n0rm Posted March 19, 2009 Report Posted March 19, 2009 Elikkäs, Tässä talven aikana on alkanu tuomoinen 80 -90 luvun classic mini kiinnostaa. Ennen kuin alan ostoa tarkemmin suunnittelemaan niin olisi mukava tietää, että minkä kokoiset tyypit tommosella minillä pystyy ajamaan. Itse olen n. 195cm pitkä, niin mahtuuko vai joutuuko kattoa leikkaamaan pään kohdalta. Myös varaosien saanti kiinnostaa. Myykö mitkään liikkeet suomessa mineihin varaosia vai pitääkö aina ulkomailta tilata.
jade Posted March 20, 2009 Report Posted March 20, 2009 Itellä tonninen vuodelta ´79 ja oma pituus on 192 cm. Mahdun kyllä ajamaan ihan hyvin, pidemmät matkat ottaa vähän polviin, mutta ajan saatossa on kehittynyt kaikenlaisia lepuutusasentoja... :)
LeeHarvey Posted March 20, 2009 Report Posted March 20, 2009 Noissa uudemmissa Mineissä (80- ja 90-lukuiset) on erilaiset penkit kuin vanhemmissa(60- ja 70-lukuiset). Minä en noihin uudempiin mahdu, mutta vanhempiin kyllä. Valitettavasti en tarkkaan tiedä milloin tuo penkin vaihto on tapahtunut, mutta uudemmissa on niskatuet. Eli pitkälle miehelle "paras" originaali penkki on 70-lukuisissa, joissa on selkänojan säätö. Mikääänhän ei kuitenkaan estä penkin vaihtoa, ja silloin mahtuu kyllä.
Purtsi Posted March 20, 2009 Report Posted March 20, 2009 Ja niitä varaosia saa osoitteesta http://www.minitron.fi.
Mini4ever Posted March 20, 2009 Report Posted March 20, 2009 Itse olen n. 195cm pitkä, niin mahtuuko vai joutuuko kattoa leikkaamaan pään kohdalta. Tai sitten hommaat suoraan kattoluukullisen MININ: http://www.paradisecars.com/019.html :D
LeeHarvey Posted March 20, 2009 Report Posted March 20, 2009 Niin tai aja takapenkiltä ;D Tämä on muuten mielestäni hauska "urban tale" tyyppinen juttu. Kuinka moni on kuullut kertomuksen, jossa "meidän kylällä oli sellainen iso heppu, joka ajoi Miniä takapenkiltä"? Itse olen joskus mittaillut kuinka pitkä pitäisi olla, että ylettyisi ajamaan takapenkiltä Miniä. Oma arvio on noin 250 tai vähän yli.
cabrio Posted March 20, 2009 Report Posted March 20, 2009 Vastaavaa keskustelua on käyty aiemminkin muistaakseni tälläkin palstalla ja tuolla ns. vanhemmalla palstalla!! ;) :o http://api.sitefactory.fi/miniclub/
Mini1380 Posted March 20, 2009 Report Posted March 20, 2009 Voihan sitä kuskinpenkkiä myös siirtää taaksepäin, siihen myydään oikein valmiita palikoitakin.
n0rm Posted March 20, 2009 Author Report Posted March 20, 2009 Kiitos paljon hyvistä vastauksista. Vastaukset ei kyllä mini kuumetta laskenu, joten pitää tässä kevään mittaa alkaa kattelemaan sopivaa kulkinetta.
minizz Posted March 21, 2009 Report Posted March 21, 2009 Isäukolla kokoa 197cm 120kg eikä oo ollu ongelmia mahtua miniä ajamaan..koskaan ei oo kieltäytyny :)
MikaJ Posted March 21, 2009 Report Posted March 21, 2009 Jos vaan taitoa ja intoa riittää, niin sitten voi tehdä tämmöisen modifikaation ja ajoasento on sen jälkeen kuin "normaaliautossa". Toki vaatii ohjausakselin vaihdon kanssa pidempään/nivellöityyn. Auto kyllä sitten muuttuu kolmipaikkaiseksi, kuskin taakse ei mahdu edes jalaton lapsi. http://mikaj.1g.fi/kuvat/Minit/Chopattu/penkit/IMG_0395.JPG Mulla ei mahtuntu 183senttisen ruho sisään, mutta katto onkin jonkun verran matalemmalla kuin normaalisti :D
1300cc Posted March 21, 2009 Report Posted March 21, 2009 Moi, Meillä -74 Mini jossa UK:sta 90-luvun lopulla ostetut "uudemmat" niskatuelliset puolinahkaistuimet. Ajamme melkeinpä joka vuosi heimoveljiemme luokse transylvaniaan johon matkaa kertyy liki 2000 km per suunta. Pituutta itselläni on n. 185 ja penkki ilman lisäpaloja aivan takana. Ei ole ollut ongelmia päästellä yksinajaen (muilla perheessämme ei valittettavasti vielä korttia) päästä päähän kahdessa vuorokaudessa - paremminkin nautinto se on ollut! Kun Minissä on tehoja pikkuisen enemmän, on kiva leikitellä muiden kustannuksella tienpäällä - ei siis muita uhmaten vaan rajojen (ei maiden) puitteissa! Suosittelen Miniä kesäautoksi ja tuunamista omaksi kamuksi jossa sitten on kiva taittaa matkaa - pitempää tai lyhyempää! Tervetuloa porukoihin! ;)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now