Jump to content

Katsastus?!?!


soppa

Recommended Posts

Apua!! Voi jummi... nyt tuli lisää ongelmia.. Eli mitä kaikkea pitää olla tuollaisessa -69 vuoden autossa? Pitääkö olla pissapoika? Pitääkö olla töötti? Pitääkö olla hätävilkut?

 

Töötti riittää varmaan painonappina vai miten? Rattiin ei ainakaan saa...

 

Missä pissapojan käyttö on? onko se viiksessä vai missä?

Link to comment
Share on other sites

Pitääkö olla pissapoika?  

mun mielestä pitää..tai ainakin omaani -66 laitoin.

 

Pitääkö olla hätävilkut?

ei

 

Töötti riittää varmaan painonappina vai miten? Rattiin ei ainakaan saa...

kyllä

 

Missä pissapojan käyttö on? onko se viiksessä vai missä?

 

omaani laitoin ihan painonapilla..

Link to comment
Share on other sites

Jos sulla on oma vilkunviiksi, niin töötti pitäisi löytyä muistaakseni 69:ssä vilkunviiksen "nuppia" painamalla sisäänpäin.

Hätävilkuista ei tuohon aikaan Mineissä tiedetty vielä mitään.

Pissapoika pitää olla jonkinlainen mistä vettä tulee. Alkuperäinen käsipumppu on aika vaatimaton, mutta riittävä.

Link to comment
Share on other sites

Jos sulla on oma johtosarja, niin pitäisi johdot löytyä.

 

Tuon kun tietäisikin, niin olisi ollut kaikki helpompaa ;D Meinaan vaan, että jos jostain lähtee joku väriyhdistelmä niin ei se tossa mun autossa tarkoita, että se sama väriyhdistelmä päättyy johonkin järkevään.... ::) Oli sen verran tekemistä, että noi yleensäkin alkoi pelittää.

Link to comment
Share on other sites

On olemassa sellainen dokumentti, jonka nimi on kytkentäkaavio! Siinä on väreittäin kerrottu mikä johdin mihinkäkin kuuluu. Jos niitä johtoja alkaa ihan "mutu" tuntumalta vetelemään minne sattuu ylettymään ja kokeilemaan mihin virta sattuu tulemaan, niin ei siitä kyllä hyvä seuraa muutenkaan.

 

Jos auton rakenteluun uhraa tuhansia euroja, niin johtosarjassa säästäminen on kyllä typerää.

Uusi johtosarja maksaa 200-300 eur tai jos on tekijämies niin tekee kytkentäkaavion ja omien mahdollisten muutoskytkentöjen mukaan kunnon johdosta ja liittimistä uuden sarjan selkeästi erotelluin värein. Näin säästyy jatkossakin monelta ongelmalta ja palovaaralta.

Link to comment
Share on other sites

On olemassa sellainen dokumentti, jonka nimi on kytkentäkaavio! Siinä on väreittäin kerrottu mikä johdin mihinkäkin kuuluu. Jos niitä johtoja alkaa ihan "mutu" tuntumalta vetelemään minne sattuu ylettymään ja kokeilemaan mihin virta sattuu tulemaan, niin ei siitä kyllä hyvä seuraa muutenkaan.

 

Jos auton rakenteluun uhraa tuhansia euroja, niin johtosarjassa säästäminen on kyllä typerää.

Uusi johtosarja maksaa 200-300 eur tai jos on tekijämies niin tekee kytkentäkaavion ja omien mahdollisten muutoskytkentöjen mukaan kunnon johdosta ja liittimistä uuden sarjan selkeästi erotelluin värein. Näin säästyy jatkossakin monelta ongelmalta ja palovaaralta.

 

Katos vaan niin taitaa olla... ja se on suurinpiirtein kulutettu puhki!! Tiedän kuitenkin jotain sähköistä mutta ei ihmeisiinkään pysty jos toisesta päästä lähtee esim. keltainen/ruskea ja sellaista ei välttämättä toisesta päästä löydy missä sen pitäisi olla... Siinä joutuu katos sit purkaa kaikki ja katsoa ne läpi! Uuden olisin ostanut jos sellaisen vain suinkin olisi Suomesta saanut!

 

Mielestäni homma on mennyt hyvin jos tällainen amatööri kuiteski purkaa koko johtosarjan miinus vilkkuviiksi ja saa kaiken toimimaan paitsi, että kysyy vaan että mistä muutama on saanut ohjauksensa?! vai mitä? No alkaa oleen myöhä ja väsyttää :-? ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...