Jump to content

Palotilan koko vakio kannessa


Jamppa Maijala
 Share

Recommended Posts

Eipä ole noita ns. vakio-osia. Kaikki kannet esim. on jollain lailla nakerrettuja. Tämä on ajatusleikkiä mahdollisen keskiverto varamoottorin tekemisestä kilpa-autoon. Tyhjiä stanu lohkoja kuitenkin olis useampi  8) .

No nythän ymmärsinkin että kuppi on saman kokoinen esim.21251 ja 21253 mutta "männän laki" on eri korkeuksinen. Ja tuo 21251 on neitseellisellä kannella ja pahvista riippuen noin 9:1 luokkaa ? No kyllä tämäkin maailma alkaa valkenemaan, hienoa.

 

Tuskaa kun jakaa niin aina helpottuu. 8)

Link to comment
Share on other sites

O:-) O:-) Okei uskotaan ;D ;D

Mutta mun tekstissä luki"riippuen kansipahvista" niin en jaksanut kirjotella kaikkia vaihtoehtoja O0 oikasin että ysin luokkaa. Minulle sinänsä 8) aivan sama näin pienillä puristussuhteilla että onko se 8.8 vai 9. Tietty tarkka pitää olla

Mutta sen kai ymmärsin ;D että kupit on kyseisissä männissä saman kokoisia. C:-)

Meikäläiselle tarttee teoria asiat usein vääntää rautalangasta. Mutta voihan olla että meni nyt perille tai sitten ei, mutta kai saan :-\ kysyä lisää jos jäi jotain epäselvää ? ;D

Link to comment
Share on other sites

Kupit on samaa kokoa 21251 ja 21253 männissä ero on männän tapin korkeudessa.

 

Tehollisestihan toi matalampi mäntä on sikälikin huonompi kun ei tule lähellekkään lohkon tasoa eli palotapahtuman kannaltakin aika huono ratkaisu.

 

Kysyä aina saa ja välillä hyvä kyseenalaistaakkin tiettyjä juttuja mitkä on vaan aina tehty näin tai näin, kummasti ne brititkin saa vielä tänäpäivänäkin ahaa elämyksiä 5-reikäisen A-sarjalaisen virittämisessä vaikka luulis et kaikki on kokeiltu......

 

Lähtökohtaisesti hommaisin noi 21253 männät niin ei tarvii lohkoa plaanata niin paljoa ja ne oli vissiin ainakin joskus tehty paremmasta matskusta (totuudesta en tiedä).

Link to comment
Share on other sites

Materiaali voi olla sama mutta 21253 mäntä on erilainen kuin 21250/21251. Korkeapuristeisessa on pienempi leikkaus öljyrenkaan alla kuin noissa kahdessa eli pitäis olla siinä suhteessa tukevampi. Myös männäntenkaat oli erilaiset.

 

Pikkiksen koneeseen vaihdoin noi korkeapuristeiset juurikin sen takia ettå edelliset jäi melkein millin tason alle. Petroolipuristuksilla ei kiinnostanut ajaa. Vanhat moneen kertaan ronkitut koneet on yksilöitä joten kannattaa selvittää mikä on todellinen lähtökohta ennen kuin hommaa uusia osia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...