Jump to content

Mustavalkoista


imperial

Recommended Posts

Tällaisia kuvia tuli vastaan arkiston pohjalta. Ihan oikeat kilpailut ja kovaa kisaa ja ajettiin sillä minkä nyt sattui omistamaan. Takuulla luokka on alle 850 kuutioiset, vai mitä luulette ? Yleisöäkin näyttää olevan aika mukavasti.

post-761-13848035208626_thumb.jpg

post-761-13848035212643_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Onhan näitä vaikka kuinka paljon.. Ihan sama paikka ja aika, mutta kuka tietää missä ? Ja sitten minorv8 ei saa osallistua.

Nahkalätsäkaveri auton takana oli kuski. Nimeä en varmasti muista, mutta olisiko ollut Hämeenniemi.

post-761-13848035216072_thumb.jpg

post-761-13848035220839_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Oli se Risto Hämeenniemi. En vaan etunimeä muistanut.

Olin itse paikalla ja kuvatkin on ihan omia otoksia.

Tämä Cooper oli aika peto kulkemaan. Nyt en ihan varma oliko Ässä ja mikä koneen tilavuus, mutta oli nopea. Kaadon aiheutti suoralla täydessä vauhdissa katkennut kääntövarsi.

Link to comment
Share on other sites

Eipä ole Jalasjärvi.

Just soittelin Hämeenniemen pojalle ja muisteltiin vanhoja. Eipä nuori-isäntä ollut vielä syntynytkään tuolloin, mutta autosta ja sen myöhemmistä vaiheista tiesi paljon. Saatetaanpa saada Lapuan suunnalta vielä lisää tietoa.

Link to comment
Share on other sites

Hienoja kuvia!

Olisko mitään ideaa, että Ministeriin aukenisi historia palsta! Jossa joka numerossa julkaistaisiin joku vanha kisamuistelo kuva?

Sellainenhan olikin hetken aikaa, mutta lopahti jostain syystä?

Kuvia kyllä riittää muutamaksi kymmeneksi vuodeksi, kunhan oikeat henkilöt vain ovat yhteyessä toisiinsa :)

Vai halutaanko pysyä tiukasti nykypäivässä?

Olisi vain hyvä vastapaino näille nyky"mini" kisakuulumisille ym.

 

Kaikkien vanhojen pierujen on välillä vaikea mieltää tätä nyky"ralliminiä" Miniksi ;)

Vaikka jutut hienoja ja luettavia ovatkin.

 

Ja taaskaan ei kenenkään tarvitse herneitä kovin piukkaan nenäänsä vetää tämän jälkimmäisen yksittäisen mielipiteen takia 8)

Link to comment
Share on other sites

Olisko mitään ideaa, että Ministeriin aukenisi historia palsta! Jossa joka numerossa julkaistaisiin joku vanha kisamuistelo kuva?

Tätähän minä vähän olen toivonutkin, ja huudellut mm. viime numerossa jäsenaktiivisuuden perään myös kuvien lähettämisen merkeissä. Jos ja kun kerholaisilla on vanhoja, ja ei edes niin vanhojakaan kuvia, niin laittakaa tulemaan tänne vaan. Vanhat kuvat ja filminpätkät on itsellänikin aina ollut lähellä sydäntä, joten vastakaikua löytyy kyllä... Itse asiassa, tällä hetkellä ollaan perheen kanssa mummolassa hiihtolomaa viettämässä, ja kaivoin vintiltä vanhan kaitafilmiprojektorin esiin ja siirrän nyt sitten filmejä digitaaliseen muotoon. Aivan uskomattoman hienoja autoja on minullakin perhepiirissä ollut.

 

Kaikkien vanhojen pierujen on välillä vaikea mieltää tätä nyky"ralliminiä" Miniksi ;)

 

Sangen ymmärrettävää, eikä ollenkaan herneen vetämisen arvoinen kommentti. Suomen Miniharrastajien määrä ei ole tarpeeksi iso, jotta voitaisiin erottaa Classic ja BMW Mini harrastajat omaksi kerhoksi. Minulla on ollut suurinpiirtein 70/30 suhde (Classicin eduksi) kun rakentelen juttuja Ministeriin. Ja tuskin suhde dramaattisesti muuttuu suuntaan tai toiseen. Minä henkilökohtaisesti ainakin haluan tänä vuonna myös BMW Minit yhä enemmässä määrin kerhoon mukaan, vaikka olen itse 100% Classic miehiä...

Link to comment
Share on other sites

Tulihan se oikea vastaus sieltä, kuten arvasin. On tullut tuolla järvellä monena talvena ajeltua silloin kun vielä se oli sallittua ja kun joku jonkinlaisen radan aurasi.

Näitä oikeita jäärata-ajoja tosiaan järjestettiin ties jo kuinka kauan sitten ja osallistuminen oli helppoa, eikä varusteista ollut niin tarkkaa. Pitänee laittaa vielä myöhemmin joku kuva, joista en tiedä koska ja missä otettu, mutta tosissaan ajettiin numero lasissa.

Nuo edelliset kuvat pitäisi olla 60-luvun puolivälistä, mutta ei ihan varma voi olla.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...