Jump to content

nopeusmittari


simonits

Recommended Posts

Tehtaan ralli S:issä oli tripit nopeusmittareissa. Jotkut kyllä tekivät niitä Suomessa itsekin, käyttämällä jonkun toisen auton koneistoa. En muista minkä.

Noista punaisista merkeistä päättelen että itse tehty, mutta voin olla väärässäkin.

Tehdas S:ien alkup. irtomittareita todella vähän liikkeellä.

Link to comment
Share on other sites

tuota juuri haluaisin tietää että onko mittari alkuperäinen tehtaan malli vai jonkun tekemä punaiset viivat eivät ole maalattu ne ovat vähän kohollaan ja ovat karkea pintaiset ja todella laadukkaasti istuvat tuohon tauluun.mutta miksi tuollaiset viivat ovat taulussa kait niillä on joku tarkoitus,kertokaahan joku joka on perehtynyt tehdas kilpureihin

Link to comment
Share on other sites

tuossa on vertailukohde alkuperäisen 1071s mittari joka on varmasti alkuperäinen kun on tiedossa mistä autosta on ruuvattu irti 80-luvulla.tuossa toisessa mittarissa on ainakin ollut lähtökohtana samallainen mittari mutta onko alkujaan ollut tehdas kilpurissa?joten onko suomessa ruuvattu vai tehtaan pajalla kummassakin tapauksessa on yhdistelty kolmea mittaria keskenään ja lähtökohtana on ollut aina samamittari malli

post-307-13848035646174_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Luulen et ne on siinä vaan parantamassa luettavuutta. Muistaakseni tuossa leikissä saattaa olla vähän tärinöitä havaittavissa ajoittain..

Mut pelkkä arvaus.

Link to comment
Share on other sites

taitaa olla jonkun urheilumallin koneisto tossa ja taitaa olla keski levy ylösalasi kun noi tripin välit peittää matkiksen numerot .varmaan haluttu keskilevyssä oleva neulan toppari kohalleen kun on alunperin numerot alkanut klo 2 ???

Link to comment
Share on other sites

Edesmennyt Hannu Lindstedt olisi antanut tähän täydellisen varman vastauksen.

Mobiliassa on kuitenkin varmuudella aito, entisöimätön tehtaan S:ssä, joten sen mittariin vertaamalla voi jotain selvitä.

Link to comment
Share on other sites

taitaa olla jonkun urheilumallin koneisto tossa ja taitaa olla keski levy ylösalasi kun noi tripin välit peittää matkiksen numerot .varmaan haluttu keskilevyssä oleva neulan toppari kohalleen kun on alunperin numerot alkanut klo 2 ???

jos keslilevy on väärin päin niin vika on minun kun purkasin mittarin ja tutkin sitä täytyy kääntää levy jos on väärin päin.pepe65 tarkka havainto levy oli väärin päin käänsin levyn oikein päin niin alkoi numerot osuu kohallee ja yksi numero tuli lisää näkyviin :)

Link to comment
Share on other sites

Aaltosella oli varmuudella joku vuosi käytössä Ässän mittari kasipätkän neulalla. Eli sellaisella Perspex neulalla, josta kärki maalattu punaiseksi.

Link to comment
Share on other sites

AJB tunnetaan lähinnä Mäkisen Jyskälän voitto autona. Tosin Aaltonen ja Hopkirkin on sillä kilpailleet.

Missään tuotantomallissahan ei ollut tuollaista valkokärkiseksi maalattua neulaa.

Link to comment
Share on other sites

Ne tehtaan kilpurit mitä olen nähnyt, niin kaikkien mittareissa on ollut tuo leveä muovineula, mikä vanhoissa kasipuolikkaissakin ja musta kehys.

Simonitsi voi kuitenkin olla tyytyväinen löytöönsä. Varmasti ainutlaatuinen ja harvinainen yksilö joka tapauksessa (harvinaisempi kuin ne "tehtaan kilpuri mittarit") ;)

Link to comment
Share on other sites

Miksi muka pitäisi???

Ei missään tapauksessa. Eihän se siitä "aitoa" mittaria tekisi.

Nythän se voi olla jonkun paikallisen suomicooperi kuskin/virittäjän ainutlaatuinen kappale autourheiluhistoriaa :)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...