Jump to content

Recommended Posts

Posted

Eli tän kanssa oon tapellu ennenkin ja taas. Koneen takapuolella oikialla puolella on reijässä pultti vai kuuluuko siellä olla jokin ohjuri? Toisella puolella ei oo kuitenkaan mitään ja tuossa raamatussakin näyttäs olevan vaan reijät. Kuvia ohessa

 

Annoin tänään aika paljon lämpöä kuumailmapuhaltimella ja sittrn kumivasaraa niin ei toiminu. Aika hyvin käytetty sikaa tuolla välissä.

post-772-0-01667600-1416426012_thumb.jpg

post-772-0-71574900-1416426049_thumb.jpg

post-772-0-63662300-1416426070_thumb.jpg

Posted

Mo,

Ruuvvaa ensin pinnapultit irti, ne voi kanittaa myös

Kytkimen päästä iso jakkari tai rengasrauta laakeripukin ja laatikon väliin ja rupeet löystämään vääntämällä.

Kun kytkimen pää on irti, niin joku 3mm paksu pari senttiä leveä latta väliin niin lähelle ohjuria kun mahdollista ja painat lohkoa alas, niin aukeaa.

 

/kimi

Posted

Ei pitäis olla pultti vaan suht tiukalla sovituksella oleva ohjaintappi.Jakopään puoleinen on yleensä umpinainen. Koneen oikealla puolella olevassa ohjaintapissa voi olla pultti. Ohjaintappi ei ole umpikamaa vaan siinä on reikä ja sen läpi menee varttituuman pitkä pultti ja siinä on tietenkin toisessa päässä mutteri :-) Jos se mutteri on irroitettu niin pultti veks. Löysitkö myös ne kaksi mutteria jakopään kopan alta, ne on yleensä ravan alla ja helposti unohtuvat ?

 

Mutta jos kaikki on irti niin Kimin ohjdeiden mukaisesti pitäis irrota.

Posted

Mielenkiintoista...

 

Piti oikein pöyhäistä varaosakirjaa ja etsiä osanumeroa. Vanha pikkiksen kirja tarjoaa kaksi tappia 2A945. Samoin Cooper & S varaosakirja. Mini Sparesin ja Somerfordin sivut tarjoaa vain yhtä tappia jakopään puolelle 22H983 ja pelkkää pulttia/mutteria/paksua prikkaa kytkimen päähän. Pultti on 1/4" UNF x 1,5". Muutamia koneita olen matkan varrella pilkkonut ja tollaisia holkiksi porattuja ohjaintapeja on tullut vastaan. En sitten tiedä mistä ovat kotoisin. Ehkä Imperial tai ADO50 vois heittää tarkempia faktoja.

Posted

Sellainen reijällinen ohjaintappi, mistä pultti läpi, on minun koneissa ainakin ollut.

Vaikka paljon on vaikeuksia ollut, niin tuon homman kanssa ei. Kyllä se ihan nöyrästi irtoaa, kun kaikki ruuvit/mutterit on irti.

Posted

KYllä eilen vielä moneen kertaan katselin kaikki pultit ja kävin vielä oikein brakekliinerillä ja teräsharjalla läpi että varmasti näkee ettei oo yhtään pulttia. No olipas hyvä että kysyin taas teiltä viisailta ennen kuin aloin poraamaan tota poies :) Joten kiitos ja kumarrus taas teille. Täytyy huomenna kun menee jatkamaan koittaa noin kun kimi sano.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...