Jump to content

Takuuhuollot


Mini4ever

Recommended Posts

Mitä mieltä Autokeskus Oy Konalan MINI-merkkihuollosta muut ovat?

 

Mielestäni huonointa palvelua mitä olen autokorjaamoilta saanut koskaan!

 

Taustat: Vaihto MCS 03 => 07 Clubman MCS

 

03 MCS virheetön => 07 sähkövika (luistonesto kytkeytyy itsestään pois päältä yms.), kytkin (narina,chewbacca-/shiphorn -ääni), kylmänä traktori

 

Itkua/kitinää: Auto ollut "takuuhuollossa" 26.2. lähtien - odottaa osia... (Ilmeisesti vain sähkövikaa (kellojousen optinen tunnistin) koskien, muusta ei tietoa koska ei vastata viesteihin.)

 

Palaute: Asiasta vastaava huollon työnjohtaja ei vastaa sähköpostiviesteihin taikka kerro arviota aikataulusta. Ainoa (niukka) informaatio myyjän kautta.

 

Aikaisempaa MINI:ä takuuhuollettaessa jo vietäessä arvio kuinka kauan kestää. Jos kesti, niin ilmoittivat saman tien. Vastattiin tiedusteluihin joko sähköpostilla taikka soittamalla. Ongelman selvittyä kerrottiin samantien mitä vaihdetaan/huolletaan ja miksi. Minin pohjoismaiden keskusvarastohan on Ruotsista, josta aikaisemmin tullut osat 1-(max) 2 päivässä (UPS,DHL).

 

Ilmeisesti auto saanut "valohoitoa" ainakin ensimmäisen viikon...

 

No ehkä sitten kevväämmällä?

Link to comment
Share on other sites

Nykyään aikas monessa merkissä tilanne on se että osia ei ole saatavilla,pitävät mahdollisimman  pieniä varastoja.Tulee jostain kaukaa ja tuntuu kestävän... Näin ainakin meidän merkeissä (ei Minejä). Tein töissä yhden Honda CRV:n nokkakolarin ja odottelen kuumeisesti yhtä etuiskaria tulevaksi Japanista saakka.Tehtaalta kyseltiin ekaksi miksi vaihdamme iskarin-vastattiin että se on vääntynyt-lupasivat lähettää uuden.Aikataulu huhtikuun puoliväli aikaisintaan.  ;D Onneksi "asiakas" jätti auton myytäväksi liikkeeseen missä toimin.Eikä näin ollen kärsi tilanteesta.Mutta tosiaan kuvastaa nykyistä tilannetta varaosien suhteen.Ei ole eka kerta kun törmään asiaan. Ja merkkiliikkeessä kun olen töissä niin ei nuo korjaamotkaan rikastu kun autot seisoo viikkotolkulla,vievät pahimmissa tapauksissa tilaa sisältä jne.Näissä ei kukaan siis voita.  :(

Pyydä hyvitystä odottamisesta,sijaisautoa,halpaa huoltoa yms..Aina kannattaa valittaa! Voisi edes jotain muuttua.

Link to comment
Share on other sites

Ymmärrän kyllä että osia joutuu joskus odottamaan, mutta suurin ongelma tässä tapauksessa on mielestäni asiakaspalvelun puute. Olen useita kertoja tiedustellut ystävällisesti alustavaa aikatauluja ja toimenpiteitä. Ainut tieto mitä olen saanut lypsettyä, on ollut tuo optisen tunnistimen vaihto. Senkin sain myyjän kautta.

 

Kytkimen narinaan ei ole kommentoitu mitään, vaikka minillä on aiheesta TSB:kin TSB # SI M21 04 08 syyskuulta 2008. Myöskin kylmäkäynti ongelmat ovat laajasti tiedossa tyyppivikana TSB # SI M11 02 07 ja se johtuu jakopäänketjun venymisestä/kiristimistä (PuMa nro 10686850-12 ja osanro 11317598956).

 

Ei näin Autokeskus Oy Konala!

Link to comment
Share on other sites

Auto vielä Autokeskus Oy Konala MINI-merkkihuollossa. Huomenna tulee täydet kaksi viikkoa täyteen. Sutimisenesto/ajonvakautus -järjestelmän vikaa yritetty sentään korjata, mutta ei ole saatu kuntoon - odottaa osia.

 

Kytkimelle ei ole tehty mitään, kun ei kuulemma ole kuultu narinaa. Eli sama vika/ominaisuus kuin esimerkiksi tässä topicissa: http://www.northamericanmotoring.com/fo ... shift.html Tuolla sentään on asialle tehtykin jotakin.

 

Ja turha kai mainitakkaan että jakoketjulle tahi sen kiristimille ei ole tapahtunut - eikä varmaan tapahtune mitään...

 

Kuinkas se olikaan Suomessa korjauskustannukset takuun loppumisen jälkeen, jos viasta on ilmoitettu takuu-aikana, mutta vikaa ei ole pystytty tahi haluttu korjata sen aikana?

Link to comment
Share on other sites

Halu varmaan on kyllä korjata koska korjaamolle se tietää tuloja..  ;D Kyllä "takuu" korjauksia tehdään takuun loppumisen jälkeenkin kunhan vaan on saattanut prosessin käyntiin ennen takuun loppumista. Jos takuu on loppunut niin sitten sovelletaan ja neuvotellaan asioista.Kyllä kilpailu alkaa oleen markkinoilla nyt sen verran kovaa että ei ole monella korjaamolla varaa menettää yhtäkään asiakasta.  ;)  

 

Noista vioista monet ovat nykyään niin ihmeellisiä ettei niitä tahdo saada "päälle" kun tekee koeajoa..Asiakkaat taas eivät halua että autoilla ajetaan liikoja ettei bensaa kulu.. ;D Välillä loputonta touhua tuntuu olevan.Koneet tekevät autot-ihmiset korjaavat ne.No lopulta kaikki saadaan kuitenkin kuntoon,kunhan vaan malttia piisaa.Sitä taas nykyihmisellä ei taas ole.  ;D

Link to comment
Share on other sites

Lisäksi merkkiliikkeissä on valitettavasti töissä sellaisia ihmisiä joiden "ulosanti" on hieman puutteellista jolloin asiakkaalle jää kuva ettei haluta/osata palvella asiakasta.Luo väärän mielikuvan puolin ja toisin.  ;D Itse olen parhaani mukaan omassa työssäni kertonut ihan suoraan asiakkaalle mitä mieltä olen tuotteesta ja olen jopa saanut  tästä hyvää palautetta.Tiedä sitten mitä mieltä päättävät tahot on toiminnastani.  ;)

 

Korjaamot tosiaan elää korjaamisella joten korjaus "haluttomuus" on harvoin syynä ettei asiat etene...

Link to comment
Share on other sites

Kuten mainittua, olen aikaisemmin saanut myös merkkiliikkeessä mielestäni todella hyvää palvelua takuuhuolto-asioissa. Tämä on tosin tapahtunut siihen aikaan, kun tavan BMW-huollotkin vielä hoitivat Minin takuuhuoltoja.

 

Ja ehkä asiakaspalvelu alttiuteen vaikuttaa myös sijaintikin. Toista on varmaan palvella täällä sawon sydanmailla, kuin olla palvelematta tuolla "syrjässä" pääkaupunkiseudulla kuten Autokeskus Oy Konalan MINI-merkkihuollossa...

Link to comment
Share on other sites

Tänään sain auton takaisin takuukorjauksesta. Eikä kestänytkään kuin päivää vaille 3 viikkoa.

 

Hyvä Autokeskus Oy Konala!

 

Luistonestovika sentään korjattu, mutta kytkimelle ei sitten tehty mitään. Eikä jakoketjusta tai sen kiristimistä kannattane mainitakaan.

 

Väittivät kytkimen narinaa yrittäneensä paikantaa ihan tosissaan, mutta ei kuulemma narise. Ihme ja kumma - viisi minuuttia ajettuani - Chewbacca huuteli kytkimen/askin suunnalta.

 

Eli EN VOI lämpimästi suositella Autokeskus Oy Konalan MINI-merkkihuoltoa. Erityiskiitosta EI SAA myöskään nopeat ja tyhjentävät vastaukset antanut henkilökunta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

No johan nyt ...viimeksi viime vuonna käynyt laakkosen www-sivuilla. Minne on hävinnyt kaikki huolto- ja myynti pisteet ? Enää ei löydy kuin pääkaupunki seudulta valtuutettua huoltoa. Miten ne jotka on ostaneet lähiaikoina muualta minin, joissa on takuu päällä ... pitääkö ajaa satoja kilometrejä huoltoon ?

 

Jos näin on, niin seuraava auto on muu kuin mini ...  :'(

Link to comment
Share on other sites

Itsellä jo neljäs uusi Mini alla. Kolmessa ekassa ei ole ollut minkään valtakunnan murheita. Nykyisessä (-08 Cooper S) on pikkuvikoja riittänyt. Kaikkein kiusallisin vika on apukuskin etuoven sisältä kuuluva "räminä". Auto oli päivän verran Tampereen Autokeskuksessa korjattavana ja huolimatta tarkasta toimeksiannostani (kerroin seikkaperäisesti minkälaisesta viasta on kyse ja mm. sen, että ääni tulee oven sisästä) ei vikaa oltu saatu korjattua. Itse asiassa olivat tehneet oveen ainoastaan tiivisteen silikonikäsittelyn! Kukaan ei ollut vaivautunut ajamaan autolla metriäkään todetakseen onko ääni hävinnyt korjauksessa. "Korjauksen" jälkeen hain kiukuspäissäni huoltopäällikön kyytiin ja totesimme yhdessä, että ääni on varsin kiusallinen lähes 50 000 euron autossa... Reklamaationi tuloksena saan seuraavasta määräaikaishuollosta mukavan helpotuksen:)

 

Viime viikon perjantaina auto oli Herttoniemen Laakkosella em. syyn takia korjauksessa. Vikaa ei taaskaan saatu korjattua. Sen sijaan takavalon kosketushäiriötä korjatessaan huoltomies oli hajottanut takaluukun verhoilun melko perusteellisesti (asiasta ei kerrottu minulle autoa noutaessani). Odotan mielenkiinnolla, miten reklamaatiooni tällä kertaa vastataan...

 

Tällaiset takuukorjauksessa tapahtuvat laiminlyönnit ja huolimattomuudet kiukuttavat erityisesti sen takia, että kotikunnastani Lahdesta ei enää saa Minin takuukorjauspalveluita. Kun auton joutuu viemään Tampereelle tai Helsinkiin se on aina pitkä pätkä pois töistä ja aiheuttaa ylimääräisiä matka ym. kustannuksia.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Ja takuuhuollot jatkuvat:

 

Nyt vein Espoon Laakkoselle. Koitin saada takuukorjauksen teetätetyksi paikallisessa BMW-huollossa, mutta eipä tosiaankaan onnistu edes maahantuojalta kysyttäessä. Sijaisautoksi sain 1-sarjan (alitehoisen 116i  ;) )bemarin. Eli siis 250km suuntaansa ja kaksi kertaa edestakaisin. Polttoaineita ei korvata, vaikka mainitsin että kuluttajaviraston mukaan takuukorjauksesta ei saa aiheutua kuluja asiakkaalle.

 

Palvelu kaikkiaan ok. Soittivat Laakkoselta ja kysyivät sopivan ajankohdan. Soittivat vielä toistamiseen ennen huoltoa ja ilmoittivat vaihtavansa jakopäänketjun kiristimen ja mittaavansa toleranssin. Näin tekivätkin - toivottavasti auttaa.

 

Mutta tälle eivät tehneet mitään, kun eivät onnistuneet kuulemaan narinaa: http://www.youtube.com/watch?v=s78djHOde1c

 

Narahdus kuuluu noin joka toinen kerta tehtäessä moottorijarrutusta, vaikka kuinka koitta nätisti nostaa kytkimen. Ilmeisesti tämä sitten on kaksoismassa vauhtipyörän ominaisuus. Ja 2. ja 3. vaihteelle vaihdetttaessa askikin tuntuu "rapsakalta". Muilla vastaavia oireita gen. 2 ässissä?

 

Vein maanantaina ja eilen oli valmis. Nyt pitää sitten lähteä pommittamaan tänään keskiviikkona töiden jälkeen kohti Espoota ehtiäkseni ennen klo 18:00, kun kuulemma muuten joudun maksamaan sijaisautosta...

Link to comment
Share on other sites

Huhtikuussa alussa varasin Minilleni huoltoajan Konalan Autokeskuksesta, ja päivää edeltävänä iltana sain puhelisoiton huoltopäälliköltä. Hän kertoi, että eivät saa autoani huollettua sovittuna aikana, koska huolomiehiä on sairaana ja uusi aika varattiin hänen toivoeestaan viikon päähän.

 

Aamulla vein auton Konalaan ja kysyin koska auto olisi huollon jälkeen haettavissa. Sovittiin, että klo 14:00 auto on valmiina. Klo. 13:30 sain jälleen puhelinsoiton huoltopäälliköltä, autolle ei oltu vielä ehditty tehdä mitään. Hain auton pois saman tien ja avaimia antaessaan huollon esimies kyseli että koskas varataan seuraava huolto!!!

 

EI MUUTEN VARATTU...

 

Soitin saman tien Laakkoselle ja Espooseen löytikin huoltoaika heti seuraavaksi päiväksi. Vein auton aamulla ja klo. 14 sain viestin jossa kerrottiin autoni olevan valmiina haettavaksi. Hakiessani auton pois oli huolto tehty ja muutkin pikku asiat hoidettu sovitun mukaisesti.

Link to comment
Share on other sites

Auto lähtee tänään lavetilla Espoon Laakkoselle. Hain auton vasta eilen hieman ennen kuutta sieltä ja olivat ainakin näennäisesti tutkineet kytkimen/askin/vauhtipyörän ja heidän mukaansa kaikki oli kunnossa.

 

Olisipa hienoa olla huomenna kärpäsenä katossa, kun kyseinen lafka aukeaa ja meikäläisen auto tuodaan heti aamusta hinurilla pihaan...  :D

 

Täytyy nyt ottaa hieman jo huumorilla, tai muuten alkaa oikeasti ketuttaa.

Link to comment
Share on other sites

Auto tuotiin perjantaina kotipihaan. Vetoakseli oli pudonnut paikaltaan, eli se oli syynä "klonk"-ääneen! Tuon fiksaamisen lisäksi oli myös kytkin laitettu, joten narinat ovat ainakin näillä näkymin ohitse.

 

Pyynnöistäni huolimatta ei kompensaatioksi autoa oltu edes pesty. Eli ensimmäinen huolto odottaa reilun tonnin päästä...

 

No katsotaan jos reklamaationi maahantuojalle korvaisi edes matkakulut.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...