hammeri Posted November 30, 2013 Report Share Posted November 30, 2013 Onko tuo täysin eri kone facelift 2011 mallissa? Saksasta kun katsoo, niin hinta ei ole paljon 109hv mallia kalliimpi, eli kumpi kannattaa ostaa? Mitä muita eroja tuossa faceliftissä on? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skithund Posted December 4, 2013 Report Share Posted December 4, 2013 Faceliftatussa dieselissä on BMW:n oma kone (N47). Aiempi oli PSA:n koneella (W16) - sama moottori käytössä mm. Peugeoteissa, Citroëneissa ja Volvoissa. Faceliftissä on aika paljon pikkumuutoksia, joista itsellä on jäänyt mieleen vain seuraavat: - hieman erilaiset keskikonsolin säätimet/nappulat, jotka ovat mustaa muovia - uudet takavalot (LED) - tehokkaammissa malleissa etuvetoisen "vetelyä" yritetty vähentää ohjelmallisesti En osaa ottaa kantaa kummalla moottorilla auto kannattaisi ostaa, mutta itse pidän enemmän faceliftatusta sisustasta. Paljon viimeistellymmän oloiset kuin ei-faceliftatun "hopeiset" muoviosat. Motoringfilestä löytyy pidempi lista muutoksista: http://www.motoringfile.com/2010/07/16/mini-usa-officially-takes-wraps-off-of-2011-models/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
rookie Posted December 4, 2013 Report Share Posted December 4, 2013 Tuota PSA mottia en voi suositella edes vihamiehelle! -06 Volvo v50= 3 kpl. turboja ja 1 kpl. koko moottori!!!!!!! Useita pikku vikoja juuri moottorissa. No ostin Minin, -08 clubman D ja ei aikaakaan kun olin tien poskessa odottamassa hinausautoa. Tällä kertaa nelospytyn suutin vuoti(Volvossa sama vika). Joten EI PSA diesel moottoria enään IKINÄ!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted December 5, 2013 Report Share Posted December 5, 2013 No tuo on jo huonoa tuuria, omassa ei ole koneessa ollut mitään sanomista.Muissa osissa muutama maanantai kappale. KIlometrejä takana 130 000. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hammeri Posted December 6, 2013 Author Report Share Posted December 6, 2013 Voisi siis odottaa kumminkin, että BMW oma dieseli olisi parempi vaihtoehto, taidan kallistua facelift malliin. Osaako joku muuten sanoa, onko keskikulutuksessa eroa bensamalliin oikeasti minkä verran? Kun en oikein tiedä, kannattaa diesel omalla n. 15-17tkm vuotuisella ajolla. Eroa keskikulutuksessa pitäisi olla vähintään 1,5l Tämän meinasin ostaa: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=239246495&asrc=st Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juge Posted December 7, 2013 Report Share Posted December 7, 2013 15 - 17tkm vuodessa on kyllä aika vähän. Karkea arvio on että pitäisi ajaa varmaan 10tkm enemmän vuodessa että dieseli oikeasti kannattaa. Siis rahallisesti. Ja varsinkin kun taas vuodenvaihteessa polttoaineiden verotus kiristyy, tuskin kukaan meistä tietää mitä polttoaineiden pumppuhinnalle tapahtuu, ja että riittääkö 25tkm vuodessa enää että dieseli on rahallisesti kannattava hankinta. No, 15tkm vuodessa riittää, jos bensa verrokkina on auto joka vie 17 litraa satasella :) Onhan dieselissä se hyvä puoli että tankki täyteen Seinäjoella ja tekee mutkan Helsingissä, tulee takaisin, on tankissa vielä reilusti dieseliä jäljellä. Aika harvalla bensakoneella saa tehtyä saman. Talven tullen dieseliautolle pitää vain muistaa tehdä polttoaineen suodattimen vaihto ettei polttoaine jäädy suodattimeen. Cooper S Clubmani vie meillä sekalaisessa ajossa suurinpiirtein 7.5 litraa satasella ja matka-ajossa pääsee sinne kuuden tuntumaan aika helposti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted December 12, 2013 Report Share Posted December 12, 2013 Diesel vie n.4,2l/100km, emännän työmatka ajossa. Bensa Coopperi vei 6,4l, eli meillä ainakin kannatti vaihtaa.Minin löpösuodattimessa on lämmitys, ei tartte vaihtaa joka talvi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hammeri Posted December 31, 2013 Author Report Share Posted December 31, 2013 Diesel vie n.4,2l/100km, emännän työmatka ajossa. Bensa Coopperi vei 6,4l, eli meillä ainakin kannatti vaihtaa.Minin löpösuodattimessa on lämmitys, ei tartte vaihtaa joka talvi. Verrataanko tässä nyt bensaversiota ja dieselversiota vuodelta 2010/2011, eli 111hv ja 122hv? Onko teillä minkälaista tuo työmatka-ajo? Enimmäkseen maantie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted January 1, 2014 Report Share Posted January 1, 2014 Tuo vertaus on "vanhan" bensa cooperin ja 08:n dieselin, sitä en tiedä, mikä ero on nykyisillä. Tasaista maantie ajoa, eikä kulutuksen nousua juuri huomaa revitellessäkään. Ja dieselin vääntö on ihan omaa luokkaansa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now