Jump to content

Kytkimen toimintaongelma.


ULS-

Recommended Posts

Siis ongelmana on peruutusvaihteen kytkeytymis ongelma , kylmänä pakin voi laittaa päälle miten vaan mutta kun kone lämpenee niin johan rusahtaa niin että heikompia hirvittää , olen vaihtanut kytkimen pääsylinterin ja ilmannut yms , laite vm80 1000cc ajettu noin 123000 km , vaihteet eteenpäin kytkeytyy hyvin eikä kytkin luista/täristä tms , välys kytkimen "toimiakselista" tarkistettu ok , olen jo hankkinut levyn yms vermeet valmiiksi jos vaihtaa täytyy !

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli vähän samanlaista ongelmaa että pakki ei mennyt päälle. Ongelmana oli ensiörattaan laakeri joka hirtti kiinni. Syynä tohon oli osittain ainakin ehkä hiukan liian järee kytkin ja kevyt vauhtipyörä ne sitten aiheutti sen laakerin lämpeemisen ja kiinni hirttämisen. Eli jos mikään ei auta niin kannattaa kattoo se laakeri. Saa kyl moottori paikallaan irti ku on sitä tullu muutamii kertoi harjoteltuu...

 

Kannattaa varmaan tosin eka tarkastaa et se kytkin vipu liikkuu kunnolla, mut jos muu ei auta ni toi kannattaa kattoa...

 

http://www.minispares.com/Articles.aspx?ty=ad&aid=348

tossa ainakin juttua tosta laakerin jumittamisesta

Link to comment
Share on other sites

Jeps , pitää varmaan katsoa "kannen" alle mitä löytyy , kytkin osat valmiina ja ulosvetäjäsarja yms , jostain foorumeilta lukaisin että on ollut havaittavissa asteittaista jumiutumista vauhtipyörään , ,

Minulla ei ole ollut kyllä muuta jumiutumista kuin vauhtipyörä kampaikseliin, ei kytkimen. Jos lokasuoja on ehjä olen kylmän rauhallisesti porannut 80mm reiän siihen josta on ollut helpompi hylsyllä ulosvetäjää kiertää ja jatkolla sitä hiukka kopistella.

 

Oletko muuten säätänyt kytkinvipuvarren välyksen? Seuraavasti(kuva):

post-421-13848035233941_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Entisöityihin autoihin ei porailla mitään ylimääräisiä reikiä ;)

Vieläpä turhan takia. Ulosvetäjän käytölle ei ole mitään ongelmaa ilman reikiäkään.

Tietysti riippuu siitä millaisen ulosvetäjän on itse värkännyt.

Tehdastekoinen ulosvetäjäkin sopii vaivatta

Link to comment
Share on other sites

Entisöityihin autoihin ei porailla mitään ylimääräisiä reikiä ;)

 

Näin arvelinkin...

Ite sen verran laiska nykyään väkästämään ja totta on, itse tehty vetäjä. Ehkä se poikkeaa tehdastekosista(mossea, ladaa ja miniä sekoteltu) ja eipä ole ollut noita entisöitöityjä, vain kilpureita(entisöityjäkään) :( . Syynä sama laiskuus :o . En ole toki muiden autoon reikiä ole tehnyt vain omiin, tai poistanut koko sisäloksun. ;)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...