Jump to content

Minin arvo?


aapee

Recommended Posts

Missä hintaluokassa pyörii pikku laittoa kaipaavat minit?

Olisi yksi vm- 66 850 mini, kromisella taakka telineellä, kaksilla renkailla, suht terve koppa, sisusta tarvii vähän fiksausta. Pellit suorat. Kytkin jumissa, seissyt n. 7 vuotta kuivassa tilassa.

 

Lähetetty minun ALE-L21 laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
Share on other sites

Erittäin vaikea sanoa.

Korin todellinen kunto lopulta ratkaisee hinnan.Ja tietysti ostajan halukkuus/tarve

Jos heitän ilmaan 1000€, niin ei varmaan olla kovin kaukana.

Jos autoa on hitsailtu tökerösti/huonosti, niin mennään alaspäin reippaasti.

Näkemättä tuskin kukaan tekee mitään merkittävää tarjousta.

Link to comment
Share on other sites

Moi,

 

Ensinnäkin pikku laittoa kaipaavia minejä ei ole olemassa.

Peruskunnostamiseen ja mielihyvän aikaansaamiseksi näihin menee

Noin tonni-kaks vuodessa, joka on harrastuksen kuluja. Vähän

niinkuin tennisvuoron kertamaksu. Investointi maksaa itsensä takaisin

Hyvän olon tunteena ja harrastusaikana (laatuaikaa).

 

Kolmen vuoden päästä olet sijoittanut siihen 6000 eur, ostanut sen esim.2000.

eli myyntihinta 8000 eur, jota kukaan ei maksa siitä. Se on vieläkin se sama

paska jossa kytkin jumissa, laatikko kalkattaa ja iskarit risat.

Jos et rakastu siihen, myyt sen taas parilla tonnilla eteenpäin, tai

sitten kauppaat sitä täällä palstalla pari vuotta kuten se yksi maailman paras vani.

 

Projektipuolella useampi innokas aloitus, auton purkaminen ja sitten myydään pahvilaatikoissa

pois. Selaa noita rojekteja ja sitten näet pientä laittoa ja mitä harrastus vaatii.

/kimi

Link to comment
Share on other sites

Näistä "karuista" kommenteista huolimatta, ei aloittajan pidä ymmärtää etteikö korjauskelpoinen Mk1 koppainen Mini olisi säilyttämisen ja kunnostamisen arvoinen.

Pistät kuvien kanssa myyntiin ja kuulostelet. Laitat ajattelemasi pyynnin ja pyydät sitten innokasta ostajaa tarjoamaan vastaan.

Ja Kimille vielä

Kyllä se Vanikin sitten lopulta meni kaupaksi ja ihan molempia osapuolia tyydyttävään hintaan :)

Tienesti mielessä näitä ei kannata värkätä.

Link to comment
Share on other sites

On kyllä tiedossa mitä auto projektit vaatii, kokemuksesta tiedän. Halusin vain selvittää missä hinnassa tuommoset liikkuu. Kyseisellä minillä on ensimmäinen omistaja ajanut koko ikänsä, jonka jälkeen lähinnä vain seisonut. Toinen lokasuoja vähän rujosti hitsattu kiinni, muuten on kyllä siisti eikä pahemmin ole hitsailtu.

 

Mutta kiitos vastauksista! Sai vähän käryä asiaan.

 

Lähetetty minun ALE-L21 laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
Share on other sites

Ajattelin että onko Timokin näin ajatteleva,kyllä kannattaa harrastus lopettaa jos näin kovasti puristaa ei ainakaan kannusta uusia aloittamaan harrastusta,ei passaa sekoittaa kilpahommia tavallisiin harrastuksiin,se kytkin yleensä irtosi kauan seisseestä Ministä kun pisti vaihteen päälle ja starttasi,täytyy huomioida myös että Mini on 57 vuotta vanha keksintö,olen sitä ikäluokkaa joka muistaa kuinka hieno oli Jawan selästä hypätä Miniin.Kyllä 850 kesti mielestäni hyvin,kavereilla oli paljon niitä,jotkut ajoivat jäätä,rallia,työmatkat ja kesällä käytiin Lapissa lomareissulla,nykyään kilpavehkeet kuljetetaan kärryillä kilpapaikoille ja keskeytetään 1 EK.Jämsästä ajettiin Itäralliin kilpailupaikalle ja ajettiin 30ek ja ajamalla takaisin kotiin 850:llä.MCFF hyvä kerho mini harrastajille.

Link to comment
Share on other sites

Minulla ei ole ollut Minin kytkimen kanssa ongelmia, eikä pääosin muitakaan. Lähinnä yhdyin "kimin" mielipiteeseen näissä hintakysymyksissä.

Meillä on 67 Mini ollut jatkuvassa kesä kakkosauto käytössä toistakymmentä vuotta ja ilman pientä kolaria, lähes ilman ongelmia. Ja on käyty joskus kaukanakin :)

RalliMininkin kytkin on kyllä kunnossa.

Usein Minien arvoa kyselevät ovat liikkeellä sillä mielellä, että niistä saa huimia hintoja ja ovat "pienellä laitolla" huippukunnossa.

Tunnen kyllä Arin. Erittäin lupsakka/mukava mies ja asiantuntija.

Hänellä on siellä se "maailman hienoin" Vanikin, mihin "kimi" viittasi. Eikä ole kytkin jumissa :)

Ei tullut ehkä luetun ymmärrettyä kaikkea, mitä se "Kimi" kirjoitteli.

Link to comment
Share on other sites

Hyvä,yleensäkin Suomessa katsellaan tuonne liikaa Englannin suuntaan,Longmannin ym,ym,sanoisin että Suomessa on minin tuntioita sekä viritys että siviilihommissa,Tampereella esim hyviä poikia,Turun puolessa,Sukavan Jare Hesassa,joka sanoi että kukaan ei kysele enää mitään,Salosen Kari teki yhdelle Jämsäläiselle ässän koneen siviili ässään,jonka noudin Karilta vuonna 1982 kerhon perustamis vuonna,olin sillä samalla reissulla perustamis kokouksessa,ja auto pelaa vielä tänäkin päivänä,ei ole tarvinnut rassata sen jälkeen.Suosikaa Suomi poikia,raha jää kotimaahan.Uudet harrastajat kyselkää vanhemmilta Mini harrastelijoilta mikä mättää.Hyvää kevättä.TV.KB

Link to comment
Share on other sites

Moi,

 

Mini on kyllä yksi halvimmista ja helpoimmista laitteista harrastaa. Koitan vain poistaa

mielikuvan että tippakannulla ja ruuvarilla selviää.

 

hyvän näköinenkin auto saattaa olla täys pommi, jolloin pitää olla tarkkana.

 

minin moottoreita saa satasella, ja tehdyt tonnin. Opiskelemalla ja tekemällä itse säästää 900,

ja silloin osaa jo aika paljon ja on ollut hupia matkalla.

Panelin vaihtaminen maksaa sen panelin verran , mutta ostettuna 1000, taas säästää 900 kun tekee itse,

ja taas on oppinut.

 

Riippumatta siitä onko laite corvette vai mini, tämä on ihan samanlaista harrastamista.

 

Arvostan sitä joka tekee itse ja yrittää. Jotkut tykkää ajella minillä ja hoitaa lompsalla homman

eikä siinäkään ole mitään vikaa.

 

elämän tarkoitus on tuottaa mielihyvää muille ja itselle , se takaa rodun jatkumisen. Mut

aina ei jaksa tuota suvunjatkohommaa, joten sitä varten on keksitty harrastukset.

 

 

/kimi

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...