Guest Asseri Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2007 mitä sanoo laki taikka ajettavuus jos laittais taakse isommat ja leveemmät gummit kun edessä? eteen 10x5 ja taakse 13x7 tai jotain sinnepäin. kävi mielessä semi-dragsterlookki 8-) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Niko_T Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 13. Elokuuta, 2007 Toivottavasti meni jo pois mielestä moinen ajatus Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikaJ Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2007 Pitäisi kelvata, mutta kamalalta se näyttää... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 14. Elokuuta, 2007 makuasia sanoi piski kun pers***ä nuoli... laita ne isot pallot eteen ja piene taakse niin näyttäis kun se sun dragsteris keulis. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Guest Asseri Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2007 tosi tuomitsevia kommentteja. tosin voi teijän jutuissa olla perääkin kiitos minorv8 fiksusta kommentista! Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minizz Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2007 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
jiikoo Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 15. Elokuuta, 2007 mitä sanoo laki taikka ajettavuus jos laittais taakse isommat ja leveemmät gummit kun edessä? eteen 10x5 ja taakse 13x7 tai jotain sinnepäin. kävi mielessä semi-dragsterlookki 8-)Jos ajettavuus on mielessä, niin kannattaisi samalla siirtää vetokin niille isommille renkaille. Ehkä moottorin siirto/lisäys taakse? Tosin Suomessa menis vain näyttelyautoksi. Jos ulkonäkö on pääasia, niin kaikki mahdollista, koska kyse makuasioista. Saahan sitä laittaa vaikka traktorin renkaat alle, kunhan ei sitten lähden kadulle ihmisiä pelottelemaan... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Nik0 Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2007 Joskus muistan jossain kirjassa nähneeni saksalaisia minejä, jotka oli eripari renkailla. Mutta niissä oli 6x12 edessä ja 10x13 takana. Tuuman ero voi vielä mennä jos haetaan hotrod lookkia. On tässäkin tuuman ero vanteissa. prosenttuaalisesti on vaan aika paljon huomaamattomampi ero kun minissä. Missään nimessä en ite laittaisi tuollaista yhdistelmää miniin. Paremman dragster lookin saat kun laitat wheelie barin ja jarruvarjon taakse. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
jiikoo Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2007 Joskus muistan jossain kirjassa nähneeni saksalaisia minejä, jotka oli eripari renkailla.Mutta niissä oli 6x12 edessä ja 10x13 takana. Tuuman ero voi vielä mennä jos haetaan hotrod lookkia. On tässäkin tuuman ero vanteissa. prosenttuaalisesti on vaan aika paljon huomaamattomampi ero kun minissä. Missään nimessä en ite laittaisi tuollaista yhdistelmää miniin. Paremman dragster lookin saat kun laitat wheelie barin ja jarruvarjon taakse. Tulee mieleen vielä yksi mahdollinen perusteltu syy laittaa eteen pienemmät (=kevyemmät) vanteet. Suorituskyvyn parantaminen (kiihtyvyys). Esim. autoslalomia varten. Olen kyseisissä kisoissa nähnyt monenkin käyttävän eriparivanteita. Tosin niinpäin, että takavetoisessa on pienet vanteet takana. Etuvetoisessa homma menisi siis loogisesti toisinpäin. Tosin, radalla kaiketi paras tulos suorituskyvyn kannalta tulee, jos vaihtaa Miniin myös ne takarenkaat. Autoslalomissa/kiihdytyskisoissa voi kuskista riippuen olla paras tulos saavutettavissa hyvinkin erilaisilla rengastuksilla. Näinpä en tätä dragster lookkia tyrmää, koska kevyemmillä renkailla moottori "näkee" auton kevyempänä ja jousittamaton massa on pienempi, jolloin renkaat voivat paremmin seurata tien pintaa. Mutkatietä kannattaa varmaan pikkuisen aluksi harjoitella, että selviää, miten auto käyttäytyy luistoon lähtiessään. Toki sama tilanne aina, kun renkaat muuttuu paljon erilaisiksi. Lisäksi, jo useaan kertaan monissa paikoissa linkitetyssä videossa, jossa Mini ajaa melkoista kiemuraa radalla (ei tavallista slalomia vaan näytös-slalomia), on Minissä edessä isommat renkaat. Ja painopistekin on tuotu hyvin eteen, koska loppujarrutuksessa perä nousee ilmaan. Eli eriparirenkailla on mahdollista saavuttaa etua näinkin päin. Edit: Edellä mainittu video löytyy . Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Elokuuta, 2007 Mistään en mitään tiedä, mutta se on ainakin varmaa että ajo-ominaisuudet kärsii v:sti jos takana leveämmät/painavammat vanteet/renkaat. Minin ketteryys ainakin katoaa melko tyystin ko. ratkaisulla. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Nik0 Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2007 ]Tulee mieleen vielä yksi mahdollinen perusteltu syy laittaa eteen pienemmät (=kevyemmät) vanteet. Suorituskyvyn parantaminen (kiihtyvyys). Esim. autoslalomia varten. Olen kyseisissä kisoissa nähnyt monenkin käyttävän eriparivanteita. Tosin niinpäin, että takavetoisessa on pienet vanteet takana. Etuvetoisessa homma menisi siis loogisesti toisinpäin. Tosin, radalla kaiketi paras tulos suorituskyvyn kannalta tulee, jos vaihtaa Miniin myös ne takarenkaat. Autoslalomissa/kiihdytyskisoissa voi kuskista riippuen olla paras tulos saavutettavissa hyvinkin erilaisilla rengastuksilla. En nää kyllä mitään perusteltua syytä jättää niitä painavia renkaita taaksekkaan. Toisaalta se paino ei voi olla vanteissa kaikki kaikessa tärkeintä on löytää rengas vanne yhdistelmä millä auto toimii. Ja jos autoslalomissa pärjääminen onnistuu parhaiten auto pieleen säätämällä niin ei tarvitse varmaan sitä koskaan kokeillakkaan. Luulin että se olisi ajo-ominaisuuksista kiinni. Tuossa videon minissä taitaa olla sliksit tai R renkaat edessä näyttäisi hätäisesti olevan sen verran isot ettei taakse edes helpolla mahtuisi. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
jiikoo Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Elokuuta, 2007 En nää kyllä mitään perusteltua syytä jättää niitä painavia renkaita taaksekkaan. Toisaalta se paino ei voi olla vanteissa kaikki kaikessa tärkeintä on löytää rengas vanne yhdistelmä millä auto toimii. Ja jos autoslalomissa pärjääminen onnistuu parhaiten auto pieleen säätämällä niin ei tarvitse varmaan sitä koskaan kokeillakkaan. Luulin että se olisi ajo-ominaisuuksista kiinni. Tuossa videon minissä taitaa olla sliksit tai R renkaat edessä näyttäisi hätäisesti olevan sen verran isot ettei taakse edes helpolla mahtuisi. Joo, perusteluita on, mutta kaikissa on enemmän miinuksia. Jos haluaa mahdollisimman halvalla kiihtyvyyttä lisää, niin kai se on aavistuksen edullisempaa ostaa 2 rengasta ja vannetta kuin 4. Säästynyt raha sitten muihin virityksiin. Toki menettää mutka-ajo -ominaisuudet, jolloin lienee kuljetettava auto trailerilla aina suoran päähän :o Tärkeintä tällaisissa virityksissä on muistaa, ettei niiden tekemisen jälkeen saavutetuista mahdollisesti huonoista/hyvistä ajo-ominaisuuksista missään tapauksessa anna ansioita Sir Issigonikselle, Moultonille ja kumppaneille... Tuolla uus-MINIstä tehty dragster-look-alike, jossa edessä on leveämmät renkaat ja jotenkin näyttää pienemmiltä nuo vanteet halkaisijaltaan kuin takana. Jos tuollaista ulkonäköä haetaan. Tai jos ollaan tekemässä etuvetoista dragsteria, niin samanlaisten renkaiden laittaminen taakse kuin eteen olisi hieman turhaa ellei rakenna autoa samalla nelivetoiseksi. Mutka-ajon ominaisuudethan ei noissa autoissa merkitse. Tosin, tuokaan ei ole läheskään 100%:sti enää MINI noin perusteellisesti muutettuna. "MINIn näköinen dragsteri" ois mun luonnehdinta tuollaisesta pelistä. Jos tehot puuttuis ja pelkkä ulkonäkö dragsterista, niin oltais lähempänä MINIä. Luonnehdinta olisi "dragsterin näköinen MINI" ;D , mikä on selkeästi lähempänä originaalia. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään