHJEET/LuK_Technical_Brochure_DMF_130612_FIN.pdf

Kirjoitettu

kaksoismassan hyvät puolet taitavat jäädä pelkästään sinne jonnekkin teorian asteelle ja paperille.. huonot taas tulevatkin sitten tutuiksi käytännössä. (vitutus nyt lähinnä ja tietysti isot kustannukset)  tää on jotenkin huvittavaa miksi puolustella tuollaisen häkkyrän ominaisuuksia joka ei kestä edes sataatuhatta?  

Kirjoitettu
  26.10.2017 klo 15.57, johnny kirjoitti:

elieli.. jos ajelee umpiraudalla niin joutuu ehkä joskus vaihtamaan kampuran hihnapyörän, maksaa jonkun kympin? jos taas haluat pitää sen ehjänä, käytät kaksoismassaa ja vaihtelet sitä sopivin väliajoin. ; ) 

Expand  

Se vaimennettu hihnapyörä hajoilee ainakin R53:ssa ihan omia aikojaan vaikka olis kaksoismassavauhtipyöräkin. Mutta ainahan voi laittaa molempiin päihin umpinaisen limpun. ;)

Kirjoitettu
  30.10.2017 klo 07.05, Igor kirjoitti:

Se vaimennettu hihnapyörä hajoilee ainakin R53:ssa ihan omia aikojaan vaikka olis kaksoismassavauhtipyöräkin. Mutta ainahan voi laittaa molempiin päihin umpinaisen limpun. ;)

Expand  

aijaa eli turhia värkkejä molemmat : P ja älä sinä holkki aloita taas niistä hihnoista.. x)

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...