Mininainen Posted March 4, 2012 Report Posted March 4, 2012 Heips, osaisiko joku heittää vinkkiä että missä voisi olla vika kun Mini Cooper Clubman 1,6d automaatti käy huonosti. Mitä kylmempi kone niin sen huonommin se käy. Saattaa ensin pörpötellä ihan normaalisti mutta sitten ruopaisee oikein matalalta ja meinaa sammua. On sammunutkin pari kertaa kun olen lähtenyt peruuttamaan. Ajaessa ei ole mitään ongelmaa mutta kun on paikalla kuten liikennevaloissa niin saa olla tosi tarkkana milloin painaa kaasua ettei sammu ja välillä kaasu reagoi viiveellä. Webasto onneksi hieman auttaa kylmiin aamuihin, mutta ei vie ongelmaa kokonaan pois. Vaikka ajan sillä kuinka pitkään (esim. Helsingistä Ouluun) niin sama ongelma tulee kun pysähtyy. Toisaalta joskus saattaa mennä pätkä niin ettei ole mitään ongelmaa. Vein sen Autokeskukseen muissa asioissa ja pyysin katsomaan että onko vika tyhjäkäynnissä, mutta ei kuulemma ole. Ja vaatisi nyt oikein kunnon tutkimista. Á 103e/h! Eikä aavistustakaan kuinka kauan vian selvitys vie. Saatikka se että mikä siinä voisi olla vikana. Joten voi tulla aika kallis paukku. Olisi kiva jos olisi jotain vinkkiä mitä käskeä ensimmäisenä tutkimaan. Terkuin Mininainen
jvuotila Posted March 6, 2012 Report Posted March 6, 2012 Täällä oli hiljattain samasta aiheesta kysely. Omalta kohdaltani tuo tyhjäkäynnin vaeltelu loppui aikanaan lähes kokonaan kun vetäsin gorilla teipillä sen imuilmanputken kiinni ilmansuodatinkoteloon. Eli tiivis liitos siihen. Se vakioliitin on ainakin itselläni sellainen ettei putki pysyny lainkaan kiinni. Eli se oli aina irti. Kokeile nyt tuo aluksi.
Turbo 69 Posted March 6, 2012 Report Posted March 6, 2012 Katso viesti tekniikka puolelta "R56 Diesel hyytyi",eli oli anturin piuha vika. Saattaa vaikka noin alkaa.
Mininainen Posted March 8, 2012 Author Report Posted March 8, 2012 Käytin sen siellä Autokeskuksella ja mitään vika-ilmoituksia siitä ei löytynyt, mutta joku ihmeen ahtopaineanturi (?) tms. näyttää kuulemma aivan perunoita, eli se pitää vaihtaa. Todennäköisesti vika on siinä. Kiitos kuitenkin parista vinkistä!
vesil Posted March 10, 2012 Report Posted March 10, 2012 Tuossa taas näkyy merkkiliikeen ongelmaratkaisu taito/asenne: Vain vikakoodin perusteella osataan ryhtyä hommiin. :-\ Toivottavasti ongelma ratkeaa sillä ahtopaineen anturin vaihdolla. Esimerkiksi tuo jvuotilan mainitsema imupuolen vuoto tuskin aiheutaa vikakoodeja, mutta varmasti vaikuttaa käyntiin.
MikaJ Posted March 10, 2012 Report Posted March 10, 2012 Eikö tossa juuri ollut tutkittu että imusarjan paineanturi näyttää vääriä tietoja ja menee vaihtoon, vaikkei vikakoodia olekkaan?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now