Jump to content

Cooper D, veto pois


jvuotila

Recommended Posts

Hei

 

Perjantaina vm. 2008 Cooper D Clubmaniin ilmaantui seuraava vika: Veto surkea, kone ottaa kierroksia max. 3000 ja mitään vikavaloja ei pala. Moottori vetää satunnaisesti maksimissaan minuutin ajan aivan normaalisti, kunnes menee ilmiselvästi johonkin vikamoodiin ja tehot katoavat. Samalla mm. vakionopeudensäädin pomppaa pois päältä.

 

OBD2-lukijalla en saanut mitään standardeja vikakoodeja ulos, näyttää tyhjää. Saisivatkohan merkkikorjaamolla kaivettua jotain sellaista ulos mitä tuollainen peruslukija ei näe? On vaan turkasen kaukana ne vähän Minin merkkikorjaamot tässä maassa :(. Autolla on ajaettu nyt 195 tkm.

 

Se mitä olen googlailemalla saanut mahdollisiksi syiksi selville niin todennäköisimmältä itsestäni tuntuisi turbon siipien kulmia säätelevän akselin jumiutuminen. On vaan niin hankalassa paikassa turbon alla ettei taida päästä kovinkaan helposti käsiksi. Mikäli vika olisi tässä niin saattaisi korjautua puhdistamalla.

 

Toiseksi todennäköisin on katalysaattorin / DPF:n tukkeutuminen. Ja kolmanneksi todennäköisin näin mututuntumalla polttoainesuodattimen tukkeutuminen.

 

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

Link to comment
Share on other sites

Hyvin on kilometrejä kertynyt Cooperiisi. Meidän saman ikäisessä samanmallisessa on vasta kolmannes noista kilsoista eikä ongelmiakaan ole toistaiseksi ollut.

 

Korjaamolla pystyvät lukemaan vikakoodien lisäksi mm. eri antureiden arvoja ja sitä kautta paikallistamaan vikaa paremmin. Toivotaan, että mitään kallista ole mennyt hajalle autostasi. :-\ Käyhän raportoimassa tänne, kun vika selviää.

Link to comment
Share on other sites

Kaveri taisteli bemarin diisselin kanssq tuota dbf.. siinä oli jotain ongelmaa termostaatin kanssa.. jos lämmöt ei nouse tarpeeks niis se ei putsannu dbf.. toisin sanoen onko toi kui lähelle bmw moottoria, jos sieltä löytyisi vastausta..? Foorumilta/huollosta..?

Link to comment
Share on other sites

Mene lähimpään dieselhuoltoon, jossa on Boschin vehkeet, niillä pitäs löytyä vika. Bemaria Diesel Minin kone ei ole nähnykkään, omaa sukua PSA. Jokunen vuosi sitten omassa oli kampiakselin asentotunnistimen piuhat hiertyneet rikki, ei antanut mitään häiriövaloja.Sama oire, kuin olisi polttoaine jäätynyt. Selvisi diesel huollossa.

Link to comment
Share on other sites

Mene lähimpään dieselhuoltoon, jossa on Boschin vehkeet, niillä pitäs löytyä vika. Bemaria Diesel Minin kone ei ole nähnykkään, omaa sukua PSA. Jokunen vuosi sitten omassa oli kampiakselin asentotunnistimen piuhat hiertyneet rikki, ei antanut mitään häiriövaloja.Sama oire, kuin olisi polttoaine jäätynyt. Selvisi diesel huollossa.

Auto on nyt lähimmässä Bosch Servicessä. Katsotaan jos vika selviäisi. Asioita googlailemalla löysin ohimennen itselleni uutta ja mielenkiintoista... Eli tuollaisen piilotetun valikon jonka kautta kalibroin jo kulutuslukemat. Aiemmin tiedossa on jo ollut valikko jonka kautta voi tehdä huoltokuittauksia, mutta tämä toinen oli aivan uutta ja sisältää melkoisen liudan kaikkea mielenkiintoista. Mikäli tämä ei ole jo täällä tiedossa niin linkitän tämän nyt tähän.

 

https://www.dropbox.com/s/4tb868vqj1yhpgr/mini_hidden_menu.txt

 

Valikot saa auki kohdasta 19. Laske VIN-numeron viisi vimeistä numeroa yhteen. Saatu luku toimii autosi avainkoodina.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...