Jump to content

Mini virranjakaja


soppa

Recommended Posts

Terve,

Mulla on alkanut mennä horoksi tuo 25D jakaja. Mikä olisi hyvä korvaava jakaja tuon tilalle? Tuntuu, että tuossa ei riitä sytkä enää isoilla kierroksilla.. Oliko jossain myytävänä jokin muutamalla eri sytkäkäyrällä oleva jakaja..? Onko tuollaisesta hyötyä piristettyyn koneeseen? Vai kertokaa expertit mikä kannattaisi hankkia?

Link to comment
Share on other sites

Mun tekemiin koneisiin on aina tullut Aldonin jakaja ignitorin kärjettömällä sytkällä (vaatii toimiakseen kärjellisen jakajan!!) eikä ole pahaa sanottavaa ollut.

http://www.aldonauto.co.uk/ignition/distributors/lucas-a-series

 

Link to comment
Share on other sites

Joskus ostin tuollaisen Pertronix Ignitor systeemin ja en oikein sitä saanut toimimaan tuossa 25D jakajassa vaikkakin mulla on Lucasin sporttipuola. Lähti kyllä käyntiin mutta ei oikein ottanut kierroksia, en tiedä mikä oli vikana...? Vinkkejä?

 

Tuo Aldonin jajaka vois olla hyvä, saako tuota jostain vielä halvemmalla ja onko tuohon aina hommattava kärjetön paketti vai voi laittaa kärjet?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Joskus ostin tuollaisen Pertronix Ignitor systeemin ja en oikein sitä saanut toimimaan tuossa 25D jakajassa vaikkakin mulla on Lucasin sporttipuola. Lähti kyllä käyntiin mutta ei oikein ottanut kierroksia, en tiedä mikä oli vikana...? Vinkkejä?

 

Tuo Aldonin jajaka vois olla hyvä, saako tuota jostain vielä halvemmalla ja onko tuohon aina hommattava kärjetön paketti vai voi laittaa kärjet?

Toimii kärjilläkin ihan hyvin, tosin heikompilaatuiset kärjet voi seota korkeilla kierroksilla.

 

Jos sulla oli sellainen Smithsin kierroslukumittari missä puolan virta kierrätetään mittarin kautta niin se sekoittaa kierroksilla Ignitorin ja tuntuu kuin autossa olisi kierrostenrajoitin  ;)

Link to comment
Share on other sites

Tietysti kun paremmasta ei tiedä, niin ei osaa vaatiakaan.

Mutta itsellä on kaikissa Mineissäni ollut aina ihan Normi KUNNOSSA oleva kärjellinen Lucaksen jakaja, eikä koskaan mitään ongelmia.

Viimeisin hajosi kolarissa, mutta sillä esim ajettiin samoilla kärjilläkin melkein 60 tkm:ä.

Liekö legendaa ongelmat märässä/vesisateessa, mutta ajettiin sitä muutaman kerran kaatosatessakin esim Ruotsin halki ym. eikä märkäkään ole tuottanut vaikeuksia. Hyvää tuuria??

Tietysti edellyttää että pelit on kunnossa, tarkastettu/huollettu asiallisesti.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...