Jump to content

kipinä hukassa 4.pytyltä?


jamboy

Recommended Posts

tuli outo vikan vastaan kesken ajokauden.

alkoi röpöttämään toi mini.

kone on 99h.

aloin selvittelemään ja huomasin että nelos pytylle ei tule kipinää tyhjäkäynnillä.

korkeilla kierroksilla tulee kipinä.??

tarkistin asiaa kipinän hukkumisesta ajoitus lampulla.

puristuspaine mittarilla mallia biltema mittasin puristuksia niin kaikissa tasainen 14-15??kylmällä koneella. hirvee luku?

ohjeessa kyllä oli että pitäis mitata lämpöisellä koneella, mutta voiko se vaikuttaa tulokseen jos kaikki pytyt on saman tasoisia.?

 

jakajan kansi, pyörija, konkka, käret, puola, ja johdot on uudet ja tulpatkin vaihdoin tänä kesänä.

tulpan johtoja on vaihdettu ristiin ja sama juttu.

tulppia vaihdettu ristiin ja sama juttu.

virranjakajan kannen metalli pinnat on puhtaat.

 

loppuu ymmärrys mikä sitä vaivaa, kun kerran yli 2000rpm kipinä tulee.

 

voisiko olla puola mallia biltema mennyt vituiks ja ei jaksaisi enää täysillä toimia mutta eikös sitten joka pytyssä pitäis olla kipinä vikaa?

 

ajoin kyllä 130kmh sillä vanhuksella oisko ottanut itteensä siitä

Link to comment
Share on other sites

Moi,

Sulla on mahdollisesti perus-ennakko pielessä, lisää ennakkoa. Vaihtoehtoisesti sulla pyörijä, jonka kärki on liian kapea, noita on useita malleja.

Vertaa vaikka Minisparesista kuvat GRA2101ja GRA2130. Sitten kun ostetaan Biltemasta vertailutaulukkotavaraa, niin mikään ei pelaa, ja halvalla.

 

Kun kierroksia on vähän, niin pyörijän kärki ei ole kannen nastan kohdalla, kun kierroksia tulee lisää, ennakko muuttuu, ja sitten osuu

nasta kohdalleen. Kokeile lisäämällä ennakkoa, jos vika poistuu, niin tuossa vika.

Vian voi myös poistaa muuttamalla kärkiväliä, jolloin virranjakajan kulma muttuu suhteessa pyörijään.

/Kimi

Link to comment
Share on other sites

Bilteman tuotteet kannattaa kiertää kaukaa, paitsi jos tärpätti yms on tarjouksessa ;)

Polkupyörän päälirenkaatkin kestää korkeintaan vuoden.

 

Eipä tuo Motonetinkään päälyrengas kestänyt kuin vuoden. Mutta Biltemassa on halvimmat pakoputkimutkat oli koko mikä tahansa 8)

 

Jamboy: Ei se puristuspaineen mittauksen luku mikään kauhea ollut mutta jos se olisi ollut puristussuhteen luku niin sitten olisi bensanakin tullut käyttää jotain muuta kuin pelkkää etanoli 98:a.

 

Noilla Kimin vinkeillä kun saat tarkisteltua niin eiköhän se kipinä ala löytymään.

;)

Link to comment
Share on other sites

Jeps,

Ja se piikki niinkuin katoaa aina 1-3 pyttyjen kohdalla ;)

 

Mittaa nyt se ennakko ja laita se kohdalleen, niin ton ryyppyttämisenkin voit unohtaa.

Sulla varmaan jakajassa alipaineletkut, ja kun vedät ryypyn päälle, syntyy alipainetta, ja ennakkoa tulee lisää alipainesäätimestä,

jolloin voit lukea uudestaan tuon mun edellisen viestin.

 

/Kimi

Link to comment
Share on other sites

Moi,

Perus-ennakko laitetaan yleensä ilman alipainesäädintä, mutta voi myös tehdä säätimen kanssa, ei se paljoa

muuta sitä 1500 kiekalla.

 

Jos taas säädät ennakkoa maksimitehoille ja korkeilla kierroksillsa, pitää mukana olla kaikki osat

jotka vaikuttavat ennakkoon, muuten sitä voi tulla liikaa kun alipainesäädin kytketään mukaan.

 

Vedä tussilla merkki virranjakajaan, niin tiedät palata takaisin alkuperäiseen ennakkoon.

 

Avaa ruuvi ja rohkeasti vaan +/-3mm haet hyvältä kuullostavaa tyhjäkäyntiä. Strobo on tietysti hyvä apuväline.

 

Nosta tyhjäkäynti säädön ajaksi johonkin 1500rpm. Koneen pitää olla kuuma, eikä ryyppyä saa käyttää.

Ennakko lisääntyy kun kierrät virranjakajaa myötäpäivään.

Lisää ennakkoa ja kuuntele kun kierrokset nousee, kun ei enää kiekat kasva, niin pyöräytä pikkusen taaksepäin

niin että kiekat laskee pikkusen. Nyt ennakon pitäisi olla jossain 4 ja 8:n välissä vakionokalla. (Virinokalla perus-ennakko voi olla jopa 15 astetta, jolloin jakajan liikettä pitää rajoittaa ettei mene yli 32:n).

 

Ohessa jonkun englantilaisen kirjoittama juttu aiheesta.

 

 

http://www.minimania.com/web/SCatagory/ ... ticleV.cfm

 

 

/Kimi

Link to comment
Share on other sites

Villi veikkaus että vika on niinkin yksinkertainen kuin liian pieni kärkiväli.

 

Kun britti ei ikinä ole osannut tehdä mitään 1000´s osa millilleen(tuumalleen) niin joku virranjakan akselin kulma saattaa olla hieman korkeammalla kuin muut kulmat, jolloin jollain pytyllä kärjet ei aukea/aukea riittävästi. Tai kulunut. Eikä sitten tietty kipinääkään tule, ainakaan kunnollista.

Kärkien kuluminen vaikuttaa myös ennakkoon. Ennakko on 0,30mm:llä aivan jotain muuta kuin 0,40mm:llä!!

Alipaine säädin ei vaikuta kovilla kierroksilla jakajan toimintaan.

Strobo on kyl aika tarpeellinen väline jos hyvän haluaa, korvakuulolakin saa vakiokoneen aika lähelle.

eli välykseksi 0,40mm tarkalleen ja kokeilemaan. Onneksi vika voi näissä pelissä olla ihan missä tahansa, tulla ja mennä miten sattuu ja korjaantua itsestään ;)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...