Jump to content

13" vanteet alle


HooKoo

Recommended Posts

Morjesta

 

Varmaankin joku osaa vastata, että mahtuuko 13" vanteen alle ilman että joutuu isontamaan takapyörien pesiä??

Autoon tulee Suzukin 1.3 moottori ja vatii luonnolisesti levyjarrut eteen. Tuoko levyjarrujen asentaminen jo luonnollisesti pyöriä ulommaksi että joutuu laittamaan leveät levikkeet?? Ajatus olisi että auton tulisi mahdollisimman vähän ulospäin levittävät vanteet ja säilyisi mahdollisimman vakiona ulkoa. Tuossa suuntia mitä olis mielessä.

 

http://www.cardomain.com/ride/2155963/1 ... #2155963_6

 

Säälittää leikellä takakaaria isommaksi kun on säilyneet siistinä ja ruosteettomana tänne asti...

Link to comment
Share on other sites

Takapäätä ei joudu suurentamaan ellet sitten halua madaltaa paljon, etupäässä joutuu kaaria suurentamaan että pyörät mahtuvat kääntymään ja kyllä 13" pyörä vaatii ainakin jonkunlaiset levikkeet ja levyt tuovat pyöriä ulospäin.

Vanteen mitat vaikuttavat paljolti siihen minkälaiset levikkeet joutuu laittamaan.

Link to comment
Share on other sites

Levikkeet sitten tarttee laittaa ja etupäästä leikellä lokarin aukkoja. Matalaksi ei saa ilman takapään aukkojen suurentamista. Pienelläkin madalluksella takapään jousitusta pitää jämäköittää paljon vakiokaarilla, ettei rengas ota kiinni.

 

Mulla on tommoinen traktori 165/55/13 renkailla pehmeillä "uudenmallin" vakiojousilla. Pelkästään kuskinkin kanssa takapyörät raapii kaariin joka reissulla kiinni.

post-20-13848035764293_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Pitää hitsata orkkis maskin vanhat ruuvinreijät umpeen, niistä muutama ulompi jää muuten näkyviin. Lisäksi tuossa kuvassa ei ole "viiksiä" vielä paikoillaan, niitä pitää vähän lyhentää sportpack levikkeitten kanssa. Niin ja itse maskille joutuu tekeen lisäkiinnikkeitä, alasivuista sitä ei saa kiinni kun niissä kohdin on raitisilmanotot. Mistä tulee vielä semmoinen juttu että siitä kuskinpuolen raitisilmasuuttimesta ei hirveästi enää ilmaa tule, ellei reijitä maskin taustapeltiä siitä kohtaa. Hanttarin puolella ilmanotto on niin iso, että se ei hirveästi tuntunut häiriintyvän.

Link to comment
Share on other sites

Mulla mahtu noi viiksen jatkeet juuri ja juuri paikoilleen ilman niiden lyhennystä. Siis sportspackien kanssa. Ite porasin vaan reijät sormiruuveille millä toi mun maski on kiinni. Saa tarvittaessa nopeesti pois. ja pienillä korotustapeilla sai vähän lisää tilaa konehuoneeseen, kun tuli toi välijäähy ja imanotto filtteri eteen.

Mutta kuten mika mainitsikin, niin hiukan näkyy vanhan maskin reijät ton alta, eli kun olis aiemmin tajunnu ni olis pitäny hitsata ne umpeen.

 

Tossa näkynee noi reijät ja maskin kiinnitys. (ja konepellin huono istuvuus...)

EJP_0354_zps80e95ecb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...