Jump to content

Iskarit kolisee


claymad

Recommended Posts

Sellanen vika / ongelma on nyt tossa minissä että takapään iskarit kolisee tosi paljon aina kun ajaa kuoppaan, ja tuntuu vielä että kolina tulee molemmista puolista.

Eli eilen ku oltiin Idefixin kanssa ajelulla niin toi taas kuului tosi selkeesti kun ajettiin hiekkatien pätkää, sitten otettiin auto vähän ylös ja vivulla nostettiin

takatukivartta niin paikallistettiin vika taka iskariin. Eli aina kun takatukivartta nosti vähän rivakammin kuului iskarista klok ääni ja jännintä tossa oli että se kohta missä so kolahdus kuului niin muuttui sen mukaan mitä enemmän tota pyörää nosti.

Eli oliskohan ideoita mikä tossa on vialla, ei pitäisi vissiin kolista?

 

Iskarit on GAZ:n säädettävät http://www.minisport.com/mini-spare-par ... ITSTD.html

 

Yks juttu mikä tuli mieleen et olisikohan ne iskarit voinu hajota kun ne on vakiomittaiset ja tota on kuiteskin laskettu tota perää.

Idefix osaa varmaan vähän paremmin kuvata tota kolinaa :)

Link to comment
Share on other sites

Eipä tuo säätely auttanut kolinaan. Ja ääni oli kyllä iso, se kuulosti siltä että kuulatappi olisi hyppinyt kuopassaan.

 

Tosiaan riippumatta siitä oliko rengas ihan alhaalla (ja iskari pitkänä) tai ihan ylhäällä (eli iskari lyhyenä) niin aina noin puolentoista sentin nosto aiheutti kolahduksen.

Link to comment
Share on other sites

Mulla noi Sakujen betonitiet teki taannoin sen että ne lautaset oli kyllä siellä takalokareissa ok mutta ne reiät oli 3x normaaliin verrattuna eli melkeen tuli iskarin kumit jo läpi ja se ei selvinnyt muulla kuin irroittamalla iskarit.

Kannattaa kurkata se ensin apparin puolelta niin näkee senkin vian pois sitten.

Pitää kivaa kolinaa ja sitäkin ihmeteltiin isolla joukolla ennenkuin löyty.

Just la Viron tapaamisessa kuulin ihan saman tapahtuneen yhdelle Ministerille suomessa kanssa, eli ei pois suljettu ollenkaan.

Link to comment
Share on other sites

Kaikki osat takana on kyllä tuliterää, ja kaikki on tiukasti kiinni. Iskarin yläpää ei liiku eikä missään muuallakaan (esim tukivarressa) ole pienintäkään klappia. Selkeästi kolaus tulee iskarin putken sisältä - aivan kuin siellä olisi joku haittalevy irti ja se pääsee liikkumaan siellä. Ja nimenomaan niin että se kolahduskohta ei ole yksi fiksattu kohta, vaan se "valuu" alemmaksi jos antaa iskarin tulla täyteen pituuteen. Ja sitten kun nostaa akselia ylemmäksi, niin puolentoista sentin jälkeen tuntuu selvästi kun joku ottaa vastaan, mutta kuitenkin niin että liike jatkuu myös tämän jälkeen (eli se ei pysähdy siihen kun kolahduskohta tulee). Ja kun hiljaa liikuttaa niin kohdan juuri huomaa että jokin koskee johonkin, mutta nopeasti liikuttaessa se siis tuntuu enemmän ja ajaessa siitä tulee kunnon kolaus.

 

Ja vielä niin että se kolaus ei ole pieni naputus, vaan kuin joku paukaisisi kunnolla vasaralla auton pohjaan...

 

Outo on...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Tuli tänään irrotettua noi iskarit, ja eipä ne kovin järjissään ollu, eli iskarit tuntui jouselta, eli kun veti iskaria ulospäin niin se tuli sieltä ulos melko helposti

ja kun päästi iskarista niin se vetäytyi nopeesti takas, ihan kuin jousi. Eikä ollu iskunvaimennuksesta tietoakaan. Syynä tohon lienee se et olis pitäny alunperin hommata

noi lyhyemmät iskarit ku on tainnu lyödä noi vakio iskarit pohjaan aika hyvin kun eipä sitää vapaata liikkuma tilaa ollu senttiäkään.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...