Jump to content

countryman cooper s 1.6 bensa turbo all4


petteri

Recommended Posts

Eberi ei tee autuaaks. Joutuu ostamaan vara-akun ja latauslaitteen kaveriksi, jos meinaa tien päällä pysyä nykyvehkeiden kanssa koko talven. Mut tietty ei se akun vaihtelu iso vaiva oo kerran kuussa sydäntalvella.

 

Defan sähkölämmitin akunlatauslaitteella ja kellolla on kaikkein kätevin talvivaruste, jos sähköä vaan on tolpassa.

 

All4 on ilmeisesti BMW:n mielestä siis kesäauto ja perusmini talviauto... kun kerran lisävarusteet ja asenne niin kertoo.

 

Turha syyttää defaa tai calixia. On autovalmistajia, jotka ottavat asian erikoismalleissakin huomioon. Ihan vaan osaavat tehdä niin automaattisesti ja ilman sen suurempaa sirkusta. Laitteet on heti saatavilla, kun auto on myynnissä jne.

 

Mut hinausauton numero kannattaa pitää hanskalokerossa, siitä on paljon hyötyä ministeille taasen talvella.

Link to comment
Share on other sites

Eberi ei tee autuaaks. Joutuu ostamaan vara-akun ja latauslaitteen kaveriksi, jos meinaa tien päällä pysyä nykyvehkeiden kanssa koko talven. Mut tietty ei se akun vaihtelu iso vaiva oo kerran kuussa sydäntalvella.

 

Akun kulutukseen ja latautumiseen ei vaikuta auton vuosimalli. Mikäli webastoa käyttää paljon suhteessa auton käyntiaikaan (varsinkin kovilla pakkasilla kun akku ei ota kuin muutaman hassun amppeerin virtaa vastaan), hyytyy -61vuotinen Minikin. Mikäli ajoa on hiukankin enemmän, akku kestää ihan hyvin. Mulla 9min/suunta työmatka, ja hyvin kestää 30min lämmityksen/kerta näillä keleillä. Kovemmilla pakkasilla sitten rupeaisi hyytymään jos ei muuta kuin työajoa ole, mutta ei siihen nyt mitään vara-akkua tarvitse :D Akun voi ladata autossa paikallaankin. Uudemmissa "paremmissa" autoissahan paikallaan lataaminen on ainut vaihtoehto, koska muuten menee akun kapasiteetin laskenta sekaisin.

 

Sähkölämppäreissä ei tietenkään ole tätä ongelmaa, mutta eipä niillä autoa lämpimäksikään saa. Lisäksi sen kanssa on aina naimisissa sähkötolpan kanssa, polttoainetoiminen lämppäri lämmittää vaikka johto olisi jäänyt kotiin tai tolppapaikkaa ei ole.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se vara-akku on pakko ostaa eberille, jos meinaat umpijäätyneen akun ladata. Ei se lataus onnistu nopeesti, kun akku on autossa pihalla kiinni.

 

Pari päivää akku sulaa ja sit lataukseen menee päivä -> akku pois käytöstä ainakin 3 päivää.

 

Tietysti voi sen auton pistää joka ilta sähkölaturiin kiinni, mutta mikäs silloin se eberin pointti onkaan...

Link to comment
Share on other sites

Ok, meillä päin sitten jotain ihan omituista, kun ei tarvitse noin toimia. Varmaan jotain viallisia akkuja autoissa kun ne ei jäädy eikä tartte ladata joka päivä? Akun elinikä kyllä lyhenee paljolla käytöllä 1-2vuoteen, mutta se on pieni hinta lämpimästä autosta.

 

Pitääköhän mun nyt mennä sitten ostamaan se toinen akku ja vaihdella sitä joka toinen päivä, kun en vielä sitä ole missään autossani tekemään :D Hankalaa hommaa noissa uudemmissakin autoissa moinen, kun joutuu joka kerta akun vaihdon yhteydessä menemään merkkiliikkeeseen koodaamaan akun vaihdon. Kuuluukohan tämä palvelu auton ostohintaan, jos lämppäri on ollut tehdasasennuksena?

Link to comment
Share on other sites

Vai semmoista?Juu ei ole vielä tullut lohkolämmitintä vaikka maahantuoja lupasi että nyt niitä on all4 malliinkin!Tulee ruotsista heti kun niitä saadaan,odotellaan nyt vielä hetki!Tai sit siirryn eberiin...Eberiä on aika monella tutulla ja kaikki tuntuu olevan suhteelisen tyytyväisiä kaikin puolin!Tuntui all4 liukkailla aika kivalta ajella ja olen yllättynyt miten lämmin auto..Edelliset Bemarit eivät lämmenneet noin tasaisesti jalat kylmät tai lasit huurussa!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Onkohan kellään tietoa...Peetu piiroisen ja arttu pihlaisen mini countryman palkinnoista...Kummalla oli punainen ja kummalla musta?Taisivat myydä autonsa heti pois....Vai pistiköhän maahantuoja ne jo myyntiin.....Kiinnostais tietää ku ostin sen punamustan......Mielestäni sillä ei ole ollut kuin autokeskus omistajana...kilsoja mustassa oli syksyllä vain 2000km ja punaisessa 6000km kun olivat myynnissä....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Moikka!Mikä vaivaa mini cooper s 1.6 turbo r60 lähtee kylmänä huonosti käyntiin ja röpöttää hetken....sitten vetää ja pelaa normaalisti...Tehnyt tosin vain kerran...Voiko johtua kun kävi tyhjänkäynnillä ennen sammuttamista varmaan 15 minuuttia keräsikö bensaa jonnekin ja kävi hetken rikkaalla.......Ulkona kuitenkin vain -3..

Link to comment
Share on other sites

Laakkosella kerrottiin että johtui lämpötilan vaihtelusta kun pakkanen tippui äkkiä 20 astetta..Voisko olla osuutta asiaan kun sisätilanlämmitin oli höyrynny 8 tuntia auto oli sisältä todella lämmin..Mutta ei kai niitä lämpötila antureita sisällä ole mitkä haistelee millä seoksilla auto käy...Nyt auto kyllä pelannut normaalisti! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Nyt vaivat palasivat!Kylmänä lähtee huonosti käyntiin toisella tai kolmannella röpöttää ja pöpöttää ei okeen ota selvää saako polttoainetta liikaa vai liian vähän...Hetken kun käy niin pelaa normaalisti kuumana myös vetotallella...No perjanantaina pitää viedä herttoniemeen tutkittavaksi potilas?Epäilivät vahvasti että termostaatissa oleva anturi sökö luule että moottori on kuuma 80 astetta....Näitä ainakin on juuri näistä mennyt...Ei kyl varmaan kattikaan tykkää oikeen hyvää tosta häiriöstö?Muuten auto on ollut positiivinen yllätys talvikelillä varsinkin..Nyt silti ensimmäinen vika auto 9kk vanha ja 10000km ajettu.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 kuukautta myöhemmin...

Morjens!Mulla nelikko mini ollut nyt vuoden,olen ollut autoon kyllä tyytyväinen,talvella varsinkin on ollut hauska peli ja lämmin vaikka moottorilämmitintä ei nelikkoon ole vielä keksittykään...kiertovesipumpulla toimiva letkulämmitin on kuulemma defalla vireillä?Vikoja on ollut vuosi sitten moottorin lämpörele..silloin vaihdettiin...ja nyt tuli takaisinkutsuna että vaihdetaan lisävesipumppu ja lämpörele parempaan.ajettu 23000km.Olisi kiva kuulla muilta kommentteja kyseisestä autosta.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 kuukautta myöhemmin...
Onko toi minin varashälytin niin herkkä että lähtee huutamaan kun sisätilanlämppäri lähtee päälle!Kun on liiketunnistin päällä vaikuttaa varmaan joku ilmanpaine jutska..Mut saahan ne pois kun painaa lukitusta kaksi kertaa peräjälkeen kun vain muistaisi aina....

 

Todennäköisesti sisätilan tutka reagoi tässä tapauksessa siihen, kun ilma sisällä alkaa "liikkua" (sama efekti kun pakkasilla katsoo esim. talon savupiippua jossa takassa palaa puhdas valkia, savupiipusta näkyy tulevan "kuumaa ilmaa") kun sisätilanlämmitin alkaa puhaltamaan lämmintä. Eli käytännössä joko sisätilantutkan herkkyyttä pienemmälle tai lukita auto siten että sisätilantutka pois päältä kun auton laittaa roikkaan.

Link to comment
Share on other sites

Moikka!Minulla ei ole vapautununt minin rattilukko. Kun sammuttaa auton ja jättää renkaat linkkuun....Ilmeisesti lukonmoottori ei jaksa liikahduttaa rattia kun renkaat on linkussa ja vaikka pehmeässä...Lähtee sitten kyllä kun yrittää muutaman kerran ja vaikka ratista vähän avittaa...Ei taida olla vika vaan ominaisuus....Aina jotakin hyvää niin myös huonoa......

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...