Jump to content

O: Rattilukollinen virtalukko / virtalukon pohja


Nikamat

Recommended Posts

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Virtalukkojen keskinäinen sopivuus on aika vaikea. Jopa 68-70 mallisissa on kahdenlaisia lukkoja. Oikeankätinen ja vasenkätinen. Sijaitsevat ihan alhaalla. Kummassakin on erilaiset sähköpohjat. 71-mallisessa on lukko paljon ylempänä rattiputken suojuksien sisällä. Ohjausaksilan lukitusura on niissä sitten jo eripaikassa, tietysti. Näitäkin lukkoja on kahtakin sorttia ja pohjat tietysti keskenään vaihtokelvottomia.

78- mallin jälkeen tilanne vain menee monimutkaisemmaksi. Lukkoa on periaatteessa vain yhtä mallia, mutta pohjia sitten jo ainakin neljää - viittä eri tyyppiä. Sen verran itse lukossa on eroja, ettei pohjat ole vaihtokelpoisia keskenään. Eli tiivistettynä - 77 tai nuoremman pohjakaan ei sovi Mk 2 malliin.

Mk2:ssa käytetyt pohjamallit ovat jo olleet kauan harvinaisuuksia. Varhaisempi malli oikeankätiseen lukkoon on numerolla 27H6237 ja jota kaytettiin myös MG Midgetissä ja jota satunnaisesti saattaa olla jenkeissä ebay:ssa myynnissä. Virtalukonpohja on kiinni renkaalla ja usealla pienellä ruuvilla, muistaakseni.

Myöhempi MK2 malli on ns. Neimannin lukko vasemalla, jossa yleensä oli Boschin valmistama pohja varaosanumerolla 37H4568 jota saattaa olla monissa muissakin eurooppalaisissa autoissa. Ko. pohja on kiinnitetty kahdella ruuvilla .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...