Jump to content

Recommended Posts

Posted

Frouvan 1st gen Cooperissa ei ole kuin yksi kaukosäädöllinen avain (toinen siis ilman kauko-ohjausta), mikä on melkoisen rasittava feature nykyisellään. Koska raivokkaan guuglauksen perusteella avaimien parittamisen pitäisi onnistua, menin ja tilasin käytetyn kolminappisen avaimen Ebaystä. Oman avaimen runko-osasta sai napittoman kansiosan näppärästi irti, ebay-avaimen napillinen kansikin osuu paikoilleen mainiosti.

 

Mm näiden ohjeiden avittamana avaimien paritukseen: hetken yrittämisen jälkeen ovet lukittuu ja aukeaa, mutta ajoneston kanssa on haasteita: pariin otteeseen jo toimikin, satunnaisesti vaan ei aina. Loppujen lopuksi päädyin siihen että ovien kauko-ohjaus toimii, mutta ajonesto ei, ts auto ei suostu käynnistymään ebay-avaimella. Vanhalla kyllä toimii. Eniten ihmetyttää että useamman kerran uudetkin avaimet toimivat moitteetta, mutta eivät aina/enää. Voisiko ajonestosiru oli sökö tai akku liian tyhjä?

 

Olisiko kenelläkään kokemusta, vinkkiä, ajatusta mitä olisi tehtävissä vai tuliko marmoritiskikeikka? Oletettavasti vanha kauko-ohjaimeton avainkaan ei enää toimi ajoneston kanssa.

Posted

Yksi optio voisi olla tuo Ebay avaimen akku sökö/liian tyhjä.

 

Nyt en kyllä tiedä, millainen avain Gen 1 Minin avain on, mutta näillä ohjeilla sain Gen 2 R55 Clubmanin avaimen koodattua autoon kaksi vuotta sitten ja on toiminut siitä lähtien:

https://www.mcff.net/forum/topic/5973-mini-r56-avain/

Posted

First genin avain on tuollainen perinteisen avaimen näköinen, klik. Proseduuri oli periaatteessa ihan sama ja kauko-ohjaimen koodaus onnistui mainiosti, ajonesto ei. Pitää etsiä kokeeksi jostain akku avaimeen, mutta olen vähän skeptinen sen suhteen kun tuo kaukosäädin kuitenkin pelaa. Eipä olisi onneksi kallis testi vaikkei ongelma sillä ratkeaisikaan.

  • 2 weeks later...
Posted

mä ehkä ymmärsin nyt jotain väärin mut ei kai toisten avaimia noin vaa paritella keskenään omien kanssa?   :)) hommasitko sä avaimen kiteineen kaikkineen vai? kaipa se kide on vaihdettava siihen omasta avaimesta ja elektroniikan annat olla. 

mulla alkoi kans omasta nappiavaimesta ajonesto jotenkin tökkimään joten siirryin napittomaan. ei mitään ongelmaa, ihan kuin ennen vanhaan.. lukkosulaa oli vaan muistettava jättää pikkupakkasilla esille kojelaudan päälle. ettei olisi turhan helppoa  ;D

  • 2 months later...
Posted

Alkoi nyppiä kaukosäädötön avain liikaa, joten palataan tähän vanhaan aiheeseen ratkaisun kanssa, jos vaikka muillakin sattuisi olemaan joskus tarvetta. Tämän kreditit menee North American Motoringin forumille.

 

Kaukosäädön parittaminen tosiaan onnistuu ongelmitta, mutta ajoneston sirua ei pysty ilmeisesti kotikonstein koodaamaan uusiksi. Koska kaukosäädöllisen avaimen ajoestosiru on piirikortilla kiinni, pitää se nykäistä irti ja vaihtaa toinen tilalle.

Ilman kaukosäätöä olevan avaimen ajonestosiru on ihan eri näköinen kuin kaukosäädöllisessä:

post-5072-0-51158400-1469631393_thumb.jpgpost-5072-0-73619700-1469631421_thumb.jpg

Kaukosäädöllisen siru irti ja toisesta avaimesta siru tilalle, liimalla piirilevyyn kiinni:

post-5072-0-15716100-1469631462_thumb.jpg

Lopuksi vanhan avaimen runko/avainosa kiinni ebay-version kanteen nappuloineen, liimalla kokoon:

post-5072-0-14125300-1469631616_thumb.jpg

Lopuksi vielä kaukosäädön paritus autossa ja voilá - johan toimii.

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...