Jump to content

r53 ajovalopesurin moottori


Dille

Recommended Posts

Ei toimi valojen pesuri,minun aikana toiminutkaan ja nyt kun kuraiset kelit ja pakkasaamut niin olisi kiva saada vettä lampuille. Perus sulakkeet ja releen olen katsonut mutta tulos oli odotettavissa,ei siis toimi edelleenkään. Pitääkö purkaa koko lokasuoja pois että pääsen pesurin moottoriin käsiksi (säiliöhän on sielä sisällä piilossa) vai saako sen esille sisälokasuojan irroittamalla,saatikka onko pesurin moottorin piuhoissa liitintä jossain inhimillisemmässä paikassa että pääsisin katsomaan tuleeko sille edes virtaa? Käsitykseni mukaan suuttimethan "nousee" auki veden paineesta ja jousivoima vetää ne takaisin kiinni. Suuttimet liikkuu hyvin käsin kääntämällä,moottorin ääntä en ainakaan kuule...

Link to comment
Share on other sites

Minä ainakin laitan pesunestettä kumpaankin säiliöön ettei ne nesteet jäädy talvella. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa tuulilasin tai ajovalojen pesureiden kanssa. Vain takapyyhkijän pesuri ruostuu aina kiinni ja sitä saa olla avaamassa, jos sitä nyt jaksaa edes käyttää. Omien kokemuksien perusteella täysin turha pyyhin, kun talvella takapää muurautuu aina umpeen.

Link to comment
Share on other sites

Eipä ne nesteet taida jäätyä kovillakaan pakkasilla. Valotkin aamuisin vaan kuurassa eikä valaise mitään mikä sylettää kun asun perämetsässä,saati ei kai sekään haittaisi silloin tälläin niitä pestä kun konetietä joutuu ajamaan päivittäin ihmisten ilmoille. Jääpä se alkuperäinen pesurin pumppu marmoritiskille,86€ on aivan liikaa moisesta laitteesta kun en edes vielä tiedä onko se rikki vai vaan sähkötön. Jos jossain vaiheessa saisin sen katsottua,tai sitten saa huollossa sitä ihmetellä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Vitsi mikä homma. Rengas pois,sisälokari puoliksi irti että saa käännettyä eteen ja pesurin moottori suoraan hollilla. Letku ja sähköliitin irti,moottori kädessä paikallisen Motonetin kautta takas hallille ja samat liikkeet käänteisessä järjestyksessä. Ainoa että liittimen jouduin vaihtamaan Apiko malliseen. Työaikaa meni sen 10 min näin ensikertalaiselta jos ei lasketa pakollisia tupakkitaukoja ja työkalujen hyllyistä etsimisiä. Ja kyllä muuten PESEE isolla paineella ko moottori,tykkään!

Link to comment
Share on other sites

Kaippa se pahimmat paskat roiskii lampusta kun joka 4 pesulla suihkii valoille. Parempi kuin ei ollenkaan joka tapauksessa.Pitää vain lisätä lasolia enemmän kun jo -7c jäätyi heti lampuille eikä valunut pois. Konepellin/auton likaisuushan ei mua haittane kun on ilmainen pesupaikka,laiskuuttani vain jaksa tuotakaan kuljinta sielä pestä sen enempiä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Loistava laite edelleen(siis ajovalojen pesuri,ei itse auto sen kummoisempi ole),ei tarvitse putsata ajovaloja aamukuurasta kun xenonit ei niitä lämmitä sulaksi ja näkee iltaisinkin ajella valaisemattomilla teillä kun ei paskasta muuraudu umpeen. Vielä kun säiliön koko olisi vähänkään järkevämpi ettei tarttisi joka viikko täytellä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...