Jump to content

Mini Cooper D 109hv vs 111hv?


hammeri

Recommended Posts

Faceliftatussa dieselissä on BMW:n oma kone (N47). Aiempi oli PSA:n koneella (W16) - sama moottori käytössä mm. Peugeoteissa, Citroëneissa ja Volvoissa.

 

Faceliftissä on aika paljon pikkumuutoksia, joista itsellä on jäänyt mieleen vain seuraavat:

- hieman erilaiset keskikonsolin säätimet/nappulat, jotka ovat mustaa muovia

- uudet takavalot (LED)

- tehokkaammissa malleissa etuvetoisen "vetelyä" yritetty vähentää ohjelmallisesti

 

En osaa ottaa kantaa kummalla moottorilla auto kannattaisi ostaa, mutta itse pidän enemmän faceliftatusta sisustasta. Paljon viimeistellymmän oloiset kuin ei-faceliftatun "hopeiset" muoviosat.

 

Motoringfilestä löytyy pidempi lista muutoksista:

http://www.motoringfile.com/2010/07/16/mini-usa-officially-takes-wraps-off-of-2011-models/

Link to comment
Share on other sites

Tuota PSA mottia en voi suositella edes vihamiehelle!

-06 Volvo v50= 3 kpl. turboja ja 1 kpl. koko moottori!!!!!!! Useita pikku vikoja juuri moottorissa.

No ostin Minin, -08 clubman D ja ei aikaakaan kun olin tien poskessa odottamassa hinausautoa.

Tällä kertaa nelospytyn suutin vuoti(Volvossa sama vika).

 

Joten EI PSA diesel moottoria enään IKINÄ!!!!

Link to comment
Share on other sites

No tuo on jo huonoa tuuria, omassa ei ole koneessa ollut mitään sanomista.Muissa osissa muutama maanantai kappale. KIlometrejä takana 130 000.

Link to comment
Share on other sites

Voisi siis odottaa kumminkin, että BMW oma dieseli olisi parempi vaihtoehto, taidan kallistua facelift malliin. Osaako joku muuten sanoa, onko keskikulutuksessa eroa bensamalliin oikeasti minkä verran? Kun en oikein tiedä, kannattaa diesel omalla n. 15-17tkm vuotuisella ajolla. Eroa keskikulutuksessa pitäisi olla vähintään 1,5l

 

Tämän meinasin ostaa:

 

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=239246495&asrc=st

Link to comment
Share on other sites

15 - 17tkm vuodessa on kyllä aika vähän. Karkea arvio on että pitäisi ajaa varmaan 10tkm enemmän vuodessa että dieseli oikeasti kannattaa. Siis rahallisesti.

 

Ja varsinkin kun taas vuodenvaihteessa polttoaineiden verotus kiristyy, tuskin kukaan meistä tietää mitä polttoaineiden pumppuhinnalle tapahtuu, ja että riittääkö 25tkm vuodessa enää että dieseli on rahallisesti kannattava hankinta.

 

No, 15tkm vuodessa riittää, jos bensa verrokkina on auto joka vie 17 litraa satasella :) Onhan dieselissä se hyvä puoli että tankki täyteen Seinäjoella ja tekee mutkan Helsingissä, tulee takaisin, on tankissa vielä reilusti dieseliä jäljellä. Aika harvalla bensakoneella saa tehtyä saman. Talven tullen dieseliautolle pitää vain muistaa tehdä polttoaineen suodattimen vaihto ettei polttoaine jäädy suodattimeen.

 

Cooper S Clubmani vie meillä sekalaisessa ajossa suurinpiirtein 7.5 litraa satasella ja matka-ajossa pääsee sinne kuuden tuntumaan aika helposti.

Link to comment
Share on other sites

Diesel vie n.4,2l/100km, emännän työmatka ajossa. Bensa Coopperi vei 6,4l, eli meillä ainakin kannatti vaihtaa.Minin löpösuodattimessa on lämmitys, ei tartte vaihtaa joka talvi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Diesel vie n.4,2l/100km, emännän työmatka ajossa. Bensa Coopperi vei 6,4l, eli meillä ainakin kannatti vaihtaa.Minin löpösuodattimessa on lämmitys, ei tartte vaihtaa joka talvi.

 

Verrataanko tässä nyt bensaversiota ja dieselversiota vuodelta 2010/2011, eli 111hv ja 122hv? Onko teillä minkälaista tuo työmatka-ajo? Enimmäkseen maantie?

Link to comment
Share on other sites

Tuo vertaus on "vanhan" bensa cooperin ja 08:n dieselin, sitä en tiedä, mikä ero on nykyisillä. Tasaista maantie ajoa, eikä kulutuksen nousua juuri huomaa revitellessäkään. Ja dieselin vääntö on ihan omaa luokkaansa.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...