Jump to content

Tukehtuu kierroksilla


Tontsa

Recommended Posts

Moro!

Nyt tarvis pikaista apua mini -77 tonninen. Eli auto lähtee hyvin käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä ok kaikilla pytyillä. Ja kierroksiakin antaa ottaa jonkin verran. Mutaa kun laittaa ns.kaasupolkimeen lattiaan autolla kiihdyttäessä niin kone tukehtuu ja pätkii ei kuitenkaa sammu sitten kun hellittää kaasusta niin taas toimii ok. Mitä alan miehet sanoo, mikä vialla? Sähköpuolta vaihettu:uus konkka, kärjet, sytytys ok, vjakaja kansi ja pyörijä putsattu ok, tulpanjohdot n.2v vanhat, tulpat uudet. Bensapuolta: sähköpumppu toimii, bensaa tulee kohokammioon, siel "kaasariputkessa" öljyä, alipaine letku uusi kaasarilta virranjakajaan. Mut ei tukehtuu edeleen kierroksilla..Neuvoja otetaan vastaan mitä pitäis tsekata...

Link to comment
Share on other sites

otin kaasuttimen luisti pois ja hyvin kolahti takas pohjaan..eli ei ns.jumissa mun mielestä, sitten auto on tominut ok kaikinpulin enne tätä vikaa ni en o nyt sytytystä sitten tarkistanut/kärkien väliä..ja auto tosiaan lähtee hyvin käyntii ja käy tasasesti tyhjäkäyntiä..vjakajan kansi on n.2v vanha kuten pyörijä ne olen putsannut ja minusta hiili ok...

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli -66 samanlaista ongelmaa ja hain sitä kireelle ja vihdoin viimein sain sen paikallistettua.Eli syyllinen oli puola joka alkoi tuleen tiensä päähän.Kokeile auttaako sulla sen vaihto.

On toi laatu kyllä huonontunut,kun puolan päässä oli merkintä 16vk -66 ja nyt jo meni ja alkoi nikotteleen ;)

Link to comment
Share on other sites

Nyt en muista oisko mulla varapuola josain tallin perukoilla eli vois toki puolan vaihtoaki kokeilla..mut eikös puola ole vähän joko se toimii/ei toimi lainkaan?? En tiiä..ja tosiaan kun kone lähtee hyvin käyntii käy kaikilla pytyillä tasasesti..epäilen kyl jokseenki tota kaasaria..se nyt pitää ottaa irti, purkaa ja putsata..vaik en tiä mikä siellä nyt vois olla vialla..jos jotain paskaa sitten kertynyt pohjille..mut luulis tekevän myös tyhjäkäynnillä silloin kiusaa...

Link to comment
Share on other sites

Onko kaasari tuon auton oma ? Mikä neula sulla on ? Onko kammiossa jousi ?

 

SU:n kanssa voi kokeilla vetää ryyppyä päälle siinä kohtaa kun se tukehtuu. Jos ryyppy auttaa niin on liian laiha neula, jos meno hyytyy entisestään liin rikkaalla.

Link to comment
Share on other sites

Nyt en muista oisko mulla varapuola josain tallin perukoilla eli vois toki puolan vaihtoaki kokeilla..mut eikös puola ole vähän joko se toimii/ei toimi lainkaan?? En tiiä..ja tosiaan kun kone lähtee hyvin käyntii käy kaikilla pytyillä tasasesti..epäilen kyl jokseenki tota kaasaria..se nyt pitää ottaa irti, purkaa ja putsata..vaik en tiä mikä siellä nyt vois olla vialla..jos jotain paskaa sitten kertynyt pohjille..mut luulis tekevän myös tyhjäkäynnillä silloin kiusaa...

 

Samainen olettamus mullakin oli puolasta ja oletin johtuvan kaiken kaasarista,mutta pari kaveria tuossa sitten neuvoi,että puola voi kuulemma mennä pikkuhiljaakin ja neuvoivat kokeileen sen vaihtoa ja mulla ainakin se auttoi.Ja se siinä eneiten vielä sai harmaita hiuksia aikaiseksi,että auto on kilvitetty rakentamisen jälkeen -95 ja siitä asti on pelannut hyvin.Säätöihin yms.en ollut koskenut ja viimesyksynä juuri ajokauden lopussa alkoivat noi ongelmat.No ne ei tulleet onneksi nyt yllätyksinä,kun ties jo syksyn jäljiltä,että vikaa täytyy alkaa paikallistaan mistä johtuu.Ja kuten laitoin,niin mulla auttoi toi puolan vaihto.

Link to comment
Share on other sites

Moi!

Kiitoksia vastauksista! Samalla kaasarilla olen ajelut useemma vuoden ja viime kesänäki auto toimi moitteetta useemma tuhanne kilsan. Jep alkaa kallistua itekin siihen että puolassa saattaisi kipu olla, yksi mini harrastaja kehoitti kanssa puolan vaihtamaa eli kun tyhjäkäyntiä auto käy ok mut kun "täysi kaasu" niin puolan virta ei riittäisi...tai jotain..ja kaik muut sähköosat siis on lähes uutta eli huomenna metsästämään uutta puolaa ja se paikalle. Niin katotaan jokos mini toimisi taas.. ;D Alkaa vaa tulla kiire että vois kurvailla la Clascic Motor show..

Link to comment
Share on other sites

Siitä minäkin lähdin liikkeelle,että ensin vaihdoin jakajaan,konkan ja kärjet uusiksi ja hain koestuskynän kanssa vielä tarkasti sytyn kohdalleen ja vika/vaiva vain jatkui.Seuraavaksi vaihdoi jakajan kannen ja uudet tulpanjohdot,mutta sekään ei auttanut.

Sitten oli seuraavana vuorossa juuri tuo puola ja sen kun vaihto,niin ongelmat olivat historiaa,no ihan paikallaan oli kyllä muutkin vaihtaa,kun tulpan johdoissakin oli jo havaittavissa poikkeamia johtimissa,eli ei mennyt sekään hukkaan.

 

Toivottavasti vika paikallistuu siihen puolaan sullakin ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Uteliaisuuttani kyselisin,että joko tuo tukehtumisen syy/vaiva on selvinnyt?

 

Oliko jakaja?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eilen cruisingeissa ilmeistyi itsellekin tätä kyseistä ongelmaa. Lähtee hyvin käyntiin ja käy hyvin tyhjäkäyntiä, mutta lapun laittaessa pohjaan alkaa tukehtumaan/pätkimään. Aikaisemmin tehnyt hyvin harvoin, mutta eilen alkoi olla jatkuvaa. Eli kiinnostaisi tietää saiko Tontsa asian kuntoon puolan vaihtamalla?

 

e.

Kävin vähän testailemassa ja välillä tukehtuu myös pienemmilläkin kierroksilla kiihdyttäessä.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Puola vaihdettu ja oireet pahenee :D Vaihdon jälkeen lähti aivan helvetin huonosti käymään ja kun lopulta lähti niin tyhjäkäynti oli kadonnut ja kaasua painamalla alkoi kunnon "ampuminen". Kaasarista oli irronnut (luultavasti ilmanputsarin irroituksen yhteydessä) jokin letku. Sen laittamalla takaisin tilanne parani hieman, mutta tyhjäkäynti edelleen kateissa ja ampuu vieläkin niin perkeleesti.

 

Kyllä näissä hommissa vaan täytyy taas työntää sormi syvemmälle perseeseen ja harkita kaljakaupassa käyntiä.

Link to comment
Share on other sites

Kun kaasarit on nyt putsattu ja imusarjan tiivisteet vaihdettu niin puhdistakaa virranjakaja kunnolla, rasvatkaa tarpeelliset paikat, vaihtakaa kärjet ja kondensaattori.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...