Jump to content

Takakallistuksen vakaimia...


scooper

Recommended Posts

...siis haluaako kukaan osallistua kimppatilaukseen? Toimitusaika X aikaa, hinta tarkalleen jäsentymättä, joka vielä muuttuu viiden osallistujan määrällä, mutta odottaisin laadun kuitenkin olevan hyvää. Vallilan Takomossa kävin ja sanoi päätyvän korkeintaan 150: oon (yläraja on siis pitävä) tuolla MINIn varsin yksinkertaisen muotoisella tangolla (muoto vaikuttaa hintaan merkittävästi). Materiaali vahvuuksina ovat heillä stantardeja ainakin 20,22 ja 24mm:n paksuudet. Itse meinasin tuota 20mm:n tankoa. Mitä olette mieltä valinnasta? Ei liian paksua ettei MINI muutu liian "tail happy:ksi". Tuon tangon lisäksi täytyy vielä sitten hankkia sopivat puslat paksummalle tangolle, mutta eivät ne voi maksaa kuin noin 20/henkilö :-/ (<-tuokin tosin täytyy varmentaa).

 

MINIn käyttäytymisen pitäisi siis oletettavasti muuttua "parempaan" balanssiin ellei jopa balanssiin :P. Se onko tulos kaikkien mielestä parempi onkin makuseikka. Mutta kuitenkin vähentynyt puskeminen tiukassa/keskinopeassa mutkassa on se mitä minä haen. Autoslalomissa voisi käyttä vieläkin järeämpiä tankoja aivan hyvin, mutta normi tiellä ja nopeissa mutkissa tulisi perästä ehkä liian herkkä irtoamaan. (kuultua, että autoslalomissa jotkut ottavat vieläpä etuvakaajan kokonaan pois).

Eli ajettavuus uudella vakaajalla joissakin tilanteissa ei välttämättä ole helpompi, mutta nopeampi. Kunhan viritys on sopiva. Autotehtaathan virittävät mieluummin aliohjaavaksi kuin yliohjaavaksi turvallisuussyistä... siis ettei amatöörit spinnaile niin helposti.  

 

Tämä aihe siis alustavasti jo nyt pöydällä, jotta halukkaat saavat miettiä asiaa. Tavoite olisi kuitenkin saada uudet palikat alle about kun kesärengaskelit alkavat. Nou hätä vielä. Oisko tämä muuten taas asennuspartyn paikka ;)

Link to comment
Share on other sites

Jatkan sen verran vielä, että eihän tuo kimppaostos rahallisesti tietenkään paljoakaan säästä... mutta tuon vakaajan tekoon tarvitaan alkuperäinen ensin malliksi. Eli siis vaivan siinä säästää kun ei jokaisen halukkaan erikseen tarvitse sitä vakaajaa irroittaa ja käydä viemässä pajalle. Ja ymmärrän myös, jos haluaa kuulla muilta ensin (toivon mukaan hyvät) kokemukset ja sitten vasta päättää.

 

Tod.näk. scooper vaihtaa sitten ainakin vaikkei muita tulisikaan mukaan... tosin saattaa käydä myös niin, että laiskistun kun ei kukaan patistamassa ja se jää sitten sikseen :-[

 

P.S.Kesäkausi lähestyy yllättävän nopeasti

 

Ja tietysti, jos joku olisi jo sattumoisin laittanut MINIinsä paksumpaa rautaa, niin kuulisin mielelläni kokemuksia foorumilla :P Lontoon kieliset jutut on toki jo luettu.

Link to comment
Share on other sites

Ja ymmärrän myös, jos haluaa kuulla muilta ensin (toivon mukaan hyvät) kokemukset ja sitten vasta päättää.[/url]

 

Onhan se kieltämättä vähän noin... Minkälaisia kokemuksia "lonun" kielisillä on modifikaatiosta noin yleisesti ollut?

Link to comment
Share on other sites

Niin joo... Olikos se niin, et Cooperissa oli erilaiset vakaajat kuin MCS:ssa? Eli ainakin mun pitais ottaa omista malli, jos vaihtoa meinaan.

 

n.

No jospa varmistetaan asia joskus (viimeistään Nääsvillessä) ottamalla ikäänkuin "silmä käteen" ;)

 

Ja kiitoksia, että kaivoit puolestani linkin mini2:sta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...