wilbon Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2015 Ilmeisesti kohtalaisen yleinen ongelma näissä autoissa. Eli ongelmat alkoi ohjaus meni välillä kankeaksi ja nyt pumppu vinkuu aika rajusti. Pumppu vinkuu välillä kun laittaa virrat päälle ja vinkuminen voimistuu kun kääntelee rattia. (Auto sammuksissa) Välillä toimii taas ilman ongelmia. Onko tähän mitään korjauskikkaa? Onko tullut vastaan esim ulkomaalaisilla foorumeilla? Itsellä on onneksi vaihtopumppu odottomassa hyllyssä jos entistä ei saa ehjättyä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Tapsa Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2015 Mulla omassa (Cooper -01/02) ääni pieneni huomattavasti kun käytin pumpun irti ja purin ja puhdistin hiilipölyn poies. Ehti temppuilla varmaa 10krt ennen ku otin työn alle. Ongelmat ilmenivät käynnistyksen jälkeisenä toimimattomuutena --> Korjaus aina oli et auto sammuksiin ja uudelleen käyntiin, muutaman kerran vaimo ajeli kotia ilman tehostinta ku ei ollut useiden käynnistyskertojenkaan jälkeen alkanut toimimaan. Suosittelen puhdistamaan ja samalla vaihtamaan öljyt sinne (jos se on siis samanlainen ohjaus ku omassani). Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
wilbon Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Helmikuuta, 2015 Juu kyllä se on tarkoitus koittaa entisöidä ennen kun laitan vaihto osaa tilalle. Pitää kokeilla mitä se sanoo kun puhdistaa ja vaihtaa uudet öljyt. Kiinnostaa vaan tietää onko porukka saanu elvytettyä pumpun edellä mainituilla toimenpiteillä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Petomaani Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Helmikuuta, 2015 Elpyi pölyjen puhdistuksella, suosittelen. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
nikke006 Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Helmikuuta, 2015 Itsellä samaa vikaa. missä tuo pumppu sijaitsee? Onko vaikea homma tehdä kotioloissa Tuo pudistus jaöljyn vaihto? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Ritke Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 1. Maaliskuuta, 2015 Pumppu on auton alla, lähinnä koneen ja tulipellin välissä. Minulla ei ollut sitä tuuletinta edessä ja meni 2h, siinä kyllä sai touhuta koko ajan. Jostain silloin löysin ohjeet miten irtoaa ja mitä sisältää. esim youtube: MINI Cooper Replace Power Steering Pump howto - Gen 1 2002-2006 R50 R53 R52 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2015 Moro! Itellä on -05 cooperissa sellanen juttu, että ohjaus rutisee, ja siellä tuntuu sellaista vastustusta välillä, niinkuin olis hammastangossa jotain häikkää? Liittyykö tämäkin tehostimeen, vai voiko muka hammastanko olla paskana 130tkm kohdalla? Tehostinkin kyllä välillä vinkuu, mutta vain välillä eikä erityisen kovaa. Myöskään se ei ole lakannut toimimasta vielä kertaakaan. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Ritke Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2015 Veikkaan iskarin yläpäänlaakeria ne voi pitää kyseistä rutinaa. Ei tehostin rutise se vaan vinkuu. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Jarge Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Maaliskuuta, 2015 Eikös tähän rutinaan saattanut olla yksinkertainen selitys, ne ohjauspylvään/tangon (mikä se on oikeelta nimeltään?) tukilaakerit on suojaamattomat ja saattaa kuivua. Mulla rupesi kanssa rutisemaan ohjaus tässä lopputalvesta. Ääni kuuluu sisälle ja ulos yhtä kovana. Tarkoitus olis lähiaikoina kaivella laakerit esiin ja voidella niitä. Sithän tuon näkee... taisiis kuule, että oliko siittä kiinni rutinat. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 16. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 16. Maaliskuuta, 2015 Tarkoitatko just iskarin yläpäänlaakereita? Niitä ajattelin tutkia, mutta muuta ideaa ei ole. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Ritke Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2015 Niitä juuri. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Esko Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2015 Ohjauksen rutinaan käänneltäessä on syynä todennäköisimmin juuri toi ohjauspylvään avolaakeri siellä kuskin jalkatilassa. Kierroslukumittari irti ja sen jälkeen purkaa ohjauspylvään ylä- ja alapuolen muovit pois ja pääsee suihkauttamaan vaikka synteettistä vaseliiniä laakerille (kuitenkin sellaista joka kestää myös pakkasta). Vartin homma. Tossa ääninäytettä miltä toi kuiva laakeri kuulostaa Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Maaliskuuta, 2015 Kiitos! Tismalleen samat soundit kuin itellä. Eli täytyy tuokin tsekata. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Jarge Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2015 Eikös tähän rutinaan saattanut olla yksinkertainen selitys, ne ohjauspylvään/tangon (mikä se on oikeelta nimeltään?) tukilaakerit on suojaamattomat ja saattaa kuivua. Mulla rupesi kanssa rutisemaan ohjaus tässä lopputalvesta. Ääni kuuluu sisälle ja ulos yhtä kovana. Tarkoitus olis lähiaikoina kaivella laakerit esiin ja voidella niitä. Sithän tuon näkee... taisiis kuulee, että oliko siittä kiinni rutinat. wilbon 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2015 Jos yläpäänlaakerit kaivat irti, niin vaihda ihmeessä kokonaan uudet tilalle. Voitelua voi kokeilla pelkän renkaan irroituksen jälkeen, laakeri paikallaan. Ainakin muissa autoissa on voinut, näistä en ole kokeillut. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Jarge Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2015 Eiku mä oon ymmärtäny, et rutinaa vois tulla niistä laakereista mitkä on siellä polvien ylä/alapuolella hytissä, eli ei siellä iskareiden yläpäässä. Tai sit mää oon ymmärtäny väärin??? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Esko Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2015 Eiku mä oon ymmärtäny, et rutinaa vois tulla niistä laakereista mitkä on siellä polvien ylä/alapuolella hytissä, eli ei siellä iskareiden yläpäässä. Tai sit mää oon ymmärtäny väärin??? Kato toi mun muutama postaus ylempänä oleva video. Tuolta se kuiva ohjauslaakeri kuskin jalkotilassa kuulostaa. En ole kuullut, että iskarien yläpäitä näistä kovin aktiivisesti menisi, saati aiheuttaisi rutinaa. Yleensä jumittavat iskarien yläpäiden laakerit aiheuttaa puoltamista ajossa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään