Jump to content

1.5 keinuvivut, Spi


Sjannis

Recommended Posts

Onkohan tuollaisesta virityskeinuvivustosta hyötyä tehollisesti Spi moottorissa,

vai sotkeeko koko käynnin kun on tuo ECU...?

Vain K&N ilmanputsari on tällä hetkellä, muuten vakio, ja LCB pakosarjan ajattelin laittaa jossain vaiheessa.

 

http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=34870

Link to comment
Share on other sites

Vakio ECU ei pysty huomioimaan oikeen mitään muutoksia, päivastoin menee sekaisin muutoksista. Tämä johtuu siitä että se pääasiallinen täytöksen määritys menee imusarjan paineen mukaan, eikä todellisen ilmamäärän/massan mukaan. Britit väittää että LCB+1,5vivut toimii vielä hyvin, mutta ne puhuu siellä saarella niin höpöjä aina näistä asioista että en hirveästi luottaisi. Laittaa palikat paikalleen ja samalla laajakaistalambdan, niin voi todeta miten se toimii sitten käytännössä. Jätä vakio lambda ECU:lle, ei hajuakaan miten hyvin MEMS tottelee simuloitua kapeakaistalambdasignaalia.

 

Periaatteessa itse voisin joskus tehdä esimerkin miten käy rankemmin muokatun moottorin kanssa jos joskus menen dynolle oman SPi:n kanssa, koska mulla on vielä vakio johtosarja johon saa suoraan vakio ECU:n kiinni. Uudessa säädettävässä ECU:ssa oli sisällä vakio SPi:hin sopivat kartat, ja niitä on joutunut joka puolelta rankasti säätelemään. Toki mulla on muuttunut vähän enemmän: +20ylikoko, puristuksia lisää, kansityöt, LCB, nokka, 1,5vivut sekä imusarja. Putsari+kotelo on vakio kun ei se ahdista, turha sitä vaihtaa mihinkään huonompaan.

Link to comment
Share on other sites

Onkohan tuollaisesta virityskeinuvivustosta hyötyä tehollisesti Spi moottorissa,

vai sotkeeko koko käynnin kun on tuo ECU...?

Vain K&N ilmanputsari on tällä hetkellä, muuten vakio, ja LCB pakosarjan ajattelin laittaa jossain vaiheessa.

 

http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=34870

Omana mielipiteenä, jos normi liikenteessä.. eikös tuollainen Rover Mini 1275 liikahda ihan kivasti muutenkin, ei jää liikenteessä muiden jalkoihin.

Vähän sporttisempi LCB kyllä! :)

Link to comment
Share on other sites

No se aina riippuu mihin on tottunut, jos on tottunut vakio Fiat 500:lla ajamaan niin onhan se sitten raketti. Harvat välitykset ja vähän tehoa, ääripäässä MPi mallit missä on aavikkovälitys ja eniten painoa ja ei kulje yhtään mihinkään.

 

En tiedä mitä omaani tehoja tuli viritysten jälkeen, eikä se suuremmin kiinnosta kun niitä ei yhtään lisää tule vaikka sen dynottaisi. Mitä persdyno ja testisuora sanoo niin reilusti tuli lisää, ja nyt on kiva peli ajaa vaikka mopo se vieläkin on. Perävälityskin on harvahko 3,1.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Kannattaa sitten varoa noita halpoja 1.5 välityksen vivustoja.   Omastani kuluivat vipujen laakerit väljiksi muutamassa vuodessa.

Mulla taisi olla Minisportin myymä versio, jonka olen nyt päivittämässä kestävämpään MED Engineeringin versioon.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...