Mini 1293cc Posted April 3, 2007 Report Posted April 3, 2007 Miten Minissä menee öljynkierto ?, kun pitäisi saada otettua turbolle öljyä ja saada se takaisin moottoriin eli siis kunnolla öljy kiertämään. Korjausoppaasta ei löytynyt mitään tietoa. Toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoitin :)
minizz Posted April 3, 2007 Report Posted April 3, 2007 Omaan otin tosta öljynpaineanturilta ja paluun pistin tyhjäksi jääneeseen bensapumpun reikään..
Mini 1293cc Posted April 3, 2007 Author Report Posted April 3, 2007 Selvä juttu. Toivottavasti saisi koe käynnistyksen jo huomenna tossa tallin lattialla. Kiitoksia !
minizz Posted April 4, 2007 Report Posted April 4, 2007 Kannattaa se öljyn paluu ahtimelta tehdä tarpeeksi isolla kanavalla, oliskohan joku yleispätevä sääntö ollut ettei alle 10mm putkella/letkulla.Itse joskus aikanaan tein liian pienellä ja sitten ihmeteltiin kun öljyt puski ahtimesta ulos. ::)
Mini 1293cc Posted April 4, 2007 Author Report Posted April 4, 2007 Joo mulla on muistaakseni tulo ja paluu letkun sisä halk. 14mm. Luulisin että riittää.
minizz Posted April 4, 2007 Report Posted April 4, 2007 Riippuu tietysti ahtimen rakenteesta mutta tohon painepuoleen riittää joku 4mm letku.. Jos sieltä puuttuu kuristin välistä niin saattaa savuttaa "hieman" noin isolla letkulla. Joskus olin hakemassa garretin to3:seen 8mm teräspunosteflonletkua niin nauroivat ja sanoivat että älä sinne 4mm isompaa laita.. Itsekkään en noista sen enempää tiedä mutta tuo 14mm kuullostaa painepuolelle aika isolta ainakin ilman mitään kuristinta, paluupuolelle se on kyllä sopivaa.
MikaJ Posted April 4, 2007 Report Posted April 4, 2007 Jos ahtimessa ei ole kuristinnippaa tulopuolella, niin saa liikaa öljyä, plus että mahdollisesti muu voitelu kärsii pienillä kierroksilla. Paluupuoli mahdollisimman isoa, ja mahdollisimman vähän mutkia, eikä missään nimessä ylöspäin missään kohtaa. Itselläni kun joskus oli kytkimen päällä ahdin, oli siinä paluu suoraan ensiövetokoteloon.
minorv8 Posted April 4, 2007 Report Posted April 4, 2007 Tehtaan peleissä oli kuristus painepuolella heti lohkosta lähtiessä, reiän koko luokkaa 3 mm. Paluulinja mekaanisen bensapumpun laippaan, sisäreikä 19 mm.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now