Jump to content

Mini John Cooper Works coupe ohjelmointi


fabsu

Recommended Posts

Hei,

 

Osaisiko kukaan antaa vinkkiä, mistä kannattaisi alkaa kyselemään kyseiseen autoon ohjelmointia? Reserviähän autosta löytyy ja ulkomaisilla foorumeilla olen lukenut 250-270 hv tehoista.

Link to comment
Share on other sites

Evolve tekee etäohjelmointia. Heiltä tilataan Evolve-R USB-piuha, jota käyttäen luetaan autosta ECU, lähetetään sähköpostitse Evolvelle ja paluupostissa tulee paranneltu ECU, joka taas ladataan piuhalla takaisin autoon.

 

Tämä on itsellä käytössä ja muutaman kerran kun Laakkosen huolto on jyrännyt ohjelmoinnin yli on Evolvelta saanut uuden maksutta.

 

http://www.evolveautomotive.com/cooper-s-jcw_903/ecu-remap_913/

Link to comment
Share on other sites

Tuo vaan taitaa toimia tuossa edellisessä sukupolvessa. Tässä R58:ssa on käsittääkseni uudempi ecu, joka vaatii ecun avaamisen ja juotoksen. Kuten myös F10 sarjan Bemarit.

Link to comment
Share on other sites

Ahaa, näänkös mistään mikä tuo minun auton moottorityyppi on?

 

Edittiä: Bilteman haku näyttäisi moottorin tyypiksi tällaista: N14-B16C

 

Olisiko tässä siis mahdollista saada Evolvea toimimaan?

Link to comment
Share on other sites

Helpoiten asian varmistaa avaamalla konepellin. Mikäli moottorin päällä näkyy vain muovisuoja ja öljykorkki on kyseessä N18 moottori. N14:ssa näkyvissä myös "tulpanjohdot". N14 moottorille Evolvelta tosiaan saa ohjelmoinnin riippumatta MINIn mallista. sales@evolveautomotive.com on yleensä vastannut kysymyksiin/tarjouspyyntöihin nopeasti.

 

N14:

378896569_a74b549bc2.jpg.

 

N18:

image.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kiitos tästä! Arvasin, että joku tietäjä Suomestakin löytyy. Eli nyt kannattaa siis toivoa, että sieltä löytyy tuo vanhempi versio. Onko noista tietoa, että mitä eroja moottoreista löytyy? Mahtaa muuten kivasti liikkua tuo sinun auto noilla 282/405 lukemilla?

Yhdestä paikasta kyselin ihan Suomesta ja siellä sanottiin että ecu pitää kolvailla ja lukemat olisi silloin vaan 232/285. Nuo kyllä on aika vähän.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos tästä! Arvasin, että joku tietäjä Suomestakin löytyy. Eli nyt kannattaa siis toivoa, että sieltä löytyy tuo vanhempi versio. Onko noista tietoa, että mitä eroja moottoreista löytyy? Mahtaa muuten kivasti liikkua tuo sinun auto noilla 282/405 lukemilla?

Yhdestä paikasta kyselin ihan Suomesta ja siellä sanottiin että ecu pitää kolvailla ja lukemat olisi silloin vaan 232/285. Nuo kyllä on aika vähän.

Ota VIN numeron seitsemän viimeistä talteen, ja kurkkaa realoemista tai ihan EPC:stä kummalla moottorilla on?

Link to comment
Share on other sites

Joo,kannattaa noihin "ulkomaan" teholappuihin suhtautua hieman pää kallellaan tai paremmin sanottuna eri rullilta tulee erillaisia dynolappuja....Ja jos todella haet N14 moottorista +250-270 hv tehoja,kannattaa kiinnittää koneen ulkoiseen ja sisäiseen hyvinvointiin huomiota.Peruskauraa kaasunvaihtojen tehostaminen,pakopuolelle avarampaa downpipeä+putkea , hybridiahdin +pakosarja helpottaa myös paineentuottoa..imupuolella JCW:n putsaripönttö riittäneen aika pitkälle.Keulalle kannattaa ripustaa isompi cooleri,alkuperäinen huhujen mukaan alamittainen jo vakio konetta kuritettaessa..Jos/kun ahtoja softauksen jälkeen alkaa vuotamaan , vahvempaa diverttiä ahtimen kupeeseen( Forge,GMP).Sisäistä hyvinvointia on ehdottomasti "carbon crackin poisto" eli imuventtiilien puhdistaminen huohotuspaskasta, lyhyet öljynvaihdot huippuöljyillä ,pykälää kylmemmät iridium tulpat. Huono idea ei ole myöskään laittaa toiseen huohottimeen oil catch can ja tulpata imusarjan puoleinen huohotin, ei kulkeudu vaarallista huohotusöljy sumua palotiloihin...Olet varmaan lueskellut maailman foorumeilta juttuja tuosta N14 moottorin kestävyydestä ,ei kannata asentaa softaa "tehoa koko rahalla",varsinkaan ilman ko. muutoksia.Lisää aiheesta löytyy esim NAM foorumilta, N14 ahtamisesta tietää "hieman" Arric Johnson / Jm turbo coopers,vastailee hyvin maileihin....Niin,softia N14 löytyy hyvin,kotimaasta ja ulkomailta.

Link to comment
Share on other sites

OK. Hyviä pointteja. Mitä tuosta nyt kannattaisi ottaa irti pelkällä ohjelmoinnilla, jos ei nyt ainakaan vielä haluaisi lähteä osia vaihtelemaan?

Link to comment
Share on other sites

Kyllähän tuo mun 282hv on suht optimistisella dynolla mitattu, mutta Evolven mukaan hyvinkin mahdollista. Heidän rullillaan on mitattu samoja lukemia vakio fJCW:stä, kuin allekirjoittaneella. Vakiona sain ST-motorsin rullilla 237hv ja ohjelmoinnilla 282hv. Onhan tuossa vakionakin ihan riittävästi noita tehoja :) Pikkasenkin huonompaa rengasta niin tehoja on hankala saada tienpintaan. Talvet ajelen vakiosoftalla ja nollailen Milltekin downpipen satunnaisesti antamaa katalysaattori-vikavaloa.

Mulla on siis ohjelmoinnin lisäksi JCW ilmaboksi kartiosuodattimella (vakioboksi oli paneelisuodattimella -> vaihdoin boksin) ja Milltekin downpipe. Evolven cooleri odottaa edelleen asentamista, kun en ole saanut aikaiseksi sitä(kään).

Link to comment
Share on other sites

Niin tuossahan on kuitenkin 45 heppaa tullut sinulla lisää. Sen kyllä varmasti huomaa.

Link to comment
Share on other sites

Joo,en epäile Skithundin tehoja, vakio ässät ja JCW ovat antaneet useissa eri dynoissa 10-15 hv korkeampia tehoja kuin mitä tehdas ilmoittelee ja JC50 imee ja puhaltelee vakiota vapaammin..Ja kyllä sen ohjelmoinnin vaikutuksen huomaa jo persdynollakin :)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...