Jump to content

Minin kytkin


Eki

Recommended Posts

Isomman mutterin välys pitää olla vähintään 5mm/enemmän.Hieno säätö on siitä vivun ja kopan välistä kiinni.Jos ne vivut ja painelaakerin osat on kuluneet,ei auta säätö.Sekin tappi,joka tulee työsylinteriin kannattaa uusia.Joskus ite tein siihen tappiin jatkoa.Nykyisin miulla on siinä tapissa pituuden säätö mahdollisuus.

Link to comment
Share on other sites

Vedä kytkinkopassa oleva akseli niin pitkälle ulos kuin mahdollista ja säädä ruuvin ja akselin väli noin 0.2-0.3mm.

Eli käsin kokonaan akselia vasten ja sitten puoli tai kolmanneskierros kiinni jolloin välys on tuo 0.2-0.3mm.

Kun kytkinakselia vetää ulospäin tuossa on oltava välys, muuten pultti painaa kytkintä auki ja menee painelaakeri särki ennemmin tai myöhemmin.

Kun kykintä painaa pitää polkimessa tuntua noin 1cm tyhjä liike.

Kun kytkimen painaa pohjaan pitää akselin pään liikkua noin 1-1.5cm. Jos liike on liian pieni, ei kytkin vapauta ja sitten menee ilmaushommiksi.

Kun kytkin on pohjassa, pitää kopan ja ison mutterin väliin jäädä pieni välys, 0.1mm riittää. Jos välys on kokonaan pois, eli pohjaa mutteria vasten, niin kytkinlevy on goodbye.

 

Yleisimmät virheet on että lattia painunut sisäänpäin, kytkinpolkimen alle laitettu paksu matto tai poljin vääntynyt. Eli polkimen liike on rajoittunut. Joissakin se on jumissa niin että se ei nouse riittävän ylös.

Joku oli kerran säätänyt sitä omavirityksellä alaspäin että oli mukavampi ajoasento. Ajoasento muuttui kytkinlevyn vaihtoasennoksi. Lisäksi nestesäiliön virtauskanava koko ajan kiinni, jolloin ilmauskaan ei onnistunut.

/kimi

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...