sir samurai Posted March 9, 2014 Report Share Posted March 9, 2014 Niinhän siinä kävi, että takatukivarren kiinnityspultit, semmoset 6-kolot, ei lähde irti. Kuskin puolelta ylempi lähtee, mutta vänkärin puolelta ei kumpikaan. Hampaat irvessä niitä vääntäny, mutta ei ala millekkään. Ruosteen irrotussuihke kokeiltu. Pikkusen alkaa jo kanta antautuun, joten kovempaa ei uskulla enää vääntää. Alapuolen normi pultit on kiinni kunnolla, joten ylimäärästä vääntöä ei pitäs kohdistua niihin 6 koloihin. Kokeilin myös löysätä niitä ensiksi, mutta ei eroa. Auto on pukeilla, kokeilin tunkata tukivarren toisesta päästä ettei se vaan roiku iskarin varassa, ei apua. Vinkkejä? Pultin/takakelkan kuumennus/jäähdytys? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FD100L Posted March 9, 2014 Report Share Posted March 9, 2014 Tukivarsi, vai takakelkkako pitäisi irroittaa? Minimalia 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
minorv8 Posted March 10, 2014 Report Share Posted March 10, 2014 Nuo pitäis olla normaaleja 5/16 UNF pultteja eikä kuusiokoloja. Olisko joku näppärä vetänyt uudet milliset jengat ja laittanut kuusiokoloruuvit tilalle ? Jos ne ei lähde kunnollisella kuusiokolohylsyllä pyörimään niin lämpö voi auttaa.Pillillä kuumaksi ja annat jäähtyä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sir samurai Posted March 10, 2014 Author Report Share Posted March 10, 2014 Tarkotus olis myös takakelkka irroittaa ruostesuojausta varten ja pienen reiän paikkaamiseen. (toki reikä ollu siitä asti kun mulle tullu, eikä ole katsastusta haitannu). Mutta riittäs jos sais tukivarret irti. Ostin molempiin korjaus sarjat, kun pitävät narinaa ja vaseliinia saa nykysin sinne rasvanipoista laittaa kerran viikossa ettei narise.Pillin ostoon siis ja viikonloppuna kokeileen. Tarvin sitä varmaan myös toisen kartio laakerin irrottamiseen kun sekin oli hieman tiukassa :) Kiirus tullee kun tätä vauhtia kevät etenee täälä Oulussakin :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
FD100L Posted March 10, 2014 Report Share Posted March 10, 2014 Minkähänlainen se nykyinen tukivarren korjaussarja on? Ainakin ennen tarvittiin myös kalvainta siinä pronssiholkin saamiseksi oikeisiin mittoihin. Mä oon joskus vetäny kylmänviileesti noi takakelkan kiinnityspultit katki jollei ole lähtenyt suosiolla, uudethan ne kuitenkin on laitettava ( ja usein kiinnityspisteetkin uusiksi) :/ :D Noi kuusiokolot?? luultavasti poraisin kannat pois ..mut ei sun ehkä kuitenkaan kannata tehdä niin! :D Usein takakelkan irroituksessa saa varautua aika suureen remppaan, kannattaa miettiä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sir samurai Posted March 11, 2014 Author Report Share Posted March 11, 2014 Kyllä tuon narinan kanssa ens kesän vielä ajais. Toki melkein kaikki muu on purettu paitsi tukivarret ja pakoputki. Jos ei suosiolla kuumentamalla lähde, rikkomaan en enää tälle keväälle ala. Poistan ne ruosteet mitä saan ja kokoan että pääsee ajeleen ens kuun puolella. Link to comment Share on other sites More sharing options...
minorv8 Posted March 12, 2014 Report Share Posted March 12, 2014 Korjaussarjan hela vaatii edelleen kloneistuksen lopulliseen kokoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sir samurai Posted March 17, 2014 Author Report Share Posted March 17, 2014 Kiitos hyvistä vinkeistä. Jätän tukivarsien korjauksen ensi talveksi. Fosforihapolla takakelkasta pahimmat ruosteet pois ja ruosteensuojat maalit päälle. Jos sen irrottas myös ensi talvena ja puhdistaisi kunnolla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now